Pam33
1.41 på Knutstorp
"100 km i timmen eller mer" = motortrafikled alt motorväg. Iaf när jag tog körkort.Men helt seriöst. Var i inlägget du citerar från Purple Haze, nämner han motorväg?
"100 km i timmen eller mer" = motortrafikled alt motorväg. Iaf när jag tog körkort.Men helt seriöst. Var i inlägget du citerar från Purple Haze, nämner han motorväg?
"100 km i timmen eller mer" = motortrafikled alt motorväg. Iaf när jag tog körkort.
Av hästar ska man göra lasagne, pungt !
När jag är ute med jyckarna är jag skyldig att ta upp skiten efter dem. Gäller inte hästägare. Och jag lovar....jyckens hög är mindre än kusens!
Hehe, prova säga det till en hestägare. Varje gång jag sagt det så blir svaret "det är inte samma sak. Hästskit är ju baaara gräs!". Fan heller. Kommer det från röven så är det bajs. Pungt.
Räknas hästryttare som trafikanter? För mig är det lika ologiskt att se en häst på vägen som en sporthoj på en travbana.
Ska man vara sån är det väl bara folk födda 1940 eller senare som kunnat ta förbränningsmotordrivna fordon för givna?
Från ca 1400-1930 gällde hest.
Sedan har du speedway apropå hoj på travbana.
Hehe, prova säga det till en hestägare. Varje gång jag sagt det så blir svaret "det är inte samma sak. Hästskit är ju baaara gräs!". Fan heller. Kommer det från röven så är det bajs. Pungt.
Vi har en deal med vägföreningen här hemma att vi stannar, hoppar av och sparkar ner skiten i diket om hästen råkar skita på vägen när vi rider.
Jag tycker ni förstorar upp det hela, hur ofta träffar ni på hästar när ni är ute och kör?
Jag träffar i alla fall oftare på tokiga bilister som utsätter mig och andra trafikanter för betydligt större risk än tokiga hästar.
/B
Träffar på hästar i trafiken nästan dagligen. Väljer ofta annan längre omväg för att slippa detta. Tycker ni hästägare att det är okey??
Finns nog många som väljer att inte köra på vägar där det kör mycket sporthojar.
Tycker alla vi på detta forum att det är ok?
Varför ska en hästburen stå till svars för att det finns rötägg bland andra hästburna när du som hojförare inte vill stå till svars för alla nötter bland hojförare?
Well spoken my dear, well spokenFinns nog många som väljer att inte köra på vägar där det kör mycket sporthojar.
Tycker alla vi på detta forum att det är ok?
Varför ska en hästburen stå till svars för att det finns rötägg bland andra hästburna när du som hojförare inte vill stå till svars för alla nötter bland hojförare?
Av den enkla anledningen att vi diskuterade ryttare och hästar på allmän väg. Gäller frågan om det finns nötter bland hojförare då är vi helt överens.
Well spoken my dear, well spoken
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |