Snöskotertråden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu har jag shoppat! Crossfire 8 2010. 162 hästar och en av dom snålaste på soppa enligt rykten. Hoppas jag blir nöjd. Teleskopstyre är grejen!

293397_10150455385433998_716348997_10922362_901125474_n.jpg

297324_2491042954743_1212817978_33049051_575340459_n.jpg

Fräsig! :banana

Jag tänkte byta Nytron mot en RMK 800. Assaulten om jag hittar någon bra.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Nu har jag shoppat! Crossfire 8 2010. 162 hästar och en av dom snålaste på soppa enligt rykten. Hoppas jag blir nöjd. Teleskopstyre är grejen!

Bra val! Enligt min mening marknadens trevligaste 800 motor, bra pulver och rapp som en 440!

Chassiet kan kännas lite klumpigt och ålderdomligt på led men i snön går den ruskigt fint!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag kommer köra vidare på min Nytro i år med. Hann ju knappt köra in mig på eländet i fjol. Fast i år kommer det bli mycket åkning ta mig faan.

Jag hoppas på 30 cm hårdpackad snö med 1,5m lössnö ovanpå.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag kommer köra vidare på min Nytro i år med. Hann ju knappt köra in mig på eländet i fjol. Fast i år kommer det bli mycket åkning ta mig faan.

Jag hoppas på 30 cm hårdpackad snö med 1,5m lössnö ovanpå.

Ingen tvekan om att det kommer bli en brakvinter i år igen. Måste finnas balla områden i sthlm med att köra på. Vi får styra upp en körning med fjollträsk skooterz.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ingen tvekan om att det kommer bli en brakvinter i år igen. Måste finnas balla områden i sthlm med att köra på. Vi får styra upp en körning med fjollträsk skooterz.

Ni får träffas på sergels torg. Det självklara träffnamnet: Mattan i plattan.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ni får träffas på sergels torg. Det självklara träffnamnet: Mattan i plattan.

Ja vid årets första, otvivelaktigt kommande "snökaos" ska vi jallafall ut
på vägarna och skotra.

Skulle va kul att dunka upp till dina trakter och tjöra å. Har ni bra åkning där om snödjupet tilltar?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ja vid årets första, otvivelaktigt kommande "snökaos" ska vi jallafall ut
på vägarna och skotra.

Skulle va kul att dunka upp till dina trakter och tjöra å. Har ni bra åkning där om snödjupet tilltar?

Jag har inte jättemycket att jämföra med men nog finns det en hel del att åka på men det är ju ganska platt här. Åkte med ett gäng vildhjärnor i vintras. Då fick man kämpa bra men det var skitroligt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Hehe.. Jag har mina apparater uppe i Härjedalen så jag får nog hoppa över det. Men kommer man upp dit och åker så är jag helt klart på!

Jag hoppas du har rätt angående brakvintern!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur är det med Mälaren? Tjock is förra året = stora områden. Mycket små öar och kobbar som kan agera hopp?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag vill fortfarande ha en skoter här nere i skåneland... Bara för att:gnissla Kan man ansöka om tillstånd eller något, typ hävda att den ju faktiskt inte skadar underlaget etc?:va För det är väl däri problemet ligger om jag förstått rätt, man får inte göra åverkan på underlaget... Skotern vispar väl bara runt i snön liksom, ruggar man upp gräsmattor och dylikt gör man väl fel?:va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vill fortfarande ha en skoter här nere i skåneland... Bara för att:gnissla Kan man ansöka om tillstånd eller något, typ hävda att den ju faktiskt inte skadar underlaget etc?:va För det är väl däri problemet ligger om jag förstått rätt, man får inte göra åverkan på underlaget... Skotern vispar väl bara runt i snön liksom, ruggar man upp gräsmattor och dylikt gör man väl fel?:va

I tonåren flyttade en kompis ner till skåne, av någon anledning (om dom skulle ha den till fjällsemestrar) så följde snöskotern med ner.

I två års tid tittade grannarna snett på "Lappdjäveln" som hade en snöskoter på gården.

Tredje vintern blev det rejält snökaos, då var Lappdjäveln ute och hoppade i drivorna med sin snöskoter bara på skoj, när infrastrukturen hade brakat samman.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
I tonåren flyttade en kompis ner till skåne, av någon anledning (om dom skulle ha den till fjällsemestrar) så följde snöskotern med ner.

I två års tid tittade grannarna snett på "Lappdjäveln" som hade en snöskoter på gården.

Tredje vintern blev det rejält snökaos, då var Lappdjäveln ute och hoppade i drivorna med sin snöskoter bara på skoj, när infrastrukturen hade brakat samman.

Precis det som är poängen, ut och ta sig fram när ingen annan kan:D Bara det hade gjort alla varma månader så jäkla värt den stillastående utgiften i garaget :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO