Du har nog lite poänger i det du säger MEN. Tror man på jesus så ÄR man obildad. Det innebär ju att man Bortser totalt mängder av fakta.
Sen kan det finnas en liten klase forskare som jobbar på hubble eller nasa men generelt så drar kristerien ner snittet.
Tänk så bra det kan bli om man bara har lite friare attityd till invandring och tolerans för de som är olika! Leve multikulti!!!!Framstående nation är ganska underskattande, det finns inget land som kan mäta sig med vare sig ekonomi, forskning, krigsmakt.
Håller nästan med markus... Polisen borde nästan ges behörighet att skjuta av lite drägg utanför arenorna.
"Nobelpriset delas ut i Sverige till amerikanska forskare"
Jag garvar fortfarande åt den här meningen
Det här blev nu en episk tråd. STICKY! :corn
Hur ligger det till då? Jag försöker inte argumentera eller vara dryg på något sätt utan jag vill gärna veta vart nobelprisen går, verkar ju finnas lite olika bud.
Ska se om man kan rota fram lite statistik över vart Nobelprisen tar vägen nånstans.
Mellan 1900-2006
Men å andra sidan ser jag det som mer relevant att jämföra den senare tidens nobelpriser. Hur ett land såg ut för 100 år sedan är inte så relevant när man jämför dem idag (om man nu inte intresserar sig för landets utvekling o.s.v.) För diskussionen gäller ju trots allt hur det ser ut i dag...
Så går vi tillbaka till typ 90 (för enkelhetens skull) kan man konstatera att:
-USA har tilldelats nobelpriset i kemi ALLA år förutom -91 då det gick till Schweiz.
-USA har tilldelats nobelpriset i fysik ALLA år förutom tre (91,92 och 99) då det gått till två fransmän och sedan en holländare
- USA har tilldelats nobelpriset i medicin ALLA år förutom två(91och 05) då det gått till en tysk och därefter en Australiensare...
Vilketr också är en del av konspirationen.
Va? Var Sverige mäktigare än USA? Det är ju fantastiskt.
Nu gnälls det
-USA har tilldelats nobelpriset i kemi ALLA år förutom -91 då det gick till Schweiz.
-USA har tilldelats nobelpriset i fysik ALLA år förutom tre (91,92 och 99) då det gått till två fransmän och sedan en holländare
- USA har tilldelats nobelpriset i medicin ALLA år förutom två(91och 05) då det gått till en tysk och därefter en Australiensare...
Äh, det där är bara Hubba Bubba och PS3-spelande.
Det vet ju vilken genomsnittlig sporthojare som helst.
Ja just det, för alla USAs 285 miljoner invånare har tagit nobelpris, det vet ju vilken genomsnittlig usa-älskare som helst.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|