Snart är det vår!

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Idag är det tom vårkänslor i uppsala! Vattenpölar så långt ögat når och solen värmde tom lite i ansiktet!
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Vårkänslorna har kommit till Oslo också även fast vi fortfarande har en halvmeter snö på balkongen och minst lika mycket på gatorna.

Vad är det för snöstatus i den kungliga hufvudstaden??
Vågar man hoppas på att kunna lufta både hoj och ägare nästa gång man kommer till Sverige om typ två tre veckor?

Ni som bor söder om sthlm gör det fan inte lätt för oss andra när ni är ute o åker på snöfria gator och torg... Jääävligt taskigt att gnugga det i fejjan på oss allstå!

Fast samtidigt så är det ju väldigt fint att få se på era filmer så fortsätt filma så ska jag vara både glad och bitter på samma gång.

mah/G
(med avundsjuka hälsingar)
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Såg mitt första vårtecken idag nämligen en bananfluga som surra runt ölflaskan, det e ett bra tecken.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad är det för snöstatus i den kungliga hufvudstaden??
Vågar man hoppas på att kunna lufta både hoj och ägare nästa gång man kommer till Sverige om typ två tre veckor?

Kanske 1 dm snö inne i stan (i parker etc). Gator helt snöfria och många är dessutom torra. Om 2-3 veckor kan du garanterat köra hoj om det inte kommer ett sista lass med snö...
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Nu är det fritt fram för våren då renoveringen i hallen var klar idag!

Abstinensen gjorde att jag tog favoritvägen i bilen igår bara för att lugna ner mig. Sen gick jag ner i garaget och pratade med duccen lite.

Undrar om det finns en medicinsk term på det man har... :D
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Var ute och lekte lite igår! :tummenupp
 

Bifogat

  • vårmys.jpg
    vårmys.jpg
    68.2 KB · Visningar: 127

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Ort
Malta
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Va oh provkörde en ER6-F och en Z750 idag oh det blev en liten film, frågan är nu;
Vindbrus på landsvägen och lite motorljud i bostadsområden eller musik?
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Tänk er varma sommarkvällar..19-20 grader...solen håller på gå ner och man åker ut en sväng innan kvällen r helt slut...fan..vill verkligen ha sommar nu...hoppas våren kommer snart nu..idag var det 0-1 :död gradigt här i Gbg..kändes jvlgt avlägset idag..men börjar bli ljusare iallfall..alltid något. :) :kryckor
 
Last edited:

Mooga

Oh snap!
Gick med
11 May 2009
Ort
Märsta
Hoj
Kawasaki meanstreak 1670cc
Jag ska jeflarimej införskaffa en eldkastare och börja terminera den sista snön!
 

PrinceofPersia

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
2000, Yamaha R6
Speedade en runda i motorvägen mot ystad i söndags o det satt så jävla skönt, trots att jag blev lite små snuvig efteråt så kände jag ingen kyla under färden.. på lördag ska det bli dunder väder sägs det, o då blir det en ännu längre runda,, så ha bågarna laddade till helgen för då ska det ryyyka!!!!!!
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
För mig blev det bara 3mil, men skönt var det. Inte ett moln på himlen.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
verkar bli snö imorn............. :( :zpy

Nja, snarare snöblandat regn som värst men helst bara vanligt regn vilket betyder att det spolar bort en hel del salt samt hjälper till att få bort mer av isen som redan börjat smälta så gott.
Även om det nu skulle komma snö så kommer den inte lägga sig, det har blivit för varmt för det... det skulle krävas en köldknäpp för det och det finns inte rapporterat än.
 

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Ort
uppsala
Hoj
triumph street triple -10
Nja, snarare snöblandat regn som värst men helst bara vanligt regn vilket betyder att det spolar bort en hel del salt samt hjälper till att få bort mer av isen som redan börjat smälta så gott.
Även om det nu skulle komma snö så kommer den inte lägga sig, det har blivit för varmt för det... det skulle krävas en köldknäpp för det och det finns inte rapporterat än.

mjo jag vet, men om det vita äcklet singlar ner får jag fan phsykbryt. :3freak det har ju vart några riktigt fina dagar med hela floder av smältsnö ett tag nu!:banana det är så jobbigt att se skiten igen, man får ju tvättat ögonen med tvål när man kommer hem imorn!:gråta
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
mjo jag vet, men om det vita äcklet singlar ner får jag fan phsykbryt. :3freak det har ju vart några riktigt fina dagar med hela floder av smältsnö ett tag nu!:banana det är så jobbigt att se skiten igen, man får ju tvättat ögonen med tvål när man kommer hem imorn!:gråta

Mmm, jag vet och känner precis likadant.
Har stått och huggigt is här utanför då det blivit sjö utanför garageuppfarten... när jag väl kom till vägbrunnen och det sa slurp och sjön försvann så måttade jag lite... bara sådär en 25cm islager direkt utanför uppfarten. :död
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
körde 3.7mil idag! dock så var det bara en del vägar som var körbara men fan vad skoj det var! :banana

kände mig som ett åkande vårtecken här i västmanland :yoparty

en liten bild:
 
Last edited:

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Ort
uppsala
Hoj
triumph street triple -10
Mmm, jag vet och känner precis likadant.
Har stått och huggigt is här utanför då det blivit sjö utanför garageuppfarten... när jag väl kom till vägbrunnen och det sa slurp och sjön försvann så måttade jag lite... bara sådär en 25cm islager direkt utanför uppfarten. :död

nejmen shit det är ju sjukt! jag lider med dej. det ska inte vara såhär!:mad: en annan har ju iaf sån tur att röda faran fick plats i lyan över vintern! :D det går inte en dag i dessa snömördartider som jag inte gått in i ¨barnkammaren¨ och känner lite perverst på den. tyvär så blir abstinensen bara värre!!:(
 

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Söderköping
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Precis hemkommen efter mitt livs första vårpremiär (tog kortet förra året). Lite drygt en mil blev det bara och knappast kul men skönt o härligt var det.

Men lite för mycket grus kvar på vägarna för att en fersking som jag ska kunna slappna av :p Nu är det iaf vår enligt min bedömning, sen får SMHI säga vad de vill...
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top