Smitning! Jag behöver er hjälp med att hitta advokat.

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
Hur många tycker egentligen att det e så farligt att köra mot rött eller överträda hastigheten vid ett vägbygge på kvällen när inga arbetare å få bilister finns på plats?

Det kan man ju t.o.m snacka sig ur med polisen......fast då bör man kanske inte ha kört in i en polisbil efter :rolleyes:

När du har grönt, tycker du verkligen att det är ok om det kommer någon och kör mot rött då???

När det gäller nedsatt hastighet vid vägarbeten så kan det även vara för trafikanternas säkerhet, det kan vara grus/jord på vägen, trasig asfalt mm som gör att man sätter hastigheten till 30km/h.
 

Mika_haka

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
2002,honda,954
starta en fond jag kan nog lägga ett par kroner när du håller i tvålen
så du kan fortsätta att kör hoj
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
När du har grönt, tycker du verkligen att det är ok om det kommer någon och kör mot rött då???

När det gäller nedsatt hastighet vid vägarbeten så kan det även vara för trafikanternas säkerhet, det kan vara grus/jord på vägen, trasig asfalt mm som gör att man sätter hastigheten till 30km/h.

Visst KAN det vara så, men nu sa Dregen att han hade kört där innan så då visste han nog om hur väglaget såg ut.
Trafikljusens primära funktion är väl ändå att få flyt i trafiken NÄR det är mkt trafik? På kvällar å nätter har man ju oftast järnkoll när man kommer mot ett rödljus å finns det inga andra bilister så stannar iallafall inte jag....å då inte sagt att jag blåser igenom i 100 blås!
 

Billy Broms

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
-07 Kawasaki er6n + Triumph Street Triple 09
Visst KAN det vara så, men nu sa Dregen att han hade kört där innan så då visste han nog om hur väglaget såg ut.
Trafikljusens primära funktion är väl ändå att få flyt i trafiken NÄR det är mkt trafik? På kvällar å nätter har man ju oftast järnkoll när man kommer mot ett rödljus å finns det inga andra bilister så stannar iallafall inte jag....å då inte sagt att jag blåser igenom i 100 blås!

Medans på dagtid så har man sämre koll då, eller?
 

zeg

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Hudiksvall>Njutånger
Hoj
KTM 690 Enduro -08
När du har grönt, tycker du verkligen att det är ok om det kommer någon och kör mot rött då???

När det gäller nedsatt hastighet vid vägarbeten så kan det även vara för trafikanternas säkerhet, det kan vara grus/jord på vägen, trasig asfalt mm som gör att man sätter hastigheten till 30km/h.

Mitt i natten när det inte är någe mycket trafik så tycker jag det är ok att köra mot rött i en korsning med bra sikt och som slår över lika fort som en 100 årig tant får ett ragg på krogen.

Oftast vet man vad vägarbetet går ut på och vad dom gör. Man vet hur underlaget är och att dom inte jobbar mitt på natten. Sikten är bra så varför lunka på i 30 och tappa konsentrationen.

Bor i en mindre ort så man har oftast bra koll på vägarbeten och trafik överlag då iaf. På ett område man inte känner till blir det annorlunda.
 

Dominator-Rocks

Guest
[YOUTUBE-ID]Jv8Dz27qepY[/YOUTUBE-ID]

Running from the cops.
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Medans på dagtid så har man sämre koll då, eller?

Vid grönt ljus kan nog oss flesta tyvärr säga att vi e mindre uppmärksamma än vid rött ljus. Fast man lärt sig att man ska ha minst lika bra koll som vid en obevakad korsning. Det kan ju komma utryckningsfordon såväl på natten som dagen körandes mot rött och det är nog större chans att du upptäcker dem på natten?

Å ja definitivt e man mer uppmärksam på natten än på dagen när man inte distraheras av vinkande tjejer, häftiga motorcyklar å annat ögongodis.
 

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
Njae, köra mot rött gillar jag inte och har aldrig gjort, så stressad är jag inte. Men ok, lite fortare än 30 kan det kanske gå om man som ni säger känner till området och det inte är några arbetare. Men då jag har samtliga körkortsklasser på kortet så riskerar jag inte att behöva ta om dessa då det skulle kosta en rejäl slant.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Dominator vinner tråden. En del andra verkar behöva gå tillbaka till skolan. Andra klass eller nåt.
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Jag kan nog hålla med Dominator-Rocks till en del, svårt att ha sympati och vara behjälplig med en advokat till nån som klantat till det så förbannat som trådskaparen har gjort.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Det som låter värst var att du brakade in i snuten och sen gjorde en ansats till att kuta därifrån. Känns som du skulle behöva förklara det... Typ, det stod en polis med blåljusen påslagna, jag trodde inte det var MIG dom väntade på!! Precis när jag skulle till att passera så körde den ut framför mig!

Killen med Ferrari som körde mot färdriktningen på E6 efter att ha sammanstötit med polisen fick 4 månaders fängelse. Du borde få ett lägre straff kan man tycka.
 

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alltså har jag inte smitit.

Jag har erkänt att jag har kört för fort men inte att jag har försökt smita.
Kolla Gula sidorna, "advokatbyråer" och ring runt lite. Det finns säkert någon som vill ta sig an ditt fall. Boka ett möte, det första mötet kostar dig inget, då redogör du bara för läget så att juristen kan bedöma om han vill ta caset eller inte. Du ges också en chans att bedöma om du vill bli försvarad av den personen eller inte. För mig låter det som att du borde slippa smitningen ganska enkelt, vilket gör saken intresantare för den som ska försvara dig - förutsatt att han gör samma bedömning.

30- och 50-heligheten på forumet är fö svår att begripa. Att köra 300 på 90-väg är helt ok. 240 på 70-väg också. Men 70 på 30-väg är en synd värd att stenas för. Jag har kört i över 200 på 50-väg. Över, hmm, säkert 150 på 30-väg. Ibland passar det sig bra, oftast inte. Man får försöka fatta vad skyltarna finns där för och vem hastighetsgränserna är avsedda att skydda.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ehm Dominator. Har du ätit piggsvin till frukost eller vad är det frågan om?
"jag körde efter stängningsdags så ingen i lagerlokalerna kom till skada"

I can't tell the difference?!

"Nedsatt till 30 pga vägarbete, dock pågick det inget arbete."

Men jag kanske inte fattar skillnaden :va
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
30- och 50-heligheten på forumet är fö svår att begripa. Att köra 300 på 90-väg är helt ok. 240 på 70-väg också. Men 70 på 30-väg är en synd värd att stenas för. Jag har kört i över 200 på 50-väg. Över, hmm, säkert 150 på 30-väg. Ibland passar det sig bra, oftast inte. Man får försöka fatta vad skyltarna finns där för och vem hastighetsgränserna är avsedda att skydda.

MEN FY PÅ DIG!!!!


:rolleyes:
 

Nicotin

Guest
dubbelmoralens högborg i högform..

nee fyy inte köra 70 på 50 väg men ligg gärna om du vill i 180 på din favorit 70 sträcka..jojo..

håller helt och fullt med bingo..klok människa..:tummenupp
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Det va fan vilket tjafs det blev i denna tråden då...

Grymt svårt att ta någon som helst ställning då det är väldigt oklart vad som egentligen har hänt (för mig iaf, och jag har läst hela tråden).

Bingo skrev:
30- och 50-heligheten på forumet är fö svår att begripa. Att köra 300 på 90-väg är helt ok. 240 på 70-väg också. Men 70 på 30-väg är en synd värd att stenas för. Jag har kört i över 200 på 50-väg. Över, hmm, säkert 150 på 30-väg. Ibland passar det sig bra, oftast inte. Man får försöka fatta vad skyltarna finns där för och vem hastighetsgränserna är avsedda att skydda.

Personligen tycker jag att det är rätt logiskt att hålla på framför allt 30- men även 50-gränserna. Dom finns ju där av en anledning, t.ex. skola, dagis, bostadsområde osv. Det är ju väldigt mycket lättare att på sådana sträckor köra på någon annan oskyddad trafikant än på en 70/90-väg. Om man håller hög fart på landsväg är det ju i 9 fall av 10 endast man själv som råkar illa ut.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top