Snart arbetslös :(

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
ktmjacke skrev:
35 o 9/12:delar


Så du börjar bli så gammal att du håller ordning på delarna av åren :)

Konstigt, som liten är det skitviktigt att man är fem OCH ETT HALVT, när man är 23 så svarar man fel om sin ålder, men idag är jag 29 o 9 månader.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Madhonda skrev:
Hähä...jag är faktiskt glad åt att jag uppfostrad i den "gamla" skolan... :) Där fick vi i alla fall fick lära oss, att man tar det jobb som finns om man vill tjäna sina egna pengar.

Glidarjobb fanns lixom inte som nåt alternativ. :rolleyes:


Så är det fortfarande. Det gäller bara att verklighetsförankra sig lite... bita ihop och gilla läget. :brinnerup
Det leder alltid nånstans, oftast frammåt! :tummenupp


Madhonda skrev:
Nu har jag lyckats ta mig vidare... med lite jävlar anamma och en rejäl portion "social kompetens" så har jag ett jobb som jag trivs kanon med.

Du är ju sötaste charmtrollet! Vem skulle inte vilja ha dig som anställd! :tummenupp


Hur man räknar år: Jag räknar mig till min nya ålder redan vid årsskiftet... och likadant när jag kollar leg. på ICA. :tungan
 
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Chrille skrev:
Så du börjar bli så gammal att du håller ordning på delarna av åren :)

Konstigt, som liten är det skitviktigt att man är fem OCH ETT HALVT, när man är 23 så svarar man fel om sin ålder, men idag är jag 29 o 9 månader.
He he he,viktigt att inte va 36 vettu
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bikerwoman skrev:
Problemet mer er unga (läs 18-25) är att ni tror att man ska kunna ha ett kul och soft jobb i er ålder!! Har själv en 18-åring som gnäller över att han har för lite pengar men inte kan tänka sig att jobba med vad som helst,tex. Mc Donalds etc. Man får fan i mig ta de jobb som finns , även om det är skitjobb tills man samlat på sig tillräckligt med arbetslivserfarenhet!!
Det finns tex. gott om jobb inom vården, men folk är för fina för att vara pottkusk!
Har själv inte varit arbetslös 1 dag i mitt snart 40-åriga liv!

Hårda men sanna ord :tummenupp

Jag pluggade el med löfte om fast anställning, men det blev lågkonjuktur och när jag slutade skolan så fanns det inga eljobb, jag gick hemma i 3 månader innan jag bestämde mig för att ta ett skitjobb istället, hellre ett dåligt betalt skitjobb än att sitta hemma och mögla.

Jag hade skitjobb på fabrik i Gävle under 6 år, packade livsmedel, diskade tomgods, städade, körde förpackningsmaskin & alt i allo, chefen tyckte jag skötte mig så jag fick bättre & bättre uppgifter och fick även gå på livsmedelskurser.

Av en ren slump (fruntimmer) så sökte jag jobb som service ing. på ett företag i Skåne, jag fick jobbet och flyttade 74 mil Söderut på vinst eller förlust.

Dom första 8 åren reste jag jorden runt 200 dagar om året och startade upp livsmedelsfabriker, mina tidigare erfarenheter ifrån mitt gamla "skitjobb" gjorde att jag klarade av i princip allt som behövdes för att lösa alla problem på fältet.

Jag tröttnade på utlandsjobben och bytte tjänst till teknikutbildare, jag höll teknikkurser på engelska i 6 år och just nu så gör jag lite av varje på tekniksidan, har blivit en kontorsråtta med 7-8 koppar kaffe som enda mål.

Om man tar ett skitjobb så lär man sig alltid något, jag säger oftast vad jag tycker men är inte heller rädd att hugga i när det behövs.

Idag är jag glad att jag tog ett skitjobb direkt efter skolan, utan det så hade jag inte gjort det jag gör idag, man behöver arbetslivserfarenhet för att gå vidare i karriären & det får man inte genom att sitta hemma och va kräsen på jobb.

Ta dig i kragen Rudeboy och sök på allt, att flytta till en annan stad öppnar alltid nya möjligheter.

Lycka till :tummenupp

/G.Ubbjävel
 

NO

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Lund
Hoj
finns i idévärlden
Therudeboy skrev:
Surfar sporthoj och gör minsta möjliga,det är vad jag kallar glidar jobb.


Ska iofs försöka fixa ett jobb som fritids ledare. :)

Då tror jag att kommunal förvaltning är grejen för dig. Precis så brukar jag fördriva min tid i kommunen men nu har jag faktiskt tröttnat t o m på att surfa på sporthoj så jag byter till den privata sektorn.

Kolla efter vilket jobb som helst inom någon förvaltning, typ tekniska förvaltningen eller byggnadsnämnden eller något. Bäst är om du inte bor i den aktuella kommunen för då behöver du inte känna att det är dina egna skattepengar du slösar bort.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jag skulle få mitt andra barn när jag var 18,så då va det bara att börja jobba på gränges aluminium,fick skiftjobb med grymt bra lön.Morsan tjänade sämre som chefssekreterare än vad jag gjorde.kul som fan.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Vet inte hur bra det stämmer men, vi fick en utbildning i hur du ska söka jobb av någon föreläsare... Han sa iaf att om du söker 200 jobb lär du inte få något, men om du istället lägger den tiden på att söka 5-6 jobb så ska det gå bättre :) kanske värt att testa!?
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
kajlyl skrev:
Vet inte hur bra det stämmer men, vi fick en utbildning i hur du ska söka jobb av någon föreläsare... han sa iaf att om du söker 200 jobb lär du inte få något, men om du istället lägger den tiden på att söka 5-6 jobb så ska det gå bättre :) kanske värt att testa!?
Har du inte hört "Buss Grädde" på barnradion, han kan *allt* om att söka jobb :lol

Nä men skämt åsido, man har oddsen mot sig så det gäller att söka många jobb och samtidigt se till att skriva snygga ansökningar...
 

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Trallalalandet
Hoj
lånar ibland
Handlar enbart om att ha kontaketer i dagens läge!

Men se det som en möjlighet!, dra till Australien ett år typ.
 

Therudeboy

Guest
Drar till spanien i höst och jobbar där, sen får man se när man kommer tillbaka och när man kommer tillbaka blir det plugg till civilekonom.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Therudeboy skrev:
Drar till spanien i höst och jobbar där, sen får man se när man kommer tillbaka och när man kommer tillbaka blir det plugg till civilekonom.
men då e ju allt ordnat???
 

Therudeboy

Guest
ktmjacke skrev:
men då e ju allt ordnat???


Visst är det så men jag vill inte gå här med a-kassa fram till hösten, vill ju ha något och göra så jag kan dra ihop massa pengar och ta med mig en hoj ner till spanien.
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Therudeboy skrev:
Visst är det så men jag vill inte gå här med a-kassa fram till hösten, vill ju ha något och göra så jag kan dra ihop massa pengar och ta med mig en hoj ner till spanien.


Jag har ett perfekt yrke för dig. Säljare: Fast det jag menar att du ska sälja och införskaffa på kvällstid kan även ge dig mat och logi i några år. "dock även randig solbränna"

Jobba som glas krossare på expert eller en annan radio/tv handlare ikväll så kommer jag och köper en TV av dig imorgon... Min har just gått sönder... Svart bild men jag har ljudet kvar =)

/// Ingen tv men radio finns ju :va // Score
 

Therudeboy

Guest
Score skrev:
Jag har ett perfekt yrke för dig. Säljare: Fast det jag menar att du ska sälja och införskaffa på kvällstid kan även ge dig mat och logi i några år. "dock även randig solbränna"

Jobba som glas krossare på expert eller en annan radio/tv handlare ikväll så kommer jag och köper en TV av dig imorgon... Min har just gått sönder... Svart bild men jag har ljudet kvar =)

/// Ingen tv men radio finns ju :va // Score



Vill inte gå i någons fotspår (du vet) så jag skiter i den randiga kostymen :)

Köp en ny på netonnet? eller så säljer johnny sin 28" widescreen billigt för han ska köpa en projektor. Kom till ludde och sup nu med vi drar dit om en timme eller nåt. Aijde
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Therudeboy skrev:
Vill inte gå i någons fotspår (du vet) så jag skiter i den randiga kostymen :)

Köp en ny på netonnet? eller så säljer johnny sin 28" widescreen billigt för han ska köpa en projektor. Kom till ludde och sup nu med vi drar dit om en timme eller nåt. Aijde

Vad är billigt... Jag är typ pank... och pank är billigt så fråga om han säljer den för pank... Ska ni till parken....???

//Grek...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top