Bäst du säger det till ägarna av rådjuren, älgarna och...nej men vänta här nu... L
Med det tankesättet så hoppas jag att någon låter sin hund bajsa på din trappa varje dag.
Last edited:
Bäst du säger det till ägarna av rådjuren, älgarna och...nej men vänta här nu... L
Men kom in i matchen!Bäst du säger det till ägarna av rådjuren, älgarna och...nej men vänta här nu... L
Med det tankesättet så hoppas jag att någon låter sin hund bajsa på din trappa varje dag.
Men kom in i matchen!
Hästar är förvisso flyktdjur men räknas ej som vilda djur vilket älgar och rådjur gör!
Jag är djurvän och tycker om hästar men nånstans får man dra gränsen, det är sällan hästarna som är problemet utan dom som sitter på, ungefär som i hojvärlden!
Det finns en lag från tiden då hästar användes som allmänt transportmedel som friar föraren från att ta hand om häst bajset... Det finns inget upplockningstvång för hästbajs. Så att jämföra detta med hundar är totalt lönlöst och löjligt. Av vad jag vet finns det inget upplockningstvång för katter heller. Eller för älgar.....
Jisses. Hur svårt ska det vara egentligen??
Värre för dom att gå på hårda grusvägar än asfalt..
Och nu är den inget allmänt transportmedel längre utan en hobby.
Ja, hur svårt ska det vara egentligen? Plocka upp skiten från hästen
Har man för hög fart in i en kurva så är en hästhög det minsta man kan vara orolig för, den är ca 30-50cm "bred" och det kan man ju väja för, om inte så är den mjuk och bara lite klaffsig så det blir ju bara ett litet släpp, Rallynisses uppsladdade grussträng är ju lite mer åt läskiga hållet samt lera från diverse jordbruksredskap.
Om nu bombarmaffian vill ha ren asfalt att leka på så kör då på bana för att slippa allt som andra gör fel eller ta den breda vägen som ligger way off lantlivet.
När jag kör lite mer än aktivt så rekar jag vägen först lite lugnt för att kunna ligga på sen
alltså vem har ens stött på hästskit i en kurva mitt på allmän väg? ryttare och hästar håller sig 99% i vägkanten, inte fan rider man mitt i en kurva på landsväg, det känns mer som att vissa är nedargumenterade och måste ha något fjantigt att gnälla över.
Sen tycker jag att man kan sparka undan hästskit om det är någons uppfart mm, sätt ut en skylt, alternativt släng det på rabatten och se det som gratis gödsel, i byn där jag kommer ifrån kommer folk springandes när det kommer en hög antar att det handlar om inställning.
stäng den här skittråden nu..
https://www.youtube.com/watch?v=GR6UfTKx-7E
Börja vid ca 2:15. då har jag klippt bort de två första "högarna" som jag passerade några sekunder innan.
Inga moralkakor nu om hastighet. vi säger den visar fel ^^ På-tal om hästbaaaaaajs på LA VÄG
sMen lagen finns kvar. Så att jämföra med hundar funkar inte. Lobba mot politikerna istället. Att protestera på ett hojforum gör absolut ingen som helst skillnad.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|