Starstriker
Som man googlar får man svar
Men kan ni vänta till sida 5 i alla fall innan ni börjar gnälla.
Jag gnäller inte. Bara förvånad över att det inte är hjälmtvång. Verkar puckat. En sån där gör väl närmare 200?
Men kan ni vänta till sida 5 i alla fall innan ni börjar gnälla.
Jag gnäller inte. Bara förvånad över att det inte är hjälmtvång. Verkar puckat. En sån där gör väl närmare 200?
Jag gnäller inte. Bara förvånad över att det inte är hjälmtvång. Verkar puckat. En sån där gör väl en bra bit över 150 skulle jag tro?
Verkar rimligt att köra atgatt.......... Dvs fulla skydd.
Inte ens hjälmtvång? Det låter korkat.
Hjälm har man för att inte frysa ihjäl. Hålla på kleta på massa skydd ids väl ingen? Känner inte till någon, nykter, som skadat sig pga bristande skydd. Snö är inte som asfalt liksom..
Hjälm har man för att inte frysa ihjäl. Hålla på kleta på massa skydd ids väl ingen? Känner inte till någon, nykter, som skadat sig pga bristande skydd. Snö är inte som asfalt liksom..
Tips på bra skoterhjälmar? Och gogglar?
Jag vill inte ha imma eller snö som ligger runt kinderna och kyler ned skallbenet så man tänker som en miniräknare i minusgrader.
Chöp en riktig skoterhjälm istället för crosshjälm. Ofta bättre isolerade och designade med snö i åtanke.
Gogglar har jag inte hittat några än som jag är nöjd med själv såatte...
Jo men om en människa har rösträtt måste denne väl få ansvaret att själv sätta på sig en hjälm om denne nu måste hålla full gas i tät granskog?
Om jag ska dra med skotran över vallen på päronens gård för att kolla staketet innan de släpper djuren kommer jag inte krossa skallen. Då vill jag ha pälsmössan på för det är skönt. Ska jag vara kriminell då?
Fick precis se en skön bild för mitt inreJag vill inte ha imma eller snö som ligger runt kinderna och kyler ned skallbenet så man tänker som en miniräknare i minusgrader.
Absolut inte. Jag trodde man använde skydd av ren självbevarelsedrift. Om man tex skulle avskaffa hjämtvång för MC skulle jag garanterat fortfarande köra med hjälm. Finns inget alternativ.
Säg det till personerna som årligen som bryter rygg, armar och ben när de dammar in i träd, stenar eller rullar ner för fjällsidor.
Jag vet några stycken som nyktra skadat sig pga bristande skydd.
Snön är garanterat minsta problemet.
Möjligt. Själv känner jag ingen och jag känner betydligt fler som kör skoter än hoj. Har själv kraschat både hoj och skoter på alla sätt möjligt. Det gör ondare med hoj. Självklart är det mindre chans att få ont om man har skydd men man behöver inte överdriva.
Exakt. En bålgeting i ögat sen far man i diket.
Nä för det är förjävla jobbigt att ödsla 5minuter på att dra på sig lite skydd.
Jaja, så länge man får välja själv så...
Tror iofs inte fyllona hade tagit på sig skydd även om det var lag på det. Av de 12-13 som dör/år, är ca 8st på fyllan. Om ryggskydd hade räddat de övriga 4 är svårt att säga.
Jaja, så länge man får välja själv så...
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|