Jag tror att Mårtensson har banrekordet?
Känns helt otroligt att se sitt namnn på den listan
Bra startlista förra året, så jäkla trist med utvecklingen därefter...
Jag tror att Mårtensson har banrekordet?
Backlund har alltså varit närmast att överta rekordet från 1991. När blir det slaget då och av vem?!
Wayne Rainey har fortfarande banrekordet.Jag tror att Mårtensson har banrekordet?
Varken tråden eller inläggen i år handlar om vem som har kört snabbast på en Superbike. Rainey har tydligen fortfarande rekordet efter 21 år.Han tog rekordet för Superbike.!
Varken tråden eller inläggen i år handlar om vem som har kört snabbast på en Superbike. Rainey har tydligen fortfarande rekordet efter 21 år.
under 1.05 gjode väl både backlund och cajback förra året...Mårtensson på gelleråsen 2012=. 1,04. Bikeweek.
Backlund har alltså varit närmast att överta rekordet från 1991. När blir det slaget då och av vem?!
Jag är inte snabbast men tyckte jag var en snabb 2008 eller vad det var med 1.35.8 eller vad det var. Nu för tiden är jag mest rädd för att börja köra, men vill... konstig känslaÄr det inte dags att uppdatera den här tråden med aktuell info?
Galet snabb, vilken hoj gjorde du det på?Jag är inte snabbast men tyckte jag var en snabb 2008 eller vad det var med 1.35.8 eller vad det var. Nu för tiden är jag mest rädd för att börja köra, men vill... konstig känsla
Ja väl dugligt. Dom kör väl några sek snabbare nu... heheGalet snabb, vilken hoj gjorde du det på?
Ja, tänkte också så? Rainey varvrekord står ju på 1.30.785 (dock på kval), alltså 11 hundradelar under Pellijeffs tid. Antar att Pellijeffs tid är racerekord, så det absoluta varvrekordet verkar fortfarande stå sig. Raineys bästa racetid var 1.31.107 som referens.Andra regler än de internationella då? Enligt dessa är ju varje banas rekordtid helt enkelt den snabbaste, vilket alltid sker på kvalet (se bild).
View attachment 500964
Pellijeffs har alltså ”best race lap”, men ”all time lap record” har fortfarande en tvåtaktare utan elektroniska hjälpmedel.Ja, tänkte också så? Rainey varvrekord står ju på 1.30.785 (dock på kval), alltså 11 hundradelar under Pellijeffs tid. Antar att Pellijeffs tid är racerekord, så det absoluta varvrekordet verkar fortfarande stå sig. Raineys bästa racetid var 1.31.107 som referens.
Och framförallt, med 34 år äldre däcksteknik. Har hänt enormt mycket med däcken sen dess. Går såklart bara att spekulera men man undrar ju hur mycket fortare en MotoGP-förare kunnat köra idag än Pellijeffs tid. En sekund? Två?Pellijeffs har alltså ”best race lap”, men ”all time lap record” har fortfarande en tvåtaktare utan elektroniska hjälpmedel.
Och framförallt, med 34 år äldre däcksteknik. Har hänt enormt mycket med däcken sen dess. Går såklart bara att spekulera men man undrar ju hur mycket fortare en MotoGP-förare kunnat köra idag än Pellijeffs tid. En sekund? Två?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |