Smit inte i staterna (video)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Måste vara efter Finland isåfall. Har du sett deras klädstil och val av frisyrer?

Haha, så illa är det inte. Är i Helsinki för tillfället.
Men visst, såg en stripig hårdrocksfrilal idag och en annan med dreadlocks. :zpy

haha, du har kanske glömt hur stort Sverige var en gång, romarriket? USA är inte så gammalt.

Va? Var Sverige mäktigare än USA? Det är ju fantastiskt. :)

Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Ja om jag förstått det rätt så är dom avstängda, men borde det inte vara dödsstraff på dessa poliser?
Dom borde väl kunna mosa däcken med deras skott och sedan gripit honom?

Under hela jakten ser man inte en enda annan bilist på vägen.
Hade bilisten prejat ner ett dagis på utflykt med vilje hade det varit mer ok.

Jag såg ett par stycken iaf.
7 fick jag det till om man bortser från polisernas fordon.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Frågan är ju vad han gjorde på huven

jo han har tappat fattningen där, ifall det är samma polis så säger han i början av klippet att han ska släcka(take him out) killen ifall han får chansen, redan där skulle de beordrat polisen "to step down", var ju ganska klart att det skulle sluta så då han var så triggad

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
världens Omodernaste land på jorden? Var skulle det annatd vara världens Omodernaste land?

Intressant att du kallar världens mest överlägsna nation genom tiderna för omodern förresten. :)

Genom tiderna är väl kanske att ta i. Dock klart en framstående nationen i dag och en tidsrymd som sträcker sig kankse 50-100 år bakåt i tiden. Hur det har kunnat inträffa med den utspridda obildning som existerar där är vida tvistat och jag låter någon annan lägga argumenten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Genom tiderna är väl kanske att ta i. Dock klart en framstående nationen i dag och en tidsrymd som sträcker sig kankse 50-100 år bakåt i tiden. Hur det har kunnat inträffa med den utspridda obildning som existerar där är vida tvistat och jag låter någon annan lägga argumenten.

Framstående nation är ganska underskattande, det finns inget land som kan mäta sig med vare sig ekonomi, forskning, krigsmakt.
Att det skulle råda obildning, vad det nu är, låter väldigt märkligt. Hur definierar du det? Och var ligger egentligen de bästa universiteten i världen? Och vilket lands forskning når flest resultat? Var brukar nobelpriset hamna?

Jag tror snarare "obildningen" ligger i att folk tittar på en Michael Moore film, läsrer om en knasig stämning i USA och tittar på lite arrangerade "dokumentärer" på Youtube och sedan tror att de vet hur 300miljoner människor är bildade.

Ska vi prata obildade regioner ska vi prata alla de länder som knappt har skolor, inget ligger f.ö. på ens samma kontinent som USA.

jo han har tappat fattningen där, ifall det är samma polis så säger han i början av klippet att han ska släcka(take him out) killen ifall han får chansen, redan där skulle de beordrat polisen "to step down", var ju ganska klart att det skulle sluta så då han var så triggad

Ja, och de borde skickat bilisten på västinidenseglats.

Last edited:

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM690SM
världens Omodernaste land på jorden? Var skulle det annatd vara världens Omodernaste land?

Intressant att du kallar världens mest överlägsna nation genom tiderna för omodern förresten. :)
jag tror att du hajar vad jag menar. Deras värderingar, infrastruktur, utbildningar, it/tele.
Klart att det inte är det omodernaste landet, men dock så tror Amerikaner, att de lever i de bästa landet, när det gäller allt.
Jag är bara så jävla trött på USA, i synnerhet. Allt ska kretsa runt dem. Fan vad trött man blir"

Måste vara efter Finland isåfall. Har du sett deras klädstil och val av frisyrer?

Du har humor

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Framstående nation är ganska underskattande, det finns inget land som kan mäta sig med vare sig ekonomi, forskning, krigsmakt.
Att det skulle råda obildning, vad det nu är, låter väldigt märkligt. Hur definierar du det? Och var ligger egentligen de bästa universiteten i världen? Och vilket lands forskning når flest resultat? Var brukar nobelpriset hamna?

Jag tror snarare "obildningen" ligger i att folk tittar på en Michael Moore film, läsrer om en knasig stämning i USA och tittar på lite arrangerade "dokumentärer" på Youtube och sedan tror att de vet hur 300miljoner människor är bildade.

Ska vi prata obildade regioner ska vi prata alla de länder som knappt har skolor, inget ligger f.ö. på ens samma kontinent som USA.

Tycker det låter lite som om nån har tittat på för mycket film med amerikanskt flaggviftande här ;)
Visst finns det extremt välutbildat folk i USA, men det finns oxå procentuellt sett en jävla massa invånare med till och med sämre utbildning än i t.ex mellanöstern.
Sen kan man ju alltid fråga sig vad som egentligen är låg utbildning? Att tugga hubbabubba och spela PS3 kanske är att vara högutbildad i USA, men i Mellanöstern är det ju ganska värdelös kunskap.

Var brukar nobelpriset hamna? Du vet inte så mycket om nobelpriset va? :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tycker det låter lite som om nån har tittat på för mycket film med amerikanskt flaggviftande här ;)
Visst finns det extremt välutbildat folk i USA, men det finns oxå procentuellt sett en jävla massa invånare med till och med sämre utbildning än i t.ex mellanöstern.
Sen kan man ju alltid fråga sig vad som egentligen är låg utbildning? Att tugga hubbabubba och spela PS3 kanske är att vara högutbildad i USA, men i Mellanöstern är det ju ganska värdelös kunskap.

Var brukar nobelpriset hamna? Du vet inte så mycket om nobelpriset va? :D

Nu är det nattinatti som gäller för mig men andelen som avslutat grundskola är t.ex. säkerligen högre i US än i EU, och definitivt i Europa.
Nobelpriset delas ut i Sverige till amerikanska forskare, ja.
Jag tror inte det finns en enda som har sämre utbildning än i mellanöstern, Israel undantaget som är världens mest utbildade nation om jag minns ¨rätt.

God natt.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu är det nattinatti som gäller för mig men andelen som avslutat grundskola är t.ex. säkerligen högre i US än i EU, och definitivt i Europa.
Nobelpriset delas ut i Sverige till amerikanska forskare, ja.
Jag tror inte det finns en enda som har sämre utbildning än i mellanöstern, Israel undantaget som är världens mest utbildade nation om jag minns ¨rätt.

God natt.

Du är en rolig kille du :D

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
"Världens mest överlägsna nation genom tiderna" ? :rofl :rofl

Dags att dra ner lite på LSDet va? :hihi :D

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Jag gillar infrastrukturen i USA. De har även visat prov på storhet när de har återställt städer efter naturkatastrofer.

Edit:

USA:
High school graduates, 2000 80,4%
Persons below poverty, 1999 12,4%

High School i USA är som Sveriges Gymnasium.

561px-Educational_attainment.jpg

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
jag tror att du hajar vad jag menar. Deras värderingar, infrastruktur, utbildningar, it/tele.
Klart att det inte är det omodernaste landet, men dock så tror Amerikaner, att de lever i de bästa landet, när det gäller allt.
Jag är bara så jävla trött på USA, i synnerhet. Allt ska kretsa runt dem. Fan vad trött man blir"

Nej jag fattar faktiskt inte alls vad du menar, vad gäller deras värderingar så är de lika våra förutom på ett par väsentliga punkter, jag råkar tycka att de har en sundare syn på mycket och våran vulgoliberalism är nästan i gränslandet till vidrig ibland, eller inte bara i gränslandet faktiskt. Men det är en fråga för tycke och smak som man kan dividera om utan något större värde.

Vad gäller deras infrastruktur, ja? Den är väl minst sagt jämförbar med europeisk standard, eller bättre? Det jag har sett är bättre men det finns säkert infrastruktur som är sämre så man kan väl enas om att den är likvärdig?
Utbildningsnivån du kan skaffa dig i USA överträffar i princip allt resten av I-världen kan prestera, det är fakta. Det finns få universitet i Europa (inget i Sverige) som kan mäta sig med de bästa amerikanska. Utbildning är inte gratis för alla och man får inte lön för att utbilda sig till något som inte behövs, det är sant.

It/tele? Vad skulle det betyda? Att alla stora it-företag och/eller telekomföretag har antingen bas i USA eller huvudsaklig marknad i USA? Jag förstår inte.

Amerikaner tycker de bor i det bästa landet, ja okej. Det är väl kul om de trivs, vad gört det dig? Och om du starkt ogillar amerikansk kultur så utgår jag ifgrån att du inte stöder den genom att hyra/ladda ner amerikansk film och musik, inte använder amerikanskt ägd eller utvecklad mjuk-/hårdvara, inte äter mat som kommer från amerikanska livsmedelsbolag, bara köper franska viner och så vidare.

I alla fall, tillbaka till ursprungsämnet. Folk upprör sig över skjutningen i filmen.
Jag upprör mig mer över följande:

Det var efter matchen mellan AIK och Hapoel Tel Aviv i går som bråket startade utanför Råsunda. Bland annat vandaliserades en polisbuss och ilskna AIK-supportrar gick till attack mot det tiotal poliser som fanns på platsen.

Polisen blev så trängd av situationen att en polisman tvingades avlossa ett varningskott.

- Poliserna kände sig hotade. En grupp med ett 50-tal supportrar vände sig plötsligt om och gav sig efter poliserna

http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24/did_17225077.asp

Hur i fasicken är det möjligt att 10 poliser blir attackerade av 50 glin och inte lyckas gripa en enda angripare? Det är så löjligt att det inte är sant, inte en enda? Har inte polisen utrustning, träning och attityd så det räcker till? Dert är väl bara att gripa åtminstone en var och skjut den som närmar sig, skjut i knät så Ohly kan hålla sig lugn sedan.

Snack om att det är två extremer man jämför. :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
- Poliserna kände sig hotade. En grupp med ett 50-tal supportrar vände sig plötsligt om och gav sig efter poliserna[/SIZE][/I]

http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24/did_17225077.asp

Jag tycker det är ganska märkligt att var och varannan SH:are hoppar jämnfota av ilska när några muslimer demonstrerar då centralfiguren för deras tro hånas medan ingen (förutom Markus) så mycket som höjer ett ögonbryn då en djävla massa drägg, med våld, attackerar poliser på grund av att deras lag förlorat en fotbollsmatch....

Håller nästan med markus... Polisen borde nästan ges behörighet att skjuta av lite drägg utanför arenorna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Håller nästan med markus... Polisen borde nästan ges behörighet att skjuta av lite drägg utanför arenorna.

Det ska gälla för all brottsbekämpning, lyd polisen eller bli omhändertagen eller oskadliggjord. Man kan inte ha någon jävla blockflöjtande poliskår som inte gör någon nytta.

Det var för ett tag sedan en större folkmassa någonstans i södra
Sverige, typ Småland, som misshandlade människor på måfå. Polisen var där men eftersom de "bara" var 5-10 stycken (kommer inte ihåg exakt) så valde de att inte ingripa eftersom busarna var fler. :confused:
Sådant kan nog omnämnas som Bara i Sverige. Ansvarigt befäl försvarade sin passivitet och tyckte beslutet var riktigt.

I Södertälje skall polisen införa en ny policy, hör och häpna:
De ska inte tolerera förolämpningar eller någon kriminalitet. De är trötta på att bli kallade okvädningsord när de patrullerar och de ska snart börja ingripa när de ser brott begås, detta var på ABC-nytt för ca 2 veckor sedan.
Snacka om att 68-genereatinen håller Sverige i ett järngrepp, måtte 40/50-talisterna vara utdöda snart.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
stanna annars skjuter Jag skarpt! Man ser inte om de har vapen i bilen, HUR polisen kommer upp på huven (han kan ha flugit upp av påkörning och sen satt sig upp för att få bra skott). De ser en galning i bil på samma sätt som en galning med pistol och stannar de inte och hoppar ur aå äe det samma sak som att inte släppa pistolen. i alla fall efter den resan.

tror Jag.

Ja, och de borde skickat bilisten på västinidenseglats.

Du har nog lite poänger i det du säger MEN. Tror man på jesus så ÄR man obildad. Det innebär ju att man Bortser totalt mängder av fakta.
Sen kan det finnas en liten klase forskare som jobbar på hubble eller nasa men generelt så drar kristerien ner snittet.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...