Jag är övertygad om att det finns knäppa hästägare och knäppa hästar som inte har på vägarna att göra.
Men den dagen då det inte finns några knäppisar på vägarna alls lär vi få vänta på.
Häst och ryttare räknas enligt lag som fordon och har rätt att vistas där, alltså är det bästa att digga läget och försöka anpassa hastighet och lämpligt ställe när man passerar. Min häst är som sagt nästan 100% säker, dock lite gammal och ser lite halvtaskigt så en sten i diket kan vara ett troll för henne. Sen rör hon inte ett öra om X2000 eller en hoj passerar i 190 km. Men levande djur skall man ha respekt för.
Om det är ok att välja annan väg för att slippa hästar lägger vet jag inte "atilla", se det som ett bra tillfälle att antingen ta den ordinarievägen och träna lite krypkörning eller att omvägen blir en bra hojtur. Välj inställning till livet helt enkelt!
/b
Så din åsikt är "välj inställning till livet"? Vad diskuterar vi då detta för?
Om jag har en åsikt som bygger på erfarenhet, om än taskiga sådana, så är problemet min "inställning till livet"?
Jag har gärna en seriös diskussion, men känner att denna inte leder någon vart. jag har min åsikt och ni hästägare en annan.
Som jag sade så är jag emot ALLA knäppgökar i trafiken. Finns värre saker än hästar. Rattonyktra är ett exempel. Dock är det ju hästar på allmän väg diskussionen gällde.