Har i allafall ringt kommunens växel och lagt fram mitt ärende och blev då kopplad till personen som har skitfrågor på sitt bord. Tyvärr kom jag inte längre än till hennes telefonsvar och väntar fortfarande på att hon ska ringa upp.
Skulle tro att varm hästskit är precis lika dödligt livsfarlig som varm asfalt.
Jag är INTE snut. Förresten heter det POLIS
Det heter inte "INTE snut", det heter snut alternativt snutjävel.
Det heter inte "POLIS", det heter polack. Och vad har polacker förresten med den här diskussionen att göra?
Skulle kunna vara en polsk hest!
Enligt lag är det enbart polisen som ej behöver plocka upp skiten efter djuren(hästarna)
till o med beridna högvakten har folk till detta som följer dem på "utflykterna".
Så hästägare är okså skyldiga att plocka upp eller iaf dra ner alltihopa i diket.
böterna för nedskräpning är för låga i Sverige,
Källa på det tack
Det jag lyckas få fram är att man inte får rida på cykel och gångbanor utan att hästen räknas som ett fordon och ska hållas på vägen. Hästskit är fortfarande inte lagligt att lämna efter sig om man får tro på allt man läser när man googlar. Dock så försöker många kommuner få igenom att det ska plockas upp såsom hundskit.
Hur svårt ska det va? Hoppa på detta hänsynståget och kliv av, skotta bort och rid vidare! Det är visad hänsyn mot hojar, kanske det visas hänsyn tillbaka då med. . . .
Trådskaparen Pam33 som är både häst OCH motorcykelintresserad ber att vi ska visa hänsyn för hästar. Klokt och vänligt skrivet inlägg som upplyste (i alla fall mig) hur viktigt det är att slå av på gasen. Kanon så långt............De flesta här på SH vill väl ha in fler tjejer i både forumet och på vägarna.
Efter att ha ströläst denna tråden undrar jag om vi kommer lyckas med det !!
Gissa varför !
Trådskaparen Pam33 som är både häst OCH motorcykelintresserad ber att vi ska visa hänsyn för hästar. Klokt och vänligt skrivet inlägg som upplyste (i alla fall mig) hur viktigt det är att slå av på gasen. Kanon så långt............De flesta här på SH vill väl ha in fler tjejer i både forumet och på vägarna.
Gissa varför !
Nu var det ny mc-säsong, folk börjar plocka ut sina hojar av varierande färg o form.. Så och även jag, idag var det dags att lämna hojen på service
Hur jäkla nice det än är att vrida på rullen så BER jag er alla där ute att tänka på att ta det försiktigt när ni ser en häst/hästar på eller omkring vägen. Oförsiktighet eller ignorans kan orsaka så otroligt mycket mer smärta och skada än ni någonsin kan föreställa er. Både för häst och ryttare.Tack på förhand!
Gissa varför !
Hästtjejer är ökända som problemtjejer! De kan inte ha ett förhållande och de kan inte vara sams med andra hästtjejer eller andra människor över huvudtaget. Stackars hästar!
Vaddå "Åh fan.."Åh fan....
Hur svårt ska det va? Hoppa på detta hänsynståget och kliv av, skotta bort och rid vidare! Det är visad hänsyn mot hojar, kanske det visas hänsyn tillbaka då med. . . .
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|