Snart arbetslös :(

Mono

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS
Therudeboy skrev:
så jag ska ändra hela min personlig het bara för att det inte passar min chef?

Ja! När man inte har något annat val så får man ibland svälja stoltheten och bita ihop. Jag önskade livet ur min förra chef varje dag, men eftersom att jag inte hade något annat jobb på gång och behövde lönen för att betala hyran så ....
Problemet med arbetsmarknaden just nu är att det finns så fruktansvärt många sökande på varje ledig plats och om man inte sticker ut från mängden i sin ansökan så blir det inget jobb.

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Therudeboy skrev:
så jag ska ändra hela min personlig het bara för att det inte passar min chef?
nej, nej, nej. Det var inte riktigt det jag pratade om, det handlar om dig och mig vetty (slicka röv, du vet :) )

Therudeboy

Guest
KalleKulspruta skrev:
nej, nej, nej. Det var inte riktigt det jag pratade om, det handlar om dig och mig vetty (slicka röv, du vet :) )

Du kan inte riktigt släppa det? :slicka

Therudeboy

Guest
Mono skrev:
Ja! När man inte har något annat val så får man ibland svälja stoltheten och bita ihop. Jag önskade livet ur min förra chef varje dag, men eftersom att jag inte hade något annat jobb på gång och behövde lönen för att betala hyran så ....
Problemet med arbetsmarknaden just nu är att det finns så fruktansvärt många sökande på varje ledig plats och om man inte sticker ut från mängden i sin ansökan så blir det inget jobb.

Du har rätt till en viss del,men på mitt fd jobb så var det slicka röv eller vara illa omtyckt och det sista var ju jag,jobb är inte svårt att skaffa om man vill ha.

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Therudeboy skrev:
Du kan inte riktigt släppa det? :slicka

Näe, verkligen inte. Du har anklagat mig för att ha ansträngt mig i skolan (de 3 senaste åren) och dessutom ankalagat mig för att ha bra betyg, något som jag inte heller hade eller har :)

ska jag behöva tag kort på betygen och lägga upp eller? :D

edit: fråga NoicE hur jag var i skolan när det gällde skolarbete. Fast vi närmare eftertanke, gör inte det, han kommer som vanlgt koka ihop något som inehåller ungefär 0% sanning.

Mono

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS
Therudeboy skrev:
Du har rätt till en viss del,men på mitt fd jobb så var det slicka röv eller vara illa omtyckt och det sista var ju jag,jobb är inte svårt att skaffa om man vill ha.

Ok, jag uppfattade inte att det handlade om rövslickandets vara eller icke vara. Trodde bara att det var personkemin som inte stämde. Chefer som kräver rövslick borde utsättas för en helkroppsvaxning, smörjas in i honung och dumpas vid närmaste myrstack... :skrämd

Therudeboy

Guest
KalleKulspruta skrev:
Näe, verkligen inte. Du har anklagat mig för att ha ansträngt mig i skolan (de 3 senaste åren) och dessutom ankalagat mig för att ha bra betyg, något som jag inte heller hade eller har :)

ska jag behöva tag kort på betygen och lägga upp eller? :D

Jag borde nog lägga upp mina högstadie betyg och visa hur bra betyg man kan få utan att visa sig där utan :slicka

Therudeboy

Guest
Mono skrev:
Ok, jag uppfattade inte att det handlade om rövslickandets vara eller icke vara. Trodde bara att det var personkemin som inte stämde. Chefer som kräver rövslick borde utsättas för en helkroppsvaxning, smörjas in i honung och dumpas vid närmaste myrstack... :skrämd

Exakt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Eller så får ni skaffa er så snuskigt många sponsorer att ni kan köra hoj på heltid :rock

Therudeboy

Guest
Villken flyt man har idag :) på torsdag blir jag arbetslös officellt och har inte precis ansträngt mig att leta nytt jobb,men iallafall så ringer jag till ett företag som har annons på amv.se och nu ska jag dit på interjuv 11:30 håll tummarna för mig nu :) //G.lad

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Hagster skrev:
Ta inte åt dig nu men... Om du sökt 40-50 jobb utan att få napp måste du va bra kass. Sökte max 12 jobb i april-maj och fick 4 svar. Då kom jag direkt från gymnasiet utan någon som helst arbetserfarenhet och endast gymnasieutbildning (teknisk/datainrikning).

det är den linijen jag går. vad kan man jobba med efter det? :va

Therudeboy

Guest
5mån har gått nu :( finns inga jobb alls verkar det som.... Ge mig ett jobb någon :Bugar

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Therudeboy skrev:
känns som en tung dag idag ,skulle köpt en SuperMotard på fredag,men nu fick jag reda på att jag bara har ett jobb att gå till denna månaden ut :gråta

Någon som har ett glidar jobb att erbjuda. :crash

ericsson i borås är det bästa jag kan erbjuda.. manpower också =/
schysst jobb dock.. sugen?

Therudeboy

Guest
Jag tar villket jobb som helst som ger mig pengar, dock gillar jag inte bemmaningsföretag med tanke på att dom kan göra som dom vill med en, dsv dom kan ge en jobb i en månad och sen kicka en och gör dom det 3 gånger kan man säga hej då till a-kassan.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Therudeboy skrev:
Jag tar villket jobb som helst som ger mig pengar, dock gillar jag inte bemmaningsföretag med tanke på att dom kan göra som dom vill med en, dsv dom kan ge en jobb i en månad och sen kicka en och gör dom det 3 gånger kan man säga hej då till a-kassan.

håller med.. bemanningsföretag suger.. men men.. ibland har man inget val. :död

Therudeboy

Guest
Arbetsförmedlingen är ju inte till stor hjälp heller, dom lovade mig lastbilskort muntligt men när jag ville ha papper på det så lät det annorlunda. Sen det konstiga är det att jag är garanterad jobb (fast anställning) så fort jag har lastbilskort och detta på flera åkeri än bara ett men det skiter dom fullständigt i utan dom kollar på att det finns många arbetslösa chaufförer just här. Men tänker dom lite längre så skulle dom ju ha en mindre arbetslös om dom bara skulle lätta på plånboken lite.

Jag tycker dom borde ha a-förnedringen nätbaserad och lägga pengarna på åldervård istället för a-förmedligen vill inte hjälpa en ett skit att skaffa jobb :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Låter knas.

Men vaddå - gör det bästa av situationen. Jag hade skitskoj som arbetslös och har ännu roligare på mitt arbete nu.
Visst var det tråkigt vissa dagar när man inte hade nåt att göra - men de bästa sakerna är gratis fortfarande ;)

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Therudeboy skrev:
Fick säga upp mig själv idag fick med en arbetsfri månad plus att jag slipper betala tillbaka förskotts semestern,men nackdelen är att jag har 50 dagar karens fören jag får stämpla,där går alla pengarna jag skulle köpt hoj för :(

Ursäkta jag frågar men är det inte upp till företaget du jobbar på att säga upp dig?
Menar att om de nu vill bli av med dig pga av nåt (typ arbetsbrist eller så) så borde det ju inte vara nått problem för dem att säga upp dig. Att de däremot ber dig att säga upp dig själv tycker jag tyder rätt mycke på att de inte har riktigt rent mjöl i påsen.
Jag sklle aldrig säga upp mig för att HJÄLPA ett företag som vill bli av med en.
Den enda som förlorar på det är du själv även om en månadslön känns bra att få tillfälligt.
Såvitt jag vet så är det 45 dagars karens om man säger upp sig (vet dock inte om det är 45 arbetsdagar eller tot antal dagar)
Så varför hjälpa någon som inte vill ha dig?

//Al Drig Arbet Slös

Therudeboy

Guest
fireblade skrev:
Ursäkta jag frågar men är det inte upp till företaget du jobbar på att säga upp dig?
Menar att om de nu vill bli av med dig pga av nåt (typ arbetsbrist eller så) så borde det ju inte vara nått problem för dem att säga upp dig. Att de däremot ber dig att säga upp dig själv tycker jag tyder rätt mycke på att de inte har riktigt rent mjöl i påsen.
Jag sklle aldrig säga upp mig för att HJÄLPA ett företag som vill bli av med en.
Den enda som förlorar på det är du själv även om en månadslön känns bra att få tillfälligt.
Såvitt jag vet så är det 45 dagars karens om man säger upp sig (vet dock inte om det är 45 arbetsdagar eller tot antal dagar)
Så varför hjälpa någon som inte vill ha dig?

//Al Drig Arbet Slös

Du ska få höra hela historien nu. Det var så här att jag var "sjuk" lite för mycket och sen att jag sa vad jag tyckte och tänkte gjorde inte saken bättre. Det var alltså rent bokstavligt slicka röv eller ta skit. Anledningen till att jag sa upp mig själv beror på att jag skulle få "skitiga" papper om jag inte gick självmant så det säger väl sig självt varför jag gick? sen att jag fick en arbetsfri månad och 40k tycker jag bara är att tacka och ta emot. Och det är 45 dagar precis som du säger, bara 5 dagar om man blir uppsagd./A.kasse Parasit :(

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln