Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Well..... Nu är ju en häst inte ett fordon i dess rätta mening. Endast om det finns en tillkopplad vagn eller släde är ekipaget ett fordon. Annars är det just en häst och inget annat.

Så donnan på McDonalds var inte helt ute och cyklade. Det var nog för väl att ynglingarna bestämde sig för att inte tjafsa, det kunde ha blivit pinsamt.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Alltså, även om det inte är olagligt att rida häst genom drive through så tycker iaf jag att det är en smula olämpligt då hästar gör vad hästar gör, dvs släpper ut hyfsad mängd avföring och urin när man minst vill det (vilket även beskrivs i denna artikel):
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3272763-nekades-handla-med-hast-pa-mcdonalds

All kredd till tjejen som iaf kliver av hästen och skyfflar bort dyngan, skulle väl missat målet med artikeln annars? :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Huvudsaken att det e dålig reklam för donken ;)

Visst finns det en poäng bajsvajjs fast utan att vara ngn. hästfanatiker så...:

• Hur kan det se ut i/runt en snabbmatsholk, runt innefattar åtminstone några ""rastplatser"" inom x-antal km radie
  • Festival, ex. P.B.M., vad tror ni är mest ohälsosamt, skit på asfalten eller allt annat? U-landInomTeknikMotorer, offentliga urinoarer, flygfän + den lort de bidrar med samt maskfödan från holken som ligger o ruttnar blandat med dess förpackningar.
  • Punkt 2 är inget unikt för festivaler.. punkt
  • Hur tror nu klimatet är inuti många snabbmatsfanatikers fordon? (+barnfamiljer)

Bombs away :tummenupp

Last edited:

Olko

Envåldshärskare
Gick med
8 May 2008
Hoj
SV1000s -04
Äh. Visa respekt till hest-trafikanterna.
Oftast är det ju :tuttar i sadeln.
Smyg förbi, sök ögonkontakt och hälsa artigt.
Man kanske får ligga till om man har tur.
Ridning ger fasta skinkor och tajta f*ttmuskler.

Hestskit är dock inte direkt någon favorit.

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Vad skall jag göra för att få de som rider över min garageuppfart och på min väg att plocka upp hästskiten efter sig. Jag vill inte vara en arg farbror men jag tycker det suger att jag skall behöva plocka upp skiten.

Leta upp stallet och prata med ägaren där hästen står (om du vet var de står). Säg till att ryttarna/inackorderingarna inte tar undan skiten efter hästen och att din garageuppfart/väg liknar en gödselstad snart.

Vi har själva ett litet stall med inackorderingar och att de ska sparka undan skiten är det bland det första vi tutar i de som står hos oss. Du ska inte behöva plocka upp eller ta bort hästskiten, det är den som rider som ska göra det.

//T

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
KBV?

Jag hyser stor respekt för hästar och ryttare, så länge dom visar respekt tillbaka, och än sålänge har jag bara bra erfarenheter av hestcjeyer :tuttar .
Fast sunt förnuft bör ju råda även för ryttare, att inte ta ut nervösa hästar på vägarna lika lite som att jag skulle ta ut en hoj utan bromsar, eller hjul som jag vet kan lossna när som.

Alla är vi barn i början, nervösa unghästar o stela MC-åkare... Måste börja nånstans. :krama

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
18 sidor hesttråd :va Snart dags att inviga sin hesttokiga flickvän i SH:s märkliga värld :huvet

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Åhhhhhhhhhhhhhhhh neeeeej

Inte Hest-tråden igen !!!!

2014-07-26 var ett datum att minnas - Sista inlägget gjordes i hest-tråden.................NOT

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
... samt det pinsamma i att ju mer som skrivs i denna hästtråd så minskar min tro på dessa ryttare på allmän väg markant.Hästarna däremot hyser jag största respekt för när de har en naturlig talang att hålla sig borta från bullriga vägar.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
... samt det pinsamma i att ju mer som skrivs i denna hästtråd så minskar min tro på dessa ryttare på allmän väg markant.Hästarna däremot hyser jag största respekt för när de har en naturlig talang att hålla sig borta från bullriga vägar.

"Ju mer som skrivs i denna hästtråd så minskar min tro på dessa motorcyklister"...... Skulle jag säga. En del som skriver verkar ha samma mentala nivå som en valfri grönsak. Tragisk läsning.

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Jag tycker hästar hör hemma på hamburgerrestauranger, speciellt mellan två bröd å med en sked räksallad:tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Kan inte bara alla jävlar sluta grina och inse att vi bara har denna värld till låns och att alla har rätt att ta del av den. Shut the fuck up gnällarslen.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ägarna till hästjävlarna kan ju börja med att plocka upp skiten dom sprider på vägarna. Kör man på en hög i en kurvan är inte vurpan långt ifrån...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ägarna till hästjävlarna kan ju börja med att plocka upp skiten dom sprider på vägarna. Kör man på en hög i en kurvan är inte vurpan långt ifrån...

Bäst du säger det till ägarna av rådjuren, älgarna och...nej men vänta här nu... L

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Har man för hög fart in i en kurva så är en hästhög det minsta man kan vara orolig för, den är ca 30-50cm "bred" och det kan man ju väja för, om inte så är den mjuk och bara lite klaffsig så det blir ju bara ett litet släpp, Rallynisses uppsladdade grussträng är ju lite mer åt läskiga hållet samt lera från diverse jordbruksredskap.

Om nu bombarmaffian vill ha ren asfalt att leka på så kör då på bana för att slippa allt som andra gör fel eller ta den breda vägen som ligger way off lantlivet.

När jag kör lite mer än aktivt så rekar jag vägen först lite lugnt för att kunna ligga på sen :yoparty

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS