Snart är det vår!

Bikerchick

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
kawa z750 -10,urbansportedtion.
ska bli riktigt nice att få köra igen :))) Fast vore bra att skaffa en hoj först. :p Måste börja leta nu kanske och provköra lite....
 

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Superduke
Solen strålar Götgatan ner men vinden ligger på ganska ordentligt. Förhoppningsvis kommer det regn och inte snö i eftermiddag!
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Bilderna från Aftonbladet.se när Kronprinssesan&Daniel var i Malmö idag, kolla vad som står i bakgrunden?

sdasd.JPG

Foto: Krister Hansson


Det är tydligen fler som är ivriga! :banana
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Är det allas våran Hamrén tro? :)


F.ö vräker snön ner här nu... :död
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Våren är bara en match borta i playoff till kvalserien.Almtuna ska bara spöa Leksand så dom missar kvalserien och därmed missar elitserien igen.:yoparty
Det säkraste vårtecknet är ju när Leksand missar elitserien.:arsele
 
  • Gilla
Reaktioner: eha

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Har typ 1 meter snö på stora delar av trädgården hemma... så det känns rätt avlägset att åka hoj. men däremot är vägarna snart helt snöfria.. Det gillas!

Tur dock att man har en fyrhjuling att leka med tills vidare :tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det syns vilka givare som har sol respektive står i skuggiga kallhål..

Hela luften är full av vintermögel här fö.. Det vräker ner. Hade det varit några grader varmare hade de gjort nytta som regn istället!:mad:

Här gör det nytta just genom att vara regn. :)

Men ni får fan se till att få lite värme så att Gelleråsen är körbar om en månad lite drygt. :gnissla
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Lyckostar med regnväder!!

Jag har själv hoppat den helgen. (den om en månad lite drygt..) Det var ok, men lite kyligt förra året. (Hade iofs kalasdäck även då iom sprillans Road2 och under 10 grader.) Men som vanligt händer ingenting en massa helger. MEN så bokar man något. När så alla datum spikats och man sitter glatt och förväntansfullt och lägger pusslet på allt kul :hoppskrat - så krockar det enda man bokat med främsta intresset i almanackan. :4skrika :huvet Har man flera saker samma månad är det inte ovanligt att allt sker samma helg!

Någon som är vän med Murphy och inte drabbas? Jag har f-n gett upp framförhållning. Det kvittar verkar det som. Har väl "fel" intressen utöver hojåkandet..

:ätapiller

Nä, nu blir det ut i snöblåsten till gymmet och avreagera sig lite.. Ser fram emot att få skrika på tv:n (hockeydomarna) senare. Det brukar göra gott oxå.:brinnerup
 
Last edited:

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
jävla skitsnö så trött på´t. :( längtar att få hojen servad för då ska pluggen ur för den är strypt (köpt sån för jag tog begränsat då).

längtar så att få lufta Pärlan :)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Lyckostar med regnväder!!

Jag har själv hoppat den helgen. (den om en månad lite drygt..) Det var ok, men lite kyligt förra året. (Hade iofs kalasdäck även då iom sprillans Road2 och under 10 grader.) Men som vanligt händer ingenting en massa helger. MEN så bokar man något. När så alla datum spikats och man sitter glatt och förväntansfullt och lägger pusslet på allt kul :hoppskrat - så krockar det enda man bokat med främsta intresset i almanackan. :4skrika :huvet Har man flera saker samma månad är det inte ovanligt att allt sker samma helg!

Någon som är vän med Murphy och inte drabbas? Jag har f-n gett upp framförhållning. Det kvittar verkar det som. Har väl "fel" intressen utöver hojåkandet..

:ätapiller

Nä, nu blir det ut i snöblåsten till gymmet och avreagera sig lite.. Ser fram emot att få skrika på tv:n (hockeydomarna) senare. Det brukar göra gott oxå.:brinnerup

Jag körde den helgen och tyckte det var kanon. :)

Vad gäller vårtecken så mötte jag en KTM på E4an idag... NAJS! :)
 

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Ort
uppsala
Hoj
triumph street triple -10
Vacker soluppgång här i Uppsala idag men så börjar det precis som igår att mulna på igen...grrr
Får fasen krupp om det kommer mer lappmögel nu. Varför informerades man inte om denna plågsamma tid innan våren kommer när man tog kortet förra året?
Är ju för sjutton olidligt..

exakt!!!!! min lärare sa ingenting om detta djurplågeri!!!:4skrika körde du med ngn körskola? jag tog också körkort förra året med liljeborn i april/maj kanske sågs? :tungan
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
En månad och fem dagar kvar till första banåkat på Knutstorp :Bugar
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
exakt!!!!! min lärare sa ingenting om detta djurplågeri!!!:4skrika körde du med ngn körskola? jag tog också körkort förra året med liljeborn i april/maj kanske sågs? :tungan

Då fick du i alla fall köra samma säsong... Jag tog kortet 15/10 för några år sedan, hann provköra 2 hojar sen kom snön. :död
 

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Ort
uppsala
Hoj
triumph street triple -10
Då fick du i alla fall köra samma säsong... Jag tog kortet 15/10 för några år sedan, hann provköra 2 hojar sen kom snön. :död

jodå förfan han med 470 mil!:) var och prokörde samma dag jag fick lappen, 2 dar efter vart det affär :banana men satan vad tungt det måste vart för dej ! :jisses vart det mycket sitta och torrgasa hos mc handlare den vintern??:hojsmilie :såjaponken
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
jodå förfan han med 470 mil!:) var och prokörde samma dag jag fick lappen, 2 dar efter vart det affär :banana men satan vad tungt det måste vart för dej ! :jisses vart det mycket sitta och torrgasa hos mc handlare den vintern??:hojsmilie :såjaponken

Blev en hel del torrbrytande ja.
sen köpte jag hoj 1/3 och körde varje dag efter det. :)
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Jag körde den helgen och tyckte det var kanon. :)

Vad gäller vårtecken så mötte jag en KTM på E4an idag... NAJS! :)

Är du säker på att det är ett vårtecken? Det har snurrat en KTM mitt i vintern här i stan. Så länge som vägarna inte var alltför spåriga var den ute titt som tätt. Tur man inte är lagd åt det hållet - annars hade jag varit avundsjuk på hans åka.

En skön början på säsongen är det med tidig bandag. Man kommer snabbt in i rejält åkande. Hade ändå kört drygt en halv månad innan den dagen förra året.

Kan meddela er som bryr er om vädret på Gelleråsen att det funkade med att avreagera sig på gymmet. När jag kom ut kl 1845 så regnade det, och gör så fortfarande!! :) Slapp alltså jaga reda på en meteorolog eller en blå get att offra..

Lite torka och varmare väder som utlovat nästa vecka så blir det premiäråka! Jävlar vad jag ska växla sent - det ska höras att det är vår i stan! :D
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag har jag ställt till med ett vårtecken på jobbet. Min hoj står på hojparkeringen utanför entrén och är skitig. ;) Måste hitta något ställe som har en vattenslang till utlåning, hehe.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top