Men du ska väl kalva snart va???exiteme skrev:Är nästan i samma sits. Varit arbetslös i 4 månader. Har pluggat kommunikation/information i tre år.
Sökt 40-50 jobb utan napp. Söker allt från bubbelbadkarsmontör till parkeringsvakt (jodå, du läste rätt ). Är egentligen utbildad informatör, men utan erfarenhet; Inget jobb...
Är sååååååååå jävla uttråkad!!!! (men Peter e glad över att han har en hemmafru som fixar allt )
Lucky son of a bitch lycka till med "jobbet"antar att det e du som e fadern va?ChaosX skrev:Hon kalvar i juli, men jobbet vi ska ha innebär anställning fast arbeta hemma.. Gött va?
Såg just att du har dubbeltur din lyckost,få trycka dit den på en p-lisa måste ju va grymt?Har hon uniformen kvar eller?ChaosX skrev:Hon kalvar i juli, men jobbet vi ska ha innebär anställning fast arbeta hemma.. Gött va?
Therudeboy skrev:....Det var så här att jag var "sjuk" lite för mycket och sen ...
Therudeboy skrev:Jag tar villket jobb som helst som ger mig pengar, dock gillar jag inte bemmaningsföretag med tanke på att dom kan göra som dom vill med en, dsv dom kan ge en jobb i en månad och sen kicka en och gör dom det 3 gånger kan man säga hej då till a-kassan.
Chrille skrev:Okej, så du är en opålitlig myglare. Det är inte högstadiet det gäller, det är eett jobb, din försörjning. Det ska inte behöva vara mer än ett par sjukskrivningsdagar pe år på en kille under trettio. Att du skriver "sjuk" gör ju att jag hoppas att du inte skriver din förre arbetsgivare som referens...
Du vet, du bor i en håla. I hålor är dåligt rykte svårt att smita ifrån
Har du råd att vara kräsen??
Chrille skrev:Utan att känna dig då och utan att rikta det mot dig personligen så ska du få veta(helt utan att ha frågat om det) varför jag tycker att du ska bort den här tråden och fundera över hur du uttrycker dig.
- Folk som "säger vad dom tycker" och blir ovänner med företagsledningen pga det är oftast folk folk med kommunikationproblem och taskig konflikthantering. Visst finns det korkade chefer out there, men en bra anställd kan hantera det inom rimliga gränser. Man kan säga vad man tycker på ett konstruktivt relevant sätt - hur gjorde du?
- Folk som blir "sjuka" för att de är sura på chefen är inte önskvärda i en arbetsplats. Uppenbara problem med konflikthantering gör att de missköter sitt jobb så fort det tar emot. Den här delen av din historia bör du gömma undan och aldrig nämna igen.
-Gubbar runt 50(de vanligaste cheferna) undrar alltid om de får en ansökan från någon som blivit uppsagd från sin sista arbetsplats. De kommer fråga sig "VARFÖR sluta han där". Vissa kommer fråga dig rakt ut och antingen funderar du över mina två punkter ovan och formulerar dig försiktigt eller så ljuger du på ett kreativt, men trovvärdigt sätt.
Hagster skrev:Ta inte åt dig nu men... Om du sökt 40-50 jobb utan att få napp måste du va bra kass. Sökte max 12 jobb i april-maj och fick 4 svar. Då kom jag direkt från gymnasiet utan någon som helst arbetserfarenhet och endast gymnasieutbildning (teknisk/datainrikning).
bikerwoman skrev:Problemet mer er unga (läs 18-25) är att ni tror att man ska kunna ha ett kul och soft jobb i er ålder!! Har själv en 18-åring som gnäller över att han har för lite pengar men inte kan tänka sig att jobba med vad som helst,....
Merlin skrev:Det var elakt sagt, på mitt jobb så sökte det 10-15st till telesäljavdelningen,
fick 900 svar..... Hälften av jobben gick till FD anställda.
Chrille skrev:Jobba är inte kul alla gånger. Det kan till och med vara riktigt rövatråkigt.
Men du kan lösa det enkelt Hojkvinnan. Släng ut han så fort han är färdig med skolan Det är fostrande att klara sig själv....
Gustav1 skrev:Hemligheten är att ha en massa bokstäver på körkortet.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|