SNABBT med hjälp med en rs125a !!! :)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Klart det är, men stämmer det inte att man ska ha lite fetare blandning när man precis bytt kolv & cylinder?

1. Okej, men tror du inte affären kan åka dit på att ha sålt fel sak till mej? :va

2. Aja, det är lite för sent ändå, konstigt, med tanke på att det är ett fabrikationsfel. Eller?

3. Okej, hur får man igen hålet? eller ska man låta det vara? Vad kan man spruta in som inte leder el? Silikon leder inte el va? :)

1. Inte en chans

2. Försäkringen täcker inte fabrikationsfel, det är garantin som gör det.

3. Silikon funkar perfa.

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Grc RSR -01, Husqvarna WR 240 -84
Klart det är, men stämmer det inte att man ska ha lite fetare blandning när man precis bytt kolv & cylinder?

Lite fetare är inte fel att köra den första tanken... Men vad kör du på normalt då? för 5% är riktigt mycket, då finns det risk att han sotar igen i utblåset så han skär pågrund av det istället:tuttar

Jag skulle köra 2-2,5% normalt och 3-3,5% efter att ha bytt kolv och cylle.:pannkyss

//Björn

Heinevik

Guest
Lite fetare är inte fel att köra den första tanken... Men vad kör du på normalt då? för 5% är riktigt mycket, då finns det risk att han sotar igen i utblåset så han skär pågrund av det istället:tuttar

Jag skulle köra 2-2,5% normalt och 3-3,5% efter att ha bytt kolv och cylle.:pannkyss

//Björn

Jag hällde i typ en halv dl förra gången jag tankade (fulltank) ... va rymmer tanken? någon som vet? 14Litr är de på nya mod. Ja glömde kolla när ja tankade förra gången... :)

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Grc RSR -01, Husqvarna WR 240 -84
Jag hällde i typ en halv dl förra gången jag tankade (fulltank) ... va rymmer tanken? någon som vet? 14Litr är de på nya mod. Ja glömde kolla när ja tankade förra gången... :)

menar du att du kör på 0,5 dl 2 taktsolja på 14 liter:skrämd jag måste ha fattat fel right?:va

Heinevik

Guest
Nu funkar tomgången perfa och den hoppar igång direkt!

MEEN! :(

När jag har kört ~20 sek så segar den ner, precis som om den har fått bensinstopp eller nåt. sen så går den inte igång på elstartetn utan ja måste springa igång den!! :va
Vad kan ha hänt?

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Nej, inte när batteriet är nytt. Då ska man ENDAST ladda med syra...!

hehe nä, det är ju inte bara svavelsyra. Klart att man ska ha vatten i också när det är nytt!. Kan ju fan inte ha batterisyra utan vatten i, då pajjar det ju

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Nu funkar tomgången perfa och den hoppar igång direkt!

MEEN! :(

När jag har kört ~20 sek så segar den ner, precis som om den har fått bensinstopp eller nåt. sen så går den inte igång på elstartetn utan ja måste springa igång den!! :va
Vad kan ha hänt?

soppa kranen? men den går inte alls igång efter me elstarten?

Heinevik

Guest
soppa kranen? men den går inte alls igång efter me elstarten?

Nej, soppakranen är alltid av när den ska/på när den ska.. Så det är itne det, ja skulle ju inte fått igång den när ja sprang igång den om soppakranen skulle varit avstängd,. elhur :tuttar

Nej, den går inte igång med elstart efter den har stannat. Som tur är har ja alltid haft passagerare eller nån som åker bredvid, för ja orkar inte springa igång den själv... De behövs rätt mycket speed för att få igång han. :huvet

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Nej, soppakranen är alltid av när den ska/på när den ska.. Så det är itne det, ja skulle ju inte fått igång den när ja sprang igång den om soppakranen skulle varit avstängd,. elhur :tuttar

Nej, den går inte igång med elstart efter den har stannat. Som tur är har ja alltid haft passagerare eller nån som åker bredvid, för ja orkar inte springa igång den själv... De behövs rätt mycket speed för att få igång han. :huvet

då är det nog startorn kasnke belägen där inne är slut eller nåt har ingen erfarenhet av att byta såna men har läst att den inte ska va så dyrt

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Vadå, funkar inte elstarten över huvudtaget lr går den inte igång på elstarten?

Heinevik

Guest
Vadå, funkar inte elstarten över huvudtaget lr går den inte igång på elstarten?

Jo, asså den går igång på första försöket, sen kör jag kanske 20-40 sek, då den segar ner och dör.. De känns som om man får bensinstopp, faast jag har kranen på. Men det är nu det konstiga börjar. Nu hoppar den inte igång på elstart utan jag får springa igång den, för den hoppar igång då..

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
Jag hade ett liknande problem med min, prova att sätta kranen på reservtank och om det inte funkar så ta ut filtrerna i tanken och rengör dem..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy