scud skrev:
jag ska kanske köra upp nästa vecka, jag har inte alls övat konbana eller att bromsa. Är det viktigt att prova konbana innan? Bromsa har ja tänkt öva lite själv, något man ska tänka på?
Hur ska man förresten ha handen på bromsen när man kör, ska man ha alla fingrar när man kör i stadstrafik?
Har du inte övat på konbana innan så är det hög tid att du börjar träna på det nu, ordentligt. Trust me...
Måste skriva lite mer.
Blir alltid facinerad av "sådana som dig" (ta det inte personligt), men vad tror du egentligen?
Att köra upp är inget lotteri där man kanske klarar det om man har tur, fast man har tränat lite/inte alls innan. Trafikinspektörerna gör inget annat på dagarna än att godkänna/underkänna elever, och de är de första att upptäcka att någonting är fel.
Tror du på fullaste allvar att du kan ge dig iväg till en uppkörning utan att ha tränat på konbana, eller att för den delen ha tränat bromsning, med siktet inställt på att klara det?
Dessutom handlar det om såpass viktiga saker som gäller din överlevnad på MC, så jag kan inte riktigt få in i skallen hur du tänker.
Det finns ju utbildningsplaner på en del trafikskolors hemsida, använd dem för bövelen!
Jag tänker inte önska dig lycka till om du inte har tränat innan, för du är definitift inte mogen för en uppkörning (kan du inte vara om du ställer sådana frågor).