Snokar ni i er partners mobil/mail o.s.v.?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag har en kompis som har en, i mina ögon, riktigt ful ovana; snoka.
Hon snokar i sin partners grejer, och finner endel saker förvisso, för att sedan bli upprörd och ledsen över vad hon funnit eller att han har blivit arg på henne för att hon snokat.
Jag har vid ett flertal gånger försökt få henne att sluta upp med det där.
"Tänk dig själv om han snokade bland DINA grejer, hur skulle det kännas?"
Hon medger ju att det inte skulle kännas bra, men ändå har hon gjort om ovanan ett flertal ggr efter det.
(de är nu på väg isär, vilket jag tror är lika bra..)

Jag undrar om jag är onormal på nått vis som inte sysslar med nått sånt här, jag känner ingen som helst anledning till att snoka igenom exempelvis min sambos grejor.
Har ni gjort det någongång och varför?
Hur får man nån att sluta upp med ett sånt ofog?

Jag är själv extremt nyfiken, men inte på sms och mail:)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
TinaTjejen skrev:
....
...

Det gör man inte - man gömmer grejerna eller skaffar nytt umgänge. Människor som saknar uppfostran från scratch kan väldigt sällan ta till sig den i vuxna år. Speciellt när det gäller saker som är så viktiga som att respektera varandra.

Snoka i post, mail, SMS är precis lika kränkande som att läsa någons dagbok. Totalt ovärdigt...

Dr.Bike

Guest
@ Hannez: Nej - så enkelt är det inte.

Det är lika mycket en självbekräftelsegrej för den som snokar: Är jag den rätte? Är jag den ende? Duger jag? Har jag konkurens? osv...

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
TinaTjejen skrev:
Jag har en kompis som har en, i mina ögon, riktigt ful ovana; snoka.
Hon snokar i sin partners grejer, och finner endel saker förvisso, för att sedan bli upprörd och ledsen över vad hon funnit eller att han har blivit arg på henne för att hon snokat.
Jag har vid ett flertal gånger försökt få henne att sluta upp med det där.
"Tänk dig själv om han snokade bland DINA grejer, hur skulle det kännas?"
Hon medger ju att det inte skulle kännas bra, men ändå har hon gjort om ovanan ett flertal ggr efter det.
(de är nu på väg isär, vilket jag tror är lika bra..)

Jag undrar om jag är onormal på nått vis som inte sysslar med nått sånt här, jag känner ingen som helst anledning till att snoka igenom exempelvis min sambos grejor.
Har ni gjort det någongång och varför?

Jag är själv extremt nyfiken, men inte på sms och mail:)
Har bara blivit drabbad av det,skulle aldrig kunna göra det själv.Litar man inte mer på sin partner än att man "vill" hitta nåt så hör man ändå inte ihop enligt mig.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Dr.Bike skrev:
@ Hannez: Nej - så enkelt är det inte.

Det är lika mycket en självbekräftelsegrej för den som snokar: Är jag den rätte? Är jag den ende? Duger jag? Har jag konkurens? osv...
Då frågar man! Sen väljer man att lita på, eller inte lita på.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dessutom vill man inte veta allt. Risken finns att saker missförstås och man bäddar för trubbel. Instämmer i vad andra har sagt - man måste lita på varandras goda omdöme!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Chrille skrev:
Snoka i post, mail, SMS är precis lika kränkande som att läsa någons dagbok. Totalt ovärdigt...
Jag håller med du.

Jag tror ju själv att han man sån dålig tillit till den man lever med, så man måste snoka, då ska man nog inte leva med den personen.

Men om den andra blir störtförbannad när den ena gjort en sån här grej, då borde ju denna förstå att det kanske inte var rätt sak att göra.
Kan man inte prata med varandra, varför ska man då vara med varandra...

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Personligen tycker jag inte allt går att prata om dock, vissa saker ska bara "finnas" eller "kännas".

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Men om du vet att hon snokar, så borde ju du själv snoka eftersom du vet att just hon snokar. Alltså snokar du i hennes liv och ni två tillsammans är snokare. Eller något i den stilen :tungan :D

Dr.Bike

Guest
HanneZ skrev:
Då frågar man! Sen väljer man att lita på, eller inte lita på.

Absolut! Det JAG sa var inga handlingsregler eller hur att göra.
Det var bara om eventuella orsaker och mekanismer bakom snokarens/snokarinnans motiv.

Själv utsätter jag ingen för denna kränkande behandling, och jag driver frågan här på företaget där jag jobbar vad avser E-post.
Papperspost ÄR ju reglerat i lag när och hur man får öppna respektive inte öppna, men klåfingriga arbetsgivare som vill snoka i e-post har dessvärre rätten på sin sida idag, även om det följer en hel del skyldigheter med det hela oxå.
T.ex meddelandeplikt mot den som undersöks.
Men det glöms oftast bort...

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Dr.Bike skrev:
Absolut! Det JAG sa var inga handlingsregler eller hur att göra.
Det var bara om eventuella orsaker och mekanismer bakom snokarens/snokarinnans motiv.

Själv utsätter jag ingen för denna kränkande behandling, och jag driver frågan här på företaget där jag jobbar vad avser E-post.
Papperspost ÄR ju reglerat i lag när och hur man får öppna respektive inte öppna, men klåfingriga arbetsgivare som vill snoka i e-post har dessvärre rätten på sin sida idag, även om det följer en hel del skyldigheter med det hela oxå.
T.ex meddelandeplikt mot den som undersöks.
Men det glöms oftast bort...
Nu tänkte jag mest på sin käresta så där. Om jag hade nån medarbetare som satt o surfa eller dylikt på jobbet skulle jag bli vansinnig :hihi

(back to work):hej

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Har snokat på mitt ex när vi var tillsammans, tyvärr så visade det sig att de jag trodde var sant o mer där till..

Men hade det inte varit för att hon "myst" lite med en annan kille så hade jag inte snokat.

Men min nuvarande underbara flicka så har jag ingen anledning att ens komma på tanken att snoka :pannkyss

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det snokas varken på det ena eller andra hållet.

Man är ju trots allt inte 12 år längre.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Maxxi skrev:
Men om du vet att hon snokar, så borde ju du själv snoka eftersom du vet att just hon snokar. Alltså snokar du i hennes liv och ni två tillsammans är snokare. Eller något i den stilen :tungan :D
Eller så ringer hon och bölar när han blivit förbannad för att hon snokat. :fakta

Lexie

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
GSX-R 750 -04
Nej och åter nej!!!!
Respekt och lita på sin partner är väl det bästa,
annars är det väl ändå inte så mycket att bygga på…

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
TinaTjejen skrev:
Eller så ringer hon och bölar när han blivit förbannad för att hon snokat. :fakta
Jo var ju skrivet med viss ironi om det inte gick fram genom ditt modem.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har blivit snokad. Hade INGET att dölja, ändå blev det ett jävla rabalder över vad som fanns i telefonen. Självfallet var det inte jag som hade "rätt" att bli arg eftersom jag hade "fel" saker i luren.

Det var dock längesedan och glömt.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
hållundan skrev:
Har blivit snokad. Hade INGET att dölja, ändå blev det ett jävla rabalder över vad som fanns i telefonen. Självfallet var det inte jag som hade "rätt" att bli arg eftersom jag hade "fel" saker i luren.

Det var dock längesedan och glömt.
Du va menade hon "Johanna" med det där sms'et hon skrev igår föresten? Varför skrev hon "kram"? Menade hon något med det? Har ni gjort nåt? Varför är du ens kompis med henne? Hur gammal är hon? :mad:

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...