Snowboardåkare på SH?

Erik-Ducce

do you dream of Monsters in the Dark....
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Ducati Monster
....ja? va'fan, är det folk som åkt redan....fuskigt.

Vart åker man då?

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Trevlig tråd, med mycket trevliga bilder o filmklipp! =D Man blir grymt sugen på SNÖ nu!!

Själv har jag kört bräda sedan -97, men är ju en av dom som åker 2-5 gånger per år.. tyvärr. Hängt i Åre o slavat på Skistar 05/06. Det var riktigt kul! Har varit i i Val d’Isère, det var underbart, åker gärna dit igen!

Tycker inte om parker.. då blir jag livrädd, däremot e det självklar nice att kolla in dom som vet vad dom gör =) Gillar själv branter och lite skog, inga större äventyr dock =)

Men Sälen o Åre är alltid givna varje år!

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Vilka här har varit i Les 2 Alpes och åkt?
Vad tyckte ni?

Ska antagligen dra dit en vecka med några kompisar.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Ja suget börjar bli riktigt stort nu! Fast då har jag även åkt 4 gånger i höst och tänkte även åka ikväll! =)

Hahaha, faan va kul att se!!! :tummenupp Det där är övertygelse, shit... Kommer ihåg när vi hängde i Solbacken, Skellefteå & ollade soptunnor (INTE kewk-ollade! :mad:) & railade fikabord, med typ 3cm snö på backen... Man fick skrapa länge för att få ihop kicken... :D

Håller på att planera in en resa till Breckenridge, Colorado i februari nångång. Nån mer som ska korsa atlanten för lite åkning i vinter?

NEIN! :D
Wir drar till Üsterreichket och Bad Gastein för att schpöa tüska türischter denna winteer - bokat & betalt. Men först blire såklart lite uppvärmning med Skidbussarna till Romme Alpin (bordeöppnanärsomhelstnu!) och minst due repor till polarn i Sälen.

Sen ska jag försöka lura med damen en 3:e gång till my pressssiousss gränsen, men det förutsätter att det dumpar lite mer än i fjol (det var väl rätt ok då, men faan inte som det KAN vara).

Totalt ser det ut att bli en bättre säsong än på länge! :)

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Får man vara med och leka i tråden även om man tycker att två plankor på fötterna är bättre än en? :D

Var i Sälen i slutet på förra veckan och firade min fars födelsedag och passade givetvis på att åka lite utför och filmade även lite.

Först ut syrran som åker bräda i Familjebacken Hundfjället på fredagen. Vädret var tyvärr inte det bästa.
[YOUTUBE-ID]B79dNWI2SEo[/YOUTUBE-ID]

Sen mig på skidor under lördagen med kameran på huvudet och massor med folk i backen.
[YOUTUBE-ID]dHOkUoZSarw[/YOUTUBE-ID]

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Har åkt, tävlat och utbildat sedan hedenhös tid. Nu för tiden tjänar jag en del och har därför råd att åka skoter istället.

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Har åkt, tävlat och utbildat sedan hedenhös tid. Nu för tiden tjänar jag en del och har därför råd att åka skoter istället.

HAHAHA
Lite som utrycket: nä jag dansar inte, jag har råd att stå i baren!

Jag har för övrigt precis bokat en resa till Denver. Ska hänga 2 veckor i Breckenridge, Keystone och Vail. En annan positiv grej är att x-games går av stapeln i Aspen som ligger 7 mil från Breckenridge när vi är där! :yoparty

Kan även rekomendera er att gå in på våran nystartade videoblogg, www.snobollar.com
Kommer uppdateras flitigt under vintern! Kan nämna att fokus ligger inte på film/redigeringskvalite utan i åkglädje. Filmas med en vanlig digicam.

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Får man vara med och leka i tråden även om man tycker att två plankor på fötterna är bättre än en? :D

Var i Sälen i slutet på förra veckan och firade min fars födelsedag och passade givetvis på att åka lite utför och filmade även lite.

Först ut syrran som åker bräda i Familjebacken Hundfjället på fredagen. Vädret var tyvärr inte det bästa.

Sen mig på skidor under lördagen med kameran på huvudet och massor med folk i backen.

Den första filmen va sjukt coolt filmat! Vad har ni använt för kamera och hur har ni fäst den? Lossnar den om man skulle hoppa?

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Det är en GoPro Hero Wide kamera från sportscam som just i den filmen är fäst med en sugkopp på snowboarden. Har inte lyckats få den att trilla av något hittils men varken jag eller syrran gör några hopp annat än ofriviligt :)

Är sjukt sugen på HD varianten av kameran kan jag tillägga.

edit - kompleterade med en mobilkamera bild på fästet.

Bifogat

• ATT00004.jpg
    ATT00004.jpg
    33 KB · Visningar: 57
Last edited:

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Det är en GoPro Hero Wide kamera från sportscam som just i den filmen är fäst med en sugkopp på snowboarden. Har inte lyckats få den att trilla av något hittils men varken jag eller syrran gör några hopp annat än ofriviligt :)

Är sjukt sugen på HD varianten av kameran kan jag tillägga.

edit - kompleterade med en mobilkamera bild på fästet.

Tackar! Nu vet jag vad tomten får komma med i julklapp! :D
Va ju inte så dyr heller!

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Dax å putta upp tråden lite..

Har varit i väg till stöten över nyår..
De var kallt å inte så mycket snö. :/

Förra veckan i vemdalen var bra :)
riktigt bra snö. å bra drag.

kommer mer film senare.
http://vimeo.com/9135778

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Hehe skön rulle.

Var uppe i Sälen med lite kompisar i slutet av förra veckan och körde utför samt testade Flowride i Experium. Har totalt en 16gb med hd film att redigera ihop när man får tid :D

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hehe skön rulle.

Var uppe i Sälen med lite kompisar i slutet av förra veckan och körde utför samt testade Flowride i Experium. Har totalt en 16gb med hd film att redigera ihop när man får tid :D

tack.. den ska ljusas upp å få några klipp till i sig tror jag.
tyvär så blev de inte så mycket dumheter gjort som banan.
men de kommer väl fler gånger :)

ahh härligt :) hur var den då? klurigt?

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Vi hade riktigt kul i Flowriden. Själv trillade jag mest av när man skulle försöka stå upp men köra på knän och mage gick bra, satte till och med en 360 :yoparty

Lätt värt pengarna iaf om någon råkar befinna sig i Sälen, kom ihåg att ni måste vara minst 4 pers samt se till att boka i tid.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Dax å putta upp tråden lite..

Har varit i väg till stöten över nyår..
De var kallt å inte så mycket snö. :/

Förra veckan i vemdalen var bra :)
riktigt bra snö. å bra drag.

kommer mer film senare.
http://vimeo.com/9135778

Bahahaaaa!!! Klockren! :rofl
Känner igen repan & bron, alltid nån hysterisk morsa med 3 lika hysteriska ungdjävlar som står ivägen där! :huvet

Damen ska ha nya snwbrdkläder. Vart fick ni tag på outfitten? Jag kanske hinner överraska henne med en present... :hihi

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Vi hade riktigt kul i Flowriden. Själv trillade jag mest av när man skulle försöka stå upp men köra på knän och mage gick bra, satte till och med en 360 :yoparty

Lätt värt pengarna iaf om någon råkar befinna sig i Sälen, kom ihåg att ni måste vara minst 4 pers samt se till att boka i tid.

ok. bra att veta :tummenupp

Bahahaaaa!!! Klockren! :rofl
Känner igen repan & bron, alltid nån hysterisk morsa med 3 lika hysteriska ungdjävlar som står ivägen där! :huvet

Damen ska ha nya snwbrdkläder. Vart fick ni tag på outfitten? Jag kanske hinner överraska henne med en present... :hihi

mm de där var nog en av två gånger de inte stod någon ivägen..

Ähh hennes gamla duger gott!:D
men köp henne en banan eller nå annat skoj :D

Last edited:

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Fan jag som skrev en jättelång post och nu e allt borta haha.
Brukar kopiera allt vart efter men nu hade jag kopierat en lite text som jag skulle lägga här och kom sen åt bakåt knappen på musen.. uff..

Till TS
Grymt bra kört hehe
Ser riktigt kul ut när man är sådär duktig.

Själv har jag inte åkt på många år :/
Åkte 2 dagar förra året och då kom suget tillbaka.

Jag köpte lite bätte utrustning iår en vad jag haft tidigare:

Burton blunt
Burton hail
Burton mission

Och iår har jag försökt åka så mycket som möjligt sedan första snön kom.
Tyvärr så är jag arbetslös och sälen är bara att glömma.
Våran lokala backe på ENORMA 35meter fallhöjd räcker dock till då det blir rails / boxar och lite hoppa :D

Jag provade köra box för första gången iår och det gick bra första åket så då blev det roligare och roligare.
Blir lite bordslides och nose slides och på våran stepdown box brukar de bli nån lite kombo hehe.

Hoppa känns inte riktigt bra ännu, är livrädd för att få hugg eller nå i kicken då jag brytit mina armar ett antal gånger pga det.
Men jag har inte fått något konstigt hopp ännu så modet kanske byggs upp med tiden och man vågar prova något kul.

Jag är mest glad att jag hoppar över våra små hopp just nu.
Blir bara nån liten grab eller 180
Jag är sugen på att prova min första 360 ikväll :D

Hoppas snön ligger kvar länge, riktigt kul att åka iår.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det ska börjas i tid....

[YOUTUBE-ID]UYxY1LL3AUk[/YOUTUBE-ID]

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Åkt bräda i ungefär 6 år, en vecka per säsong...

Åker på en Technine bräda som ja tycker e aningen för styv för mig. Sitter en Technine bindning på. Har ett par Burton ruler boots.

Var senast i Saalbach-Hinterglemm, Österrike. De va grymmt bra tills ja försökte avancera och bröt axelkulan på två ställen...

Väntade 17 dgr på operation hemma i Sverige. Riktigt jobbigt.
Blev opererad 27 Jan 2010 (förra veckan) och sitter o läser igenom denna tråd för att ja inte kan sova nu pga smärtan...

Nu fick ja skriva av mig lite iaf... hehe

17939_270027652958_522932958_4480112_6706509_n.jpg

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj