Snart arbetslös :(

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Nåja, ge inte upp.. Om man kollar på antalet lediga jobb på AMS så ökar det konstant och alla pilar pekar uppåt...
Jag och exiteme kommer att har riktigt roliga jobb till hösten... Allt är mer eller mindre klart! :) :tungan

Therudeboy

Guest
Klart man inte kan ge upp, jag SKA HA jobb innan sommaren.

Therudeboy

Guest
Jovisst gör det de, har ju satt mig i denna situtaionen själv så nu ska jag försöka ta mig ur den med.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
exiteme skrev:
Är nästan i samma sits. Varit arbetslös i 4 månader. Har pluggat kommunikation/information i tre år.
Sökt 40-50 jobb utan napp. :( Söker allt från bubbelbadkarsmontör till parkeringsvakt (jodå, du läste rätt :rolleyes: ). Är egentligen utbildad informatör, men utan erfarenhet; Inget jobb...

Är sååååååååå jävla uttråkad!!!! (men Peter e glad över att han har en hemmafru som fixar allt:crash )
Men du ska väl kalva snart va???

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Hon kalvar i juli, men jobbet vi ska ha innebär anställning fast arbeta hemma.. Gött va? :tummenupp

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
ChaosX skrev:
Hon kalvar i juli, men jobbet vi ska ha innebär anställning fast arbeta hemma.. Gött va? :tummenupp
Lucky son of a bitch :tummenupp lycka till med "jobbet"antar att det e du som e fadern va?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
ChaosX skrev:
Såg just att du har dubbeltur din lyckost,få trycka dit den på en p-lisa måste ju va grymt?Har hon uniformen kvar eller? :rofl

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Therudeboy skrev:
....Det var så här att jag var "sjuk" lite för mycket och sen ...

Okej, så du är en opålitlig myglare. Det är inte högstadiet det gäller, det är eett jobb, din försörjning. Det ska inte behöva vara mer än ett par sjukskrivningsdagar pe år på en kille under trettio. Att du skriver "sjuk" gör ju att jag hoppas att du inte skriver din förre arbetsgivare som referens...

Du vet, du bor i en håla. I hålor är dåligt rykte svårt att smita ifrån

Therudeboy skrev:
Jag tar villket jobb som helst som ger mig pengar, dock gillar jag inte bemmaningsföretag med tanke på att dom kan göra som dom vill med en, dsv dom kan ge en jobb i en månad och sen kicka en och gör dom det 3 gånger kan man säga hej då till a-kassan.

Har du råd att vara kräsen??

Therudeboy

Guest
Chrille skrev:
Okej, så du är en opålitlig myglare. Det är inte högstadiet det gäller, det är eett jobb, din försörjning. Det ska inte behöva vara mer än ett par sjukskrivningsdagar pe år på en kille under trettio. Att du skriver "sjuk" gör ju att jag hoppas att du inte skriver din förre arbetsgivare som referens...

Du vet, du bor i en håla. I hålor är dåligt rykte svårt att smita ifrån

Har du råd att vara kräsen??

Ja, jag var det innan. Klart som fan det gäller ett jobb, jobbade prickfritt i 3år och sen gjorde jag bort mig. Jo jag vet att jag bor i denna hålan men känner alla företagare här typ och det har alltid gått rykte om mig här och jag har fått jobb ändå. Har fina papper från alla andra sommarjobb osv så den delen är inte så farlig. Och ja mot bemmaningsföretag har jag råd att va kräsen.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Utan att känna dig då och utan att rikta det mot dig personligen så ska du få veta(helt utan att ha frågat om det:)) varför jag tycker att du ska bort den här tråden och fundera över hur du uttrycker dig.

- Folk som "säger vad dom tycker" och blir ovänner med företagsledningen pga det är oftast folk folk med kommunikationproblem och taskig konflikthantering. Visst finns det korkade chefer out there, men en bra anställd kan hantera det inom rimliga gränser. Man kan säga vad man tycker på ett konstruktivt relevant sätt - hur gjorde du?
- Folk som blir "sjuka" för att de är sura på chefen är inte önskvärda i en arbetsplats. Uppenbara problem med konflikthantering gör att de missköter sitt jobb så fort det tar emot. Den här delen av din historia bör du gömma undan och aldrig nämna igen.
-Gubbar runt 50(de vanligaste cheferna) undrar alltid om de får en ansökan från någon som blivit uppsagd från sin sista arbetsplats. De kommer fråga sig "VARFÖR sluta han där". Vissa kommer fråga dig rakt ut och antingen funderar du över mina två punkter ovan och formulerar dig försiktigt eller så ljuger du på ett kreativt, men trovvärdigt sätt.

Therudeboy

Guest
Chrille skrev:
Utan att känna dig då och utan att rikta det mot dig personligen så ska du få veta(helt utan att ha frågat om det:)) varför jag tycker att du ska bort den här tråden och fundera över hur du uttrycker dig.

- Folk som "säger vad dom tycker" och blir ovänner med företagsledningen pga det är oftast folk folk med kommunikationproblem och taskig konflikthantering. Visst finns det korkade chefer out there, men en bra anställd kan hantera det inom rimliga gränser. Man kan säga vad man tycker på ett konstruktivt relevant sätt - hur gjorde du?
- Folk som blir "sjuka" för att de är sura på chefen är inte önskvärda i en arbetsplats. Uppenbara problem med konflikthantering gör att de missköter sitt jobb så fort det tar emot. Den här delen av din historia bör du gömma undan och aldrig nämna igen.
-Gubbar runt 50(de vanligaste cheferna) undrar alltid om de får en ansökan från någon som blivit uppsagd från sin sista arbetsplats. De kommer fråga sig "VARFÖR sluta han där". Vissa kommer fråga dig rakt ut och antingen funderar du över mina två punkter ovan och formulerar dig försiktigt eller så ljuger du på ett kreativt, men trovvärdigt sätt.

Jag har ju redan erkännt mitt misstag några rader längre ner. Skulle gärna diskutera detta med dig, så spar det till sh festen så ska du få höra vad jag har att säga.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Problemet mer er unga (läs 18-25) är att ni tror att man ska kunna ha ett kul och soft jobb i er ålder!! Har själv en 18-åring som gnäller över att han har för lite pengar men inte kan tänka sig att jobba med vad som helst,tex. Mc Donalds etc. Man får fan i mig ta de jobb som finns , även om det är skitjobb tills man samlat på sig tillräckligt med arbetslivserfarenhet!!
Det finns tex. gott om jobb inom vården, men folk är för fina för att vara pottkusk!
Har själv inte varit arbetslös 1 dag i mitt snart 40-åriga liv!

Merlin

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Honda CBR 929 -00
Hagster skrev:
Ta inte åt dig nu men... Om du sökt 40-50 jobb utan att få napp måste du va bra kass. Sökte max 12 jobb i april-maj och fick 4 svar. Då kom jag direkt från gymnasiet utan någon som helst arbetserfarenhet och endast gymnasieutbildning (teknisk/datainrikning).

Det var elakt sagt, på mitt jobb så sökte det 10-15st till telesäljavdelningen,
fick 900 svar..... Hälften av jobben gick till FD anställda.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
bikerwoman skrev:
Problemet mer er unga (läs 18-25) är att ni tror att man ska kunna ha ett kul och soft jobb i er ålder!! Har själv en 18-åring som gnäller över att han har för lite pengar men inte kan tänka sig att jobba med vad som helst,....

Jobba är inte kul alla gånger. Det kan till och med vara riktigt rövatråkigt.

Men du kan lösa det enkelt Hojkvinnan. Släng ut han så fort han är färdig med skolan :hihi Det är fostrande att klara sig själv....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Merlin skrev:
Det var elakt sagt, på mitt jobb så sökte det 10-15st till telesäljavdelningen,
fick 900 svar..... Hälften av jobben gick till FD anställda.

Det är så olika från branch till branch och område till område. Jag har aldrig någonsin varit på en intervju och fått ett nej.... Men då har jag hamnat i rätt branch på rätt ställe.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Chrille skrev:
Jobba är inte kul alla gånger. Det kan till och med vara riktigt rövatråkigt.

Men du kan lösa det enkelt Hojkvinnan. Släng ut han så fort han är färdig med skolan :hihi Det är fostrande att klara sig själv....

Hehe, han blev lite spak när vi hade köpt soffa o soffbord till honom i 18-årspresent och vi sa: -"Nu har du de flesta möbler du behöver när du flyttar hemifrån"!
Problemet i Sthlm är ju att man får ha ungarna hemma tills dom är 25 för att det är omöjligt att få en lägenhet!
Själv flyttade jag hemifrån när jag var 16.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Gustav1 skrev:
Hemligheten är att ha en massa bokstäver på körkortet.

....som om det vore SÅ enkelt.. Fast å andra sidan har jag hittills, pepparpeppar, inte haft problem att få jobb. Den här gången hann jag vara arbetslös i knappt två veckor, och började min nuvarande provanställning trots sjukskrivningen. :arsele Och nej, jag har ingen utbildning att snacka om(lantbruksgymnasium), och mitt A BE CE DE körkort har inte varit till nån större hjälp vad jag vet. Jag är inte ens bra på att sälja mig själv.. :rolleyes:

Är det inte så att det blir vad man gör det till?.. :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln