Smit inte i staterna (video)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ganska intelligent oxå att använda "vilket land som har tagit flest nobelpris" som ett argument till hur deras utbildning står sig jämtemot andra länder i världen, för det kan ju inte vara så med USA att 2% av deras befolkning får en alldeles superb utbildning som resulterar i nobelpris, medans 98% fan inte ens vet vilken hand man hälsar med?

För att vara ett så förbannat bra och klokt land som du vill påstå Markus, så är det inte lite udda att USA, som ska vara materialismens fader inte ens är speciellt framstående när det gäller materiell tillverkning? Titta på varje kategori av teknik t.ex, ta bilar, båtar, TV, Radio, Stereo, Motorcyklar, etc och sen kollar du vilka som gör de bästa prylarna. Ser du många amerikanska märken i topp?

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR

För att vara ett så förbannat bra och klokt land som du vill påstå Markus, så är det inte lite udda att USA, som ska vara materialismens fader inte ens är speciellt framstående när det gäller materiell tillverkning? Titta på varje kategori av teknik t.ex, ta bilar, båtar, TV, Radio, Stereo, Motorcyklar, etc och sen kollar du vilka som gör de bästa prylarna. Ser du många amerikanska märken i topp?

Varför bygga egna grejer när man kan köpa andras till underpris?

Kvaliteten på amerikanska produkter får jag delvis hålla med om. Det verkar som om många vardagsprodukter (bilar mm) som utvecklats av amerikaner lirar i en lägre division kvalitetsmässigt. Frågan är varför en Toyota som byggts i USA är så mycket bättre...

Hantverkare är en annan sak som är billigt, men kvalitetskänslan är helt obefintlig.

På alla andra områden är vi bäst. :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ska vi byta ämne redan?
För övrigt har du helt fel, vilket för mig känns bra om jag senare bestämmer mig för att hänga på det här spåret. :)

Men jag tycker vi förhåller os till HUbba Bubba ett tag till, det var så intressant. :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ska vi byta ämne redan?
För övrigt har du helt fel, vilket för mig känns bra om jag senare bestämmer mig för att hänga på det här spåret. :)

Men jag tycker vi förhåller os till HUbba Bubba ett tag till, det var så intressant. :D

Ett av dom tyngsta argument i världshistorien: "För övrigt har du helt fel."
Jaha, ja men det bevisar ju helt tydligt att du har helt rätt så då behöver vi ju inte argumentera vidare :)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Vid 03:34 (första krocken) så tycker jag att man ser föraren ha något vapen riktat på kameran.

Som sagt man vet ju inte vad föraren har gjort före, men när föraren försöker passera polisbilen "försiktigt" så säger ju polismannen i radion att han försökte ramma honom. Snacka om att överdriva.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Kan vi inte dra en slutsats om att USA har större "klass" klyfter, både ekonomiskt och kulturellt. Således finns det resurser till spetsutbildning.

Sen är det upp till var och en att avgöra man kan kalla det världens främsta nation när man trots enorma tillgångar låter 12% leva i fattigdom, och så vidare.

Vid 03:34 (första krocken) så tycker jag att man ser föraren ha något vapen riktat på kameran.

Som sagt man vet ju inte vad föraren har gjort före, men när föraren försöker passera polisbilen "försiktigt" så säger ju polismannen i radion att han försökte ramma honom. Snacka om att överdriva.

Om föraren nu hade ett vapen varför sköt då dom inte inte ur en säkrare vinkel? Om det nu skulle vara Nationella insatsstyrkan som jaga en välbeväpnad Jackie Arklöv skulle de fan INTE hoppa upp på huven.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ett av dom tyngsta argument i världshistorien: "För övrigt har du helt fel."
Jaha, ja men det bevisar ju helt tydligt att du har helt rätt så då behöver vi ju inte argumentera vidare :)

Det var inget argument, det var ett konstaterande. Argumenten kommer eventuellt senare, när vi är klara med utbildnings/Ps3-spåret. :)

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
inget o snacka om , man förtjänar inte 5 skott i fejjan för att man vägrar stanna för snuten.

OM det inte är så att han har mejjat ner ett gäng dagisbarn ..

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

Om föraren nu hade ett vapen varför sköt då dom inte inte ur en säkrare vinkel? Om det nu skulle vara Nationella insatsstyrkan som jaga en välbeväpnad Jackie Arklöv skulle de fan INTE hoppa upp på huven.

Kanske va wannabe-John Mclane cops, men allvarligt föraren måste ha varit påverkat nåt, en förnuftig person stannar om polisen börjar skjuta mot en.

Men som du säger inte fan hoppar man upp på en huv och avlossar flera skott mot överkroppen. Nåt måste ha hetsat polisen att göra så. Vi vet ju inte om föraren hade beskjutit poliserna.

Nu orkar jag inte läsa igenom tråden men var det nå åtal mot poliserna eller nåt sånt?

Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Hade han stannat hade han ju inte dött, själv göra själv ha.

Ja det verkar vara en vettig påföljd tycker jag om man inte stannar direkt vid polisjakt. Nackskott ska dom ha! :mad:

Kan vi inte dra en slutsats om att USA har större "klass" klyfter, både ekonomiskt och kulturellt. Således finns det resurser till spetsutbildning.

Sen är det upp till var och en att avgöra man kan kalla det världens främsta nation när man trots enorma tillgångar låter 12% leva i fattigdom, och så vidare.

Fast nu var det ju inte nationella insatsstyrkan som gjorde det här "omhändertagandet", utan någon, vad vi förstår, lokal sheriff. Med tanke på hur många poliser det bör finnas i US och A och att utbildningen troligtvis är sämre än till exmpel här så är det inte så konstigt kanske att släpps igenom en del skjutglada drägg. Polisbrutalitet/övervåld i USA är ju inget nytt fenomen direkt...

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR

Fast nu var det ju inte nationella insatsstyrkan som gjorde det här "omhändertagandet", utan någon, vad vi förstår, lokal sheriff. Med tanke på hur många poliser det bör finnas i US och A och att utbildningen troligtvis är sämre än till exmpel här så är det inte så konstigt kanske att släpps igenom en del skjutglada drägg. Polisbrutalitet/övervåld i USA är ju inget nytt fenomen direkt...

Varför tror du att det var en sheriff och inte en polis eller state trooper? :confused:

Om jag inte minns fel är utbildningen 26 veckor. Sedan praktik efter det. Fördelen är att det finns många fler poliser och att de SYNS. Till skillnad från Sverige där 100 personer kommer till polishuset varje morgon och 2 bilar åker ut... :gnissla

tommi

Guest
Reagerade oxo på det.. killen försökte ju för fan köra runt polisen.. är man så skistkraj kanske man ska överväga nått annat yrke...

ja är man så jäkla kåt på att slippa polisen kanske man ska skaffa sig ett nytt liv :rolleyes:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Just det jag menar. Att genomföradet är så enormt oproffisionellt att det visar att det inte är något annat än en skjutglad galning som i detta fall råkar vara polis.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Snutäckel, det första som kommer ut ur hans min är en ren lögn då han påstår att ett fordon försöker ramma honom.
Om han hade velat ramma snuten hade han gjort det, polisen frågade knappast föraren av bilen om han försökte ramma honom eller hur och tror knappast han är tankeläsare heller.

"im gonna take this guy out if I get the chance"

snutäckel

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Fattigdom är relativt.
Hörde något om det på radion för något år sedan när detta med fattigdom i USA var på tapeten.
En fattig i USA har bättre levnadsstandard än en fattig i Sverige.
Sedan är det ju inte så lätt att jämföra olika länder/kulturer med olika sociala system och behov.
På Zansibar finns knappt en människa med pengar i plånboken.
Knappt någon med plånbok överhuvud taget.
Men livet är lätt och behoven är låga.

Kul och panga, ju!

BTW: Har svårt för jänkare.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...