Du ska ha en Camoplast Backcountry med 44a kammar till XTX:en om du ska ha den som allroundmaskin. Finfin matta.
Du måste dock byta ut drivhjulen till "No-slip" drivhjul annars rappar mattan över.
Det har jag läst om när du säger det. Hur är det med alla jäkla mått då? Ibland är det tum och ibland mm. Vad är 144" i mm? 365? För det rundas väl säkert av eller någe?
Skydd hjälper föga om du laddar in i ett träd i säg 70 blås eller om du rullar ner för en fjällsida. Skall man köra kross eller eller hoppa och stunta bör man ha skydd annars är de, i princip, värdelösa.
Det där resonemanget går att översätta rakt av till hojåkning och det har jag sagt i flera år men folk vill tro att man är safe om man har en plastkopp på vardera knä och en pvc-gråsugga som man kan knäcka över knäet, löst hängande på ryggen.
Visst att det är roligare att åka asfalt i läder men det man i första hand dör av är bruten rygg, nacke, inre blödningar och skallskador.
De kan till 0.2% undvikas genom fullgod skyddsutrustning. Men i resterande 99,8% handlar det om att inte träffa ett träd, betongfundament, mötande bil, mm. Dvs köra med huvet och inte över det omständigheterna tillåter.
SÅ nu är jag i alla fall färdig med skyddssnack. Ni som vill älta detta får starta en tråd om
"synen på fullgod skyddsutrustning" där ni kan länka till div myndigheter.
Jag vill prata skoter. Gärna med mycket bilder och sådant som får en stackars Sthlmsbo att fundera över sin tillvaro.
[YOUTUBE-ID]3ROm98VssrE&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]G-doRuFMhDo[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Vk0FEKoEhPg&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]fp4yH1xrVQk&feature=related[/YOUTUBE-ID]