Snart är det vår!

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Idag har kommunen gått ut med info i tidningen:

"Nu är dne långa vintern slut!

Kommunens vinterväghållning med beredskap upphör den 17 mars.
...

Vi kommer under mitten av mars påbörja maskinsopning av Kvarnholmen och fortsätta med huvudvägnätet..."

Nu är det officiellt vår! :)
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Skön musik! Fattar inte dom som klagar på "oljudet", brukar alltid le för mig själv då man hör någon som gasar ordentligt :yoparty

Tyvärr, men inte alla som har musiköra heller. :cpparty Men man tycker ju att en screamer på högt varv borde locka till leenden hos fler än bara den man har närmast. :kär

Är det rätt utfört (plats och sätt) så är det bara glada bananer efteråt.. :banana


Nä, om man skulle gå ner till garaget en sväng och skruva lite, vilken dag som helst..:rolleyes:

Låter gött Lason!
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
...ja, va säger man....:tummenupp
blev en snabb runda...synd bara att bellypan/spoilern tar stryk av allt grus...(men det e bara att lacka sen)
 

Bifogat

  • IMG_8557.jpg
    IMG_8557.jpg
    250.5 KB · Visningar: 97
  • IMG_8561.jpg
    IMG_8561.jpg
    252.6 KB · Visningar: 92

Thorak

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Ort
Kista
Hoj
2016 Yamaha MT-07
7TpBGl.jpg
 

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Superduke
Drog min premiärrepa idag jag också! Har inga bilder att bjuda på, men jag kan försäkra er om att det var riktigt skönt, trots sommarhandskar, grusiga vägar och en förbaskat skitig hoj efteråt :)
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Igår var första rundan för mig va ju tvungen att testa dom ny speglarna ::tungan
 

Bifogat

  • IMG_0165.jpg
    IMG_0165.jpg
    240.8 KB · Visningar: 110
Last edited:

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Drog min premiärrepa idag jag också! Har inga bilder att bjuda på, men jag kan försäkra er om att det var riktigt skönt, trots sommarhandskar, grusiga vägar och en förbaskat skitig hoj efteråt :)

Det är ju DÄRFÖR man inte tvättar den innan man ställer undan den på hösten.. :D

Inte så lite avvis på er som har underlag som duger till åka. Här frös regnet i veckan och har inte än tinat och torkat bort. Men snart så.:banana
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Här har det varit fint torsdag,fredag och lördag. Fast blev för mycket Whisky och Gin igår så orka knappt gå upp ur sängen idag :näsblod
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Åkte iväg til garaget idag. Satte i batteriet och startade upp hojen. Den funkade, skönt. Max två veckor kvar nu innan den ska ut på vägarna i stockholm hoppas jag!!!
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Blev första turen för mig idag. Blev 10 mil i närområdet. :)

Tycker allt att min gamla Zukka -78 gick bättre iår än förra året, kanske mest p.g.a att avgassystemet är svetsat och tätt och brytgapet justerat och brytarna putsade ;)

Va +7 och mulet när jag åkte, och +5 och mulet+dimma när jag kom hem, men regnet höll sig i molnen. :)
Fast på vissa småvägar i skogen va det faktiskt is och slask, fick ta det lite lungt så gick det med :tungan
 

Ingfeldt

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 600 RR -03
Körde och regbesiktigade hojen i fredags (har strypt den), vägen dit gick super, torra vägar och sol. Men vägen hem var nog det värsta jag varit med om i hela mitt liv!

Väl inne på besiktningen såg jag att det blev mörkare och mörkare utanför. Blev mer och mer stressad och så fort det var klart satte jag mig på hojen och började 2-mils resan hem. När jag kört en bit började det snöa nått så in i helvete! Fick torka av visiret nästan varannan sekund då det täcktes helt av slask. Efter några kilometer nästintill förlorade jag förmågan att koppla och bromsa fram då fingrarna blev helt stelfrusna.

Men jag kom fram till slut! När jag reser mig från hojen lossnar ett 2 cm tjockt slaskblock från skinnstället. :huvet Hela fronten på hojen är också täckt.

Vart tog våren vägen?
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Gööööööööööööööööööött :yoparty

När jag åkte till jobbet (i bil) i morse så tyckte jag att det var ovanligt lite grus på vägarna. Och när jag rundar ett hörn i centrum så får jag se något av det vackraste på länge, bilen som sopar bort allt äckligt grus :banana

Så nu är det vår i Alingsås i alla fall :tuttar :Bugar
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Gööööööööööööööööööött :yoparty

När jag åkte till jobbet (i bil) i morse så tyckte jag att det var ovanligt lite grus på vägarna. Och när jag rundar ett hörn i centrum så får jag se något av det vackraste på länge, bilen som sopar bort allt äckligt grus :banana

Så nu är det vår i Alingsås i alla fall :tuttar :Bugar

Vägarna i tjockhult var ganska välsopade idag med, men någon kunde varnat mig för minusgraderna idag. Helvette vad kallt det vart utan ordentligt med klädsel :huvet
Fast det är klart, det är juh fortfarande lite is och så utmed vägarna :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Måste vara sommar nu, för mina kollegor på jobbet har slutat pika mig om att jag tar hojen till jobbet. Samt slutat fråga om det inte är kallt.
;)
Fast, det var lite kyligt imorse i minusgrader. ;)
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top