Geggamoja
Ser ut som ett par riktigt jävla najs boots! Det de glömmer informera nybörjare om är ju att bra boots som SITTER bra nästan är viktigare än hur dan brädan är. Det blev jag varse om när jag köpte mina Burtonkängor.
Åre var riktigt nice, vi hade dock mulet samtliga dagar så sikten var okej men inte riktigt bra. För lite snö på topparna så inget puder-åkande. Mesta tiden och bästa backen tyckte vi var Duveds, samt där var det lätt att komma åt parken (liten med tillräcklig) och en race-bana. Ville man så var det inga problem med att åka pistat, köra 2-3 hopp i parken och en runda i "race-banan" på samma åk
När vi kom fram efter nio timmars körnings så kände vi efter och sa att fan, vi hinner med lite kvällsåkning. Var Björnen som hade öppet den kvällen och det var inte den bästa upplevelsen. Nio timmar bilfärd för att då få hamna i en backe som är snarlik de lokala här omkring, smal kort backe med en seg ankarlift... måste erkänna att min tanke där och då va "var i helvete!?!" men sen jäklar levererade Åre
Ser ut som ett par riktigt jävla najs boots! Det de glömmer informera nybörjare om är ju att bra boots som SITTER bra nästan är viktigare än hur dan brädan är. Det blev jag varse om när jag köpte mina Burtonkängor.
Vad betyder "racebana" i det här sammanhanget?
Jag kör Burton Clash 155 med Burton Custom bindningar. Om du kommer upp till Romme nu i helgen eller till Sälen 13-16 mars kan du få testa den.
Vad betyder "racebana" i det här sammanhanget?
Boardercross?
Jag kör Burton Clash 155 med Burton Custom bindningar. Om du kommer upp till Romme nu i helgen eller till Sälen 13-16 mars kan du få testa den.
Sälen (främst Hundfjället/Tandådalen) v.11 så det blir ju perfekt
Eftersom du köpt nya boots till dina äventyr i Trollskogen kan jag tipsa om att Stadium-butiken i Hundfjället gör värmeformning gratis (åtminstone gjorde de det åt mig för några år sedan även om jag inte hade köpt dem där).Blev ett par boots oxå..
K2 Maysis. Dubbla snabbspännen med vred. Ett för yttre "snörningen" samt ett på sidan som spänner en separat del som drar ner vristen så man sitter jäkligt fast och lär ha ett löjligt bra hälgrepp. Möjligen en aningen för hård sko för ren och skär lek men å andra sidan lär den vara superb när man vill ge sig ut i lössnön...
Eftersom du köpt nya boots till dina äventyr i Trollskogen kan jag tipsa om att Stadium-butiken i Hundfjället gör värmeformning gratis (åtminstone gjorde de det åt mig för några år sedan även om jag inte hade köpt dem där).
Verkar som att många inte orkar göra sig det besväret även om innerskon har stöd för det. Själv tycker jag att man tjänar 1-2 veckors "inkörning" på att göra det.
Äntligen klart, fick bra pris på ett par Nitro Raiden Machine-bindningar. Nublireåkaav!!!
Preliminärt så ska jag få brädan på torsdag kväll, längtar som fasen!
Blev 10% rabatt på den dessutom, visade sig att den är lite skadad, så de fotade det hela och mailade mig och frågade om jag ville ha den ändå och kunde erbjuda 5%. Så jag svarade att 15% låter bättre och önskade gärna någon mer bild då det är lite svårt att lokalisera vart skadan är. Så de sa 10% och jag sa deal.
Lite tråkigt med "skadad" bräda direkt från början, men samtidigt vet jag att brädan ändå kommer få lite småskador genom årens gång, om inte från vurpor så från liftarna, jag gråter inte.
Så länge det inte påverkar åkningen utan är rent kosmetiskt i alla fall.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|