Snoppmätartävling 07/08

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
går det med en cbr 125? :lol

hahah agd av dig syeter... traoktorerna gav några mm :tummenupp

Jag har kramat allis bha.'
gå och lägg er!

Han skämdes för att säga att han blev jagad :hihi

Seriöst när jag höll på ta 125 kort körde jag en senda drd sm (För er som inte vet är det världens mest överambitösa moppe, 40mm framgafel riktig progresiv dämpare, dubbla 280mm skivor fram (räknade ut att den hade fler bromskolvar och mer friktionsyta mot skivorna än en nissan micra) pirreli mt 75 sulor (160 bak 120 fram) crommolly boxerram osv) med trimrör matchportat insug drevning osv allt man kan göra utan att lyfta cylindern.) toppade 100 enligt mig 110 enligt polisen:)hihi)

Sen får man köra en xl 125:a som toppar 100, har historiens svampigaste dämpare och bromsar som knappt funkade när dom utväcklades med jesus som övervakare, men det spela ingen roll för den kom aldrig upp i en nån fart! ända anledningen till att man inte kunde köra fullt överallt va att chassiet va sladrigare än en damcykel från ww1! Och det skulle jag betala pengar för att få köra?! körskolan brukade köra på E65 samtidigt som ja skulle till skolan och varje morgon körde jag ikap dom, ni tänker säkert ja men dom höll hastighetsgränsen det gjorde inte du vandal! Men det gjorde dom inte för den gjorde knappt 80 i uppförsbakarna där min sketna uppdrvade 7 hästars moppe gjorde 90 :näsblod

Helt seriöst varför i helvete kan inte nån gör en typ drd med en dt motor eller liknande?
Moppeder som inte får gå fortare än 45 är löjligt stadiga även i 100+ jag menar ärligt talat boxer ram på något som ska gå i 45? Varför dubbla skivor när det hade räkt med att sätta ner en fot? Motorn är också sjukt överdimensionerad men allt ihop är ned strypt max. sen när dom ska göra 125or som får löpa fritt, som förarna faktiskt måste bevisa att dom kan manövrera för att f köra, nej då plockar man ihop massa b komponenter och sätter ditt en motor som är slöare?! Och tar ut samma pris för den som en enduro?! Hur tänker dom egentligen?!:huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jadu, han är nog rätt van. Vad skulle din farsa säga om han hittade alla dina inlägg? ;)

haha, pappas lilla busflicka eller?;) tja du, det vetefan...;) och ärligt talat lär han inte göra det heller:tungan fördelen med att inte ha sina föräldrar hängande här vet du...:tummenupp

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag bor med en, som dessutom ska bli min fru inom 1½ år.. :tungan
Jag får ligga när jag vi.... När hon vill... :D

Ohhja, hon är snygg :tuttar :tuttar :tummenupp :tummenupp

:) :) :gnissla
(bilden är från din hemsida, säg till om jag ska ta bort den)

Bifogat

• fia.jpg
    fia.jpg
    28.3 KB · Visningar: 239

hageb

-Ristrappare-
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Aprlilia Rs 125 -05, Ktm sx-f 250 -06
Vardagsmat ? :va

Hur fn lyckas ni köra i diket 2 ggr ?

Vi körde nyss i 130 med en 740 och mötte 2 bilar som segade ner den övriga trafiken tyckte vi så vi körde om i 130 och fick sladd som satan eftersom det var blixthalka och vi hade bara sommardäck men inte fn hamnade vi i diket för de. :confused:

hehe...min bror, mammas bil, dubbdäck fast dubbfria! och blixthalka.....ingen bra kombernation.
Ps. lyckktstolpar, elskåp och träd flyttar inte på sig.:yoparty

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag har blivit jagad av polisen i över 3 mil på E22 i min dåvarande volvo 740 utan att veta om det:)
Låg i röven på en Bmw M5 och stressade. Körde om honom, han körde om mig, körde om igen osv...
Låg o allmänt buskörde i ett par mil.
Vad jag inte visste var att polisen mötte oss i en civil Saab turbo, vände och satt igång kameran under förföljningen.
Efter ca 3 mil kommer Saaben upp bakom Bmw:n. Då ligger vi väl i 160-170 km/h. Bmw:n glider ut i vägrenen och låter Saaben köra om.
Då ligger den i röven på mig. Jag släpper av lite och ligger i ca 150 kmh. Sitter och funderar vad det är för Saab.
Sen börjar en blå/röd lampa blinka i grillen:mad: .
Satan! Det var bara att köra åt sidan och se Bmw:n glida förbi som signalerade med blinkersen åt mig.
Snuten undrade vad jag hade för motor i bilen:confused: .
Fick sätta mig i polisbilen och titta på filmsnutten som han spelat in. Han snabbspolade.... Det tog ju ett tag innan han kom ifatt:D .
O han frågade om jag ville erkänna:) .
Var inte så mycket att säga. 148 km/h på 110-väg. Lite böter och kortet borta i 3 mån.

Samma polis stannade mig något år senare på bågen i en annan stad. Jag påminde honom om att han stannade mig den gången i bilen. Han säger:
Jaså, det var du. Lever du än?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Du får bestämma dig, hade däcken i fråga dubb eller ej! Det finns inget mellanting!

Ytterligare en dum fråga, svar "Nej jag är död ser du väl":gnissla

Dubbdäck som tappat dubben? :va

Fast jag tror han menar dubbfria vinterdäck :tungan

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag råkade skjuta mig själv i ansiktet med en luftpistol när jag gick i högstadiet :tummenupp

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457