Oj vad gammal jag blev... :-(
20 år, kan det stämma? Har det ens funnits snowboard så länge? Den äldsta brädan som ligger i mitt garage nånstans nu är en Sims Shaun Palmer, den med clownen på (den första, jag tror det fanns två). Jag åkte på den så sent som för ett par år sedan, men nu när det inte blir så ofta hyr jag nåt som verkar tillräckligt stabilt för tresiffrig vikt.
Nu är jag så feg så att jag håller mig i pisten, åt ett och samma hålle och med hela stålet i backen. Bästa stället är gränsen eller kanske Kaprun i slutet av juli.
Var det den teknologin som spann över till Hyperlites kortvariga snowboardsatsning? Jag har fortfarande kvar min idag unika Hyperlite-snöbräda, och när den köptes för hundra år sedan yrades det om att det var Börtons ultralätta teknologi i den.
Den är tung som fan hur som helst. Men det är jag också.
Inte annat än underbart att se på frefeh! du/ni verkar ligga på den nivå jag och polarna gör när det gäller att hantera en bräda
Ska själv till just Sälen och Trysil v10 (åker på söndag morgon)
Samma här
Senast jag åkte var två år sedan och aktiv tid blev det väl en 15-20 timmar... Innan dess... vintern tidigare, typ 20 timmar då med
får ju ingen överdos av snö och snowboard direkt
(Haha, noterade först nu att min första mening i förra inlägget kan ses som en homosexuell flört, men jag syftade (såklart) på VIDEON, inga homosexuella flörtar från mig inte )
GNU, CHB Wide 161 med Burton Triad bindning. "Lekbräda", en twin som rolig att leka med. Triad bindningen är helt otroligt skön med ett fast grepp.
Gnu brädan är även utrustad med Magne Traction. En form för bättre isgrepp, det innebär att radien består utav flera "utbucktningar" för att det ska bli flera anläggnings punkter när man ligger på skär...funkar väl sisådär. Det blir ju inte sämre men inte så mycket bättre eller.
Har fått bra erbjudande på boende i stöten! Hur är åkningen där? Är det något uteliv över huvudtaget där?
Och så har dom en "Big Air Bag" där, så man kan prova på backflips och diverse annat utan att slå ihjäl sig
På torsdag bär de av. min premiär på snowboard har aldrig åkt varken skidor lr snowboard men på torsdag ska vi åka iväg på en weekend.
Ja har lånat en bräda av en kompis den har vinkeln 30/5 på fötterna. har detta någon betydelse för en newbie som mig? Eller handlar de om vad som är skönt?
För er som gillar snowboardfilm så tänkte jag tipsa om mina goda vänners film Ponytale.
Gratis att ladda ner! Helt klart en av dom bättre filmerna i vinter.
Det är filmaren Per-Hampus Stålhandske och snowboardproffsen Hampus Mosesson och Jakob Wilhelmsson som ligger bakom den.
Enjoy!
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |