Snowboardåkare på SH?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Åkt bräda i ungefär 6 år, en vecka per säsong...

Åker på en Technine bräda som ja tycker e aningen för styv för mig. Sitter en Technine bindning på. Har ett par Burton ruler boots.

Var senast i Saalbach-Hinterglemm, Österrike. De va grymmt bra tills ja försökte avancera och bröt axelkulan på två ställen...

Väntade 17 dgr på operation hemma i Sverige. Riktigt jobbigt.
Blev opererad 27 Jan 2010 (förra veckan) och sitter o läser igenom denna tråd för att ja inte kan sova nu pga smärtan...

Nu fick ja skriva av mig lite iaf... hehe

View attachment 300012

Fi fan lät ju mindre skönt..
hur länge ska de ta å läka?
fick du inga roliga piller?:ätapiller

Krya på sig!

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Fi fan lät ju mindre skönt..
hur länge ska de ta å läka?
fick du inga roliga piller?:ätapiller

Krya på sig!

Jag har fått skruvar o nån sorts ståltråd som läkarn förklara.... Börja sjukgymnastiken dagen efter vilket va e ett helvete för såret sprack upp hela tiden. Fortsätter ja me sjukgymnastiken 5 ggr/dag så ska jag vara helt återstålld om ca 6 mån...

Hoppas ja har tillräckligt me rörlighet för hoj om ett par månader bara... :D

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
näj
Hur snabbt lär man sig?:gnissla Ska till Sälen vecka 8 och är väldigt sugen på att åka bräda. Men är väldigt osäker:D

mvh: O. Erfaren

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Hur snabbt lär man sig?:gnissla Ska till Sälen vecka 8 och är väldigt sugen på att åka bräda. Men är väldigt osäker:D

mvh: O. Erfaren

Det är väldigt individuellt tror jag. För mig tog det tre dagar innan jag någorlunda fick kläm på åkningen, då blev jag lärd av min bror och provade mig fram själv.
Ett tips är att boka en endags kurs så du iaf får till grunderna av nån som verkligen kan.

Själv så drar man till Les deux alpes i frankrike på lördag. :yoparty

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag har åkt snöbräda en gång!
Dojjor med storlek 37 (jag har 43), felvänd, (vill stå med höger fot fram) och en bindning som var helt lös vid hälen. (snurrade som bara fan)
Det var inte alls så jävla kul. Tror ingen slagit sig så mkt som jag gjorde den gången. Roligast var nog när jag skulle försöka ta mig upp med liften. gjorde ett tiotal försök, sen skrek liftmannen efter mig. Trodde jag skulle åka på däng eller nåt. -"Hörrö du! Vänta där!"
Sen kom han med sin skoter och skjutsade upp mig.
Hela klassen stod och undrade vart jag tagit vägen, det blev vissa små asgarv när jag kom sittandes på en Ockelbo.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag har åkt snöbräda en gång!
Dojjor med storlek 37 (jag har 43), felvänd, (vill stå med höger fot fram) och en bindning som var helt lös vid hälen. (snurrade som bara fan).

6 storlekar för små, hur f-n fick du på dig dom skorna? Och varför vände ni inte på bindningen och skruvade fast dom ordentligt samtidigt?? :va

Angående val av fot fram för nybörjare (som inte helt oofta själva tror fel :rolleyes:) brukar enklaste tricket vara att helt oannonserat putta personen i ryggen. Foten som då "per automatik" åker fram för att rätta upp balansen ska med största sannolikhet vara fram.

Annars kan man prova hemma själv med ett par raggsockor på ett polerat golv. Ta fart och gliiiiiiiid!!!! Har du då vänsterfoten "fram" är du "Regular" (som majoriteten), höger fram är "Goofy".

Det var inte alls så jävla kul. Tror ingen slagit sig så mkt som jag gjorde den gången. Roligast var nog när jag skulle försöka ta mig upp med liften. gjorde ett tiotal försök, sen skrek liftmannen efter mig. Trodde jag skulle åka på däng eller nåt. -"Hörrö du! Vänta där!"
Sen kom han med sin skoter och skjutsade upp mig.
Hela klassen stod och undrade vart jag tagit vägen, det blev vissa små asgarv när jag kom sittandes på en Ockelbo.

Han visste att det var mödan värt. :D 10min blixtinsats med skotern så slapp han se dig vid liften igen på åtminstone en timma... :fakta

Last edited:

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Inte mycket att hurra för här inte haha
Tog några kort idag i våran mosterbacke :D

sdc10331r.jpg

sdc10323z.jpg

Ser ut som en liten köttbulle i mina stora kläder :p

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Inte mycket att hurra för här inte haha
Tog några kort idag i våran mosterbacke :D

Ser ut som en liten köttbulle i mina stora kläder :p

Najs! :tummenupp Ute på Björnön eller..? :va

Köpte mig en bräda idag, impulshandla är skiten! bara o vänta nu! 2 veckoer kvar:gnissla

Men hallå?!?! Vad blev det då??? :confused:

Vi var uppe i Romme igår by the way! :banana
430 kr/pers med buss t/r Sthlm-Romme inkl. liftkort är faan skamligt prisvärt. SKAMLIGT!!! :D

Bokade nästa resa dit direCkt vi kom hem igen :) Blir nog f-n att åka upp varje helg man inte e bokad på annat.

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Romme Alpin är himla fin anläggning faktiskt, sen att det bara är lite över en timme bort från där man bor är ju inte heller fel :tummenupp

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Magnif Bastard

Stämmer bra det haha
Va de kul i romme då?
Vi va där i lördags, fast jag såg inte så mycket av berget då vi fastnade i parken hela dagen haha.

Det va nå äckligt mycket folk.
Åkte inte sittliften alls pga kön, det va lång kö till ankar liften också.

När man börja närma sig slutet av backen va de så smockat med folk så man knappt kunde åka, och massa folk som står still på fel ställen osv.
Rätt jobbigt ibland.

Men annars tycker jag backen va go, va bra många år sen man va där sist.

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Jag står här i hallen med väskan packad, nya brädan och pengarna i handen. Tycker resebyråerna borde då slåss om mig, men inte då...
Ni coola grabbar får gärna föreslå sidor att leta resor på , tack! :krama

(jag är snål som fan så kan man komma under 10.000 för en vecka i Frankrike så ja tack)

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Dra till gränsen på vårkanten, eller vemdalen lr liknande nu! Inte alltid mer chill på dom "finare" orterna. Du kommer garanterat att ha kul och spara pengar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
(jag är snål som fan så kan man komma under 10.000 för en vecka i Frankrike så ja tack)

Dra till Engelberg. Flyg med Zwiss Air till Zürich på lördag och hem nästa lördag. Från 2100:- T/R (flygvaruhuset.se)

Ta tåget från flygplatsen, via Lucerne, upp till torget i Engelberg. kostar ca 500:- och du kan ta bagagevagnen hela vägen från bagageutlämningen till tåget. Biljetten köper du med ditt kort i en automat på flygplatsen.

Är du själv blir det dyrt men får du med dig en kompis kan man få ett rum för ca 5-6000:- per skalle.
http://www.engelberg.ch/en/Outils/Hotels/index.php

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Dra till Engelberg. Flyg med Zwiss Air till Zürich på lördag och hem nästa lördag. Från 2100:- T/R (flygvaruhuset.se)

Ta tåget från flygplatsen, via Lucerne, upp till torget i Engelberg. kostar ca 500:- och du kan ta bagagevagnen hela vägen från bagageutlämningen till tåget. Biljetten köper du med ditt kort i en automat på flygplatsen.

Är du själv blir det dyrt men får du med dig en kompis kan man få ett rum för ca 5-6000:- per skalle.
http://www.engelberg.ch/en/Outils/Hotels/index.php

Funderat på samma princip, flygbiljett till Val Thorens och hitta hotell sen.
Ska man ringa till alla hotell hemifrån innan resan eller knacka dörr på plats?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Kom nyss hem från en vecka i BadGastein. Dumpa som fan hela veckan så tyvärr hade vi varken lust eller möjlighet att fota/filma något iår. Men FYFAN va fluffiga vidder de fanns! :kär

Och som budgettips ovan, åk dit! Jag kom hem på totalt 6K spänn. Inkl buss, boende, liftkort, halvpension, lunch i backen, fyllekäk och alldeles för mycket krök!

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
näj
Men hallå?!?! Vad blev det då??? :confused:

Vi var uppe i Romme igår by the way! :banana
430 kr/pers med buss t/r Sthlm-Romme inkl. liftkort är faan skamligt prisvärt. SKAMLIGT!!! :D

Bokade nästa resa dit direCkt vi kom hem igen :) Blir nog f-n att åka upp varje helg man inte e bokad på annat.

Tja inte vet ja va det är för märke haha:D K2 bindningar iaf. Laddar upp bilder bara ja hittar USB kabeln:tummenupp

Fan sku va o fara upp till romme i helgen o öva lite. Nån som ska dit?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Stämmer bra det haha
Va de kul i romme då?
Vi va där i lördags, fast jag såg inte så mycket av berget då vi fastnade i parken hela dagen haha.

Det va nå äckligt mycket folk.
Åkte inte sittliften alls pga kön, det va lång kö till ankar liften också.

När man börja närma sig slutet av backen va de så smockat med folk så man knappt kunde åka, och massa folk som står still på fel ställen osv.
Rätt jobbigt ibland.

Men annars tycker jag backen va go, va bra många år sen man va där sist.

Håller med, backarna var kanon, vi hade grymt skoj, men det var otrevligt mycket folk där ett tag. Tog sen lunch i toppstugan vid 13... "Nu är det nog lite färre som käkar" Jo tjena :huvet

Hur var backarna osv nu iår? Funderar på åka dit på lördag, vart en vecka i hundfjället nyligen. :yoparty

Ett litet tips jag fick från en arrangör var att åka dit fredag eller söndag istället, ska tydligen vara betydligt glesare med folk då. Backarna är i mina ögon definitivt helt ok för att ha riktigt skoj på brädan. :tummenupp En av de 23 backarna är lite "off the beaten track", så där röjde vi på ganska ostört. Vilken håller jag för mig själv... :hihi

Nästa repa blir lördag 20 feb för oss, om vi inte får för oss att dra nu på söndag oxå... :D

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Söndagar i Romme är helt klart bättre än lördagar precis som nämnts.
Nu är det väl dock tyvärr sportlovsveckor snart så det kommer bli fullt i backarna vilken dag man än väljer :(

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning