Snöskotertråden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vänta bara tills du får köra den i djupsnö! :tummenupp

Snön kommer, man måste ge den lite tid bara..! :yoparty

Men faen man har ju så löjlig abstinens! Blir nog till att jag dunkar uppåt när det snöat på sig lite norrut.

[YOUTUBE-ID]ds-7mOc2LzA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
längtar som fasiken till snön nu, men måste först köpa en bättre beggad skoter, letar som fan men inte hittat något vettigt i bra pris ännu...

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Men faen man har ju så löjlig abstinens! Blir nog till att jag dunkar uppåt när det snöat på sig lite norrut.

Dom dagar då det ser ut sådär och skotern går klockrent undrar jag varför jag lägger ens en krona på hoj.

Tyvärr är det allt för långt mellan dom...

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Var och hämta min och polarens skotran i fredags, såg för tråkigt ut när man hade skotern hemma på gården men gräset var grönare än i Amsterdam :p.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag spyr fortfarande i munnen när jag ser den stå och skämmas i hörnet av gården.
Har inte orkat ta tag i den efter allt jävulskap den hittade på sist :mad:

För min del får snön gärna komma i Juni.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
skänk mig en nytro xtx med ett MCXpress kit, amen :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]M8SkRCHgqBA&hd=1[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]2NsdLn-GsfM&hd=1[/YOUTUBE-ID]

Jag som skulle fixa/stor serva lynxen under sommaren.... Ligger ett nytt plast set med kåpor från en Lynx RE, powermad handskydd, ny framruta, ny variatorrem, tändstift, olja till kedjehuset m.m i garaget

Hur mycket har jag gjort då?! Jo jag har fått dit den nya huven ...:huvet:huvet (den som nästan passa bolt on...)
Hade planerat att byta lynxen mot en nytro nu till hösten, och sedan kanske investera i ett kit från MCXpress nästa sommar... Verkar som jag får skjuta upp dom planerna några år till :(:mad:

År 2018 verkar som ett rimligare år idagsläget :rolleyes::brinnerup

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
hehe jaså? vad har du får åk?

"Nästan" :D

Har en lynx enduro -05... (bild från 2010, sitter Lynx RE -07 kåpor på nu)
DSC_0350.JPG

Men som sagt vill få tag i en lite mer lössnö inspirerad maskin :)
Kortband + 32mm matta + tung skoter fungerar inte jätte bra i lössnö... :gnissla

Jävligt nöjd med skotern annars, men så fort man åker utanför leden så får man ta fram den här...
Spade_HMK_HELBILD_8392.jpg

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
hehe kan tänka mig att du får skotta bra om missar leden. Men om du bara har fäste så är det väl en rapp skoter, dom där går väl rätt bra till 80-90 km/h innan det roliga slutar?
Själv så har jag tagit packåsnerollen, venture rs 09. Tung att baxa runt med jag tycker att så länge man håller sig på leden så kan man hänga på rätt ok. Ska man ge sig ut i lössnön så får man ICKE fega, fegar man så lär man hämta bandvagn för att dra loss skiten :nicka

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
hehe kan tänka mig att du får skotta bra om missar leden. Men om du bara har fäste så är det väl en rapp skoter, dom där går väl rätt bra till 80-90 km/h innan det roliga slutar?
Själv så har jag tagit packåsnerollen, venture rs 09. Tung att baxa runt med jag tycker att så länge man håller sig på leden så kan man hänga på rätt ok. Ska man ge sig ut i lössnön så får man ICKE fega, fegar man så lär man hämta bandvagn för att dra loss skiten :nicka

Jodå den är rapp så det räcker åt mig :crash Drar fint ända upp till topp farten på 120-130 km/h och dessutom så är den bensinsnål :tummenupp
På leden så hänger den med ganska bra, men är leden "halv dålig" så har den bakre boggie dämparn en tendens att slå igenom!

RS Venture, 295kg hehe då förstår jag att du får ta fram bandvagnen när du kör fast :D:D Men å andra sidan så åker du väl jävligt gött efter leden? Fint med 4-takt också... Inte för att jag har något emot 2-takt men man är inte så populär när man kommer hem och hänger in skoter jackan i hallen :död

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jag vill fortfarande ha en skoter här nere i skåneland... Bara för att:gnissla Kan man ansöka om tillstånd eller något, typ hävda att den ju faktiskt inte skadar underlaget etc?:va För det är väl däri problemet ligger om jag förstått rätt, man får inte göra åverkan på underlaget... Skotern vispar väl bara runt i snön liksom, ruggar man upp gräsmattor och dylikt gör man väl fel?:va
Behövs de verkligen snö till en skoter? :va
http://www.youtube.com/watch?v=kSQPdpcajc0

:tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...