Snabbast - men hur?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
Jag hörde hur kommentatorn på något NASCAR-race berättade att publiken kund hyra mottagare och hörlurar för att lyssna på valfritt team = kanon :tummenupp
Precis, man kan hyra typ Peltor-kåpor med inbyggd radio, många fans kom ju med egna radioapparater förstås men det inte dyrt att hyra heller.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Neutral skrev:
Precis, man kan hyra typ Peltor-kåpor med inbyggd radio, många fans kom ju med egna radioapparater förstås men det inte dyrt att hyra heller.

Säga vad man vill om USA, men de vet i alla fall hur man gör något alldagligt och tråkigt till ett spännande evenemang. NASCAR är väl inte direkt känt för bra racing.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
McB skrev:
NASCAR är väl inte direkt känt för bra racing.
Jag hade inte höga tankar om NASCAR heller innan jag såg det på plats. När 42 V8-bilar efter starten passerar på maxvarv bumper-to-bumper så tystnar man först av tryckvågen och sedan glor man bara resten av rejset. Kanske dregglar lite också. Jag är ett fan. :yoparty Mycket (allt?) av känslan går bort i TV men jag skulle verkligen vilja gå på fler race live.

Man ser väl inte det som översta steget inom motorsport direkt men jänkarna tänker lite annorlunda, i stället för att krångla till allt (jämför med F1 och MotoGP med sina teamkriser) så vänder de sig till publiken direkt. Ibland är det inte helt sportsligt men det är alltid, alltid för att rejsen ska bli så täta som möjligt. Klart man uppskattar när de inser att de finns tack vare publiken.

Last edited:

sandstream

Guest
När Lövis var aktiv i IndyCar sa han en gång att NASCAR var 5 gånger större än de två konkurrerande IndyCar-serierna tillsammans och att NASCAR förarna drog in mer på sin kepsförsäljning än vad de bäst i IndyCar hade i lön :lol

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
sandstream skrev:
Frågan är onekligen mycket intressant och det hade varit kul om någon som var väl insatt i motorer kunde komma med den ultimata konfigurationen istället för att vi spånar om turbos osv.

hcci --> bättre avgaser, högre effekt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Neutral skrev:
Jag hade inte höga tankar om NASCAR heller innan jag såg det på plats. När 42 V8-bilar efter starten passerar på maxvarv bumper-to-bumper så tystnar man först av tryckvågen och sedan glor man bara resten av rejset. Kanske dregglar lite också. Jag är ett fan. :yoparty Mycket (allt?) av känslan går bort i TV men jag skulle verkligen vilja gå på fler race live.

Man ser väl inte det som översta steget inom motorsport direkt men jänkarna tänker lite annorlunda, i stället för att krångla till allt (jämför med F1 och MotoGP med sina teamkriser) så vänder de sig till publiken direkt. Ibland är det inte helt sportsligt men det är alltid, alltid för att rejsen ska bli så täta som möjligt. Klart man uppskattar när de inser att de finns tack vare publiken.
Word! :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...