Snusk Billig Försäkring!!

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
kolla med salus ansvar nu!! de har sjukt låga premier, 2300kr för helförsäkring per månad, ja e 23år bor i storstad o haft körkort i nårra veckor o kör ninja 05 med 1000cc!! pratade med nån peter von nånting... han va jävligt schysst och hade grymt bra kunbemötande!!!

mvh

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
goba skrev:
2693815 kolla med salus ansvar nu!! de har sjukt låga premier, 2300kr för helförsäkring per månad, ja e 23år bor i storstad o haft körkort i nårra veckor o kör ninja 05 med 1000cc!! pratade med nån peter von nånting... han va jävligt schysst och hade grymt bra kunbemötande!!!

mvh

Ja fan vad najs. Det blir ju bara 27600:- hel/helår! :yoparty :tummenupp

Jag kommer aldrig att äga en 2 år gammal supersporthoj.. :gnissla

Edit:

Vadå, jag räknade inte fel. :rodnar

MrBurns

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
Överviktig moped
Nä nu fan blir jag sur:mad: Fick 18lakan per år för Halvförsäkring/helår och jag är 23 år med, bor i storstad, haft kortet ett par månader och har en R1-00

Nä då, grattis till din försäkring:tummenupp Dem erbjuder förhållandesvis billiga försäkringar. Salusansvar var fortfarande billigast för mig iallafall vad gäller halv och hel försäkring, men någon trafikförsäkring erbjuder de inte, så tji fick jag;)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
goba skrev:
2693815 kolla med salus ansvar nu!! de har sjukt låga premier, 2300kr för helförsäkring per månad, ja e 23år bor i storstad o haft körkort i nårra veckor o kör ninja 05 med 1000cc!! pratade med nån peter von nånting... han va jävligt schysst och hade grymt bra kunbemötande!!!

mvh

Peter von Bahr aka Kaparn här på SH....ja de har grymt bra premier även på min Spetta (9000 hel/hel :tummenupp ) ...grunnar på att byta bolag men också lite på varför Salus nu plötsligt har konkurrenskraftiga priser på mc?

Har du kollat om de kommer att höja premierna när den nya trafikförsäkringen kickar in? TH har redan börjat höja.

Last edited:

Andreas70

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Honda CBR1000RR 2008
Ringde precis och fick 7481:- halv/helår på min R1 - 04. Tillkommer dock hemförsäkring på 928:-, totalt 8409:-
Sketbra premie tycker jag.:tummenupp :tummenupp :tummenupp

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Pungis skrev:
2693826 28000kr per år låter ju som hittat

haha joo!!! me tanke att d billigaste erbjudandet ja fick hittils på helförsäkring var 60 000kr per år... ja fick även astronomiska erbjudanden på 150 000kr och uppåt!!!

Jerka84

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Honda CBR 954rr / ShovelChopper
jag ringde dom i våras och fick ett pris på 168 000:-. helt sjukt för en gammal 600a . dom måste ha sagt fel. eller så vill dom bara inte ha med mig att göra

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
SXV 550
Vad har SalusAnsvar för hemsida eller telefonnummer?
Måste man vara medlem i något annat eller är försäkringen öppen för alla?

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
ZX10r, -04
Ville bara kolla, men är ni medvetna om att det är en helårförsäkring och att den inte går att ställa av?

Vad har SalusAnsvar för hemsida eller telefonnummer?
Måste man vara medlem i något annat eller är försäkringen öppen för alla?

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
jag skall veteranförsäkra min i år sen skall jag gnugga försäkringspappret i ansiktena på er:tungan

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Som redan är nämnt så går det inte att ställa av försäkringen hos dem.

Räkna lite på det och kom fram till den faktiskt ganska trevliga sanningen med ett något dyrare bolag med möjlighet att ställa av/på.

sweden

Medlem
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Gsxr -13
jag kollade på en gsxr 750 04 jag fick 14000 års försäkring helförsäkring självrisk 8000

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Använd er av INSPLANET o låt dom göra jobbet med att snoka upp det billigaste alternativet.....Mvh.

Använd er EJ av insplanet såvida ni inte efterföljande år vill bli uppringd av telefonförsäljare som försöker kränga alla möjliga och omöjliga försäkringar till er! (eller uppge inte erat permanenta telenummer/e-post)

sundaman81

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
zx9r-98
Använd er EJ av insplanet såvida ni inte efterföljande år vill bli uppringd av telefonförsäljare som försöker kränga alla möjliga och omöjliga försäkringar till er! (eller uppge inte erat permanenta telenummer/e-post)

ajfan kan det bli så....det har inte hänt mig ännu, men som sagt man vet ju aldrig...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin