Föresten, tänkte (som sagt) införskaffa egen utrustning till nästa vinter, vad för bräda borde man fixa om man diggar att åka offpist samt i funpark. Antar det borde vara lite kortare än normalt samt en mjuk bräda, eller har jag missuppfattat det lilla jag snappat upp?
Burton Custom kan du leka dig less med oavsett back country eller park
Riktigt bra all-mountain freestylebräda, och den ställer inte heller alltför höga krav på föraren (t.ex. Custom X eller T6 kräver att du
verkligen kan åka för att du ska få ut nåt)
Lite partisk kanske. Är 184cm och kör på en -08 Burton Custom 162 med Cartel-bindning nu.
Tycker inte du ska gå ner för mycket i längd, för mig skulle väl en 159:a funka oxå, men kan man bara åka ok undvik för kort bräda, det ställer bara till det i puder och landningar tycker jag.
Skor skulle jag rekomendera Burton's Shaun eller Hail. Riktigt bra skor, har åkt med båda. Shaun är lite styvare, själv har jag nu gått tillbaks till Hail av ren bekvämlighet...
Nu kanske man låter som en riktig burton-nörd, men vi är ett gäng gamla snwbrd-rävar som har testat en hel del märken, och vi har alltid kommit tillbaka till just Burton.
"-If you buy quality, you only have to scream once."