Snusk Billig Försäkring!!

Berrkan

Alltid är nått paj
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Aprilia Falco
jag ringde dom i våras och fick ett pris på 168 000:-. helt sjukt för en gammal 600a . dom måste ha sagt fel. eller så vill dom bara inte ha med mig att göra

Hehe, låter ganska sjukt. För jag betalar 2000kr halv/Helår på min. Är 23 och har haft kortet i ett år. Undra om dom glömde lägga till en nolla då dom skickade inbetalningskortet.

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Ringde Salus och fick 4000:-/år halvförsäkrat för min Gixxer 750 -98. Hade det varit avställningsbart, hade jag tagit det direkt.

Fick 4400:-/år trafik, avställningsbart på Folksam.

Det kommer nog bli Salus...:tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Ja, för många blir det nog faktiskt det.
Vad jag inte kan förstå är att folk betalar så mycket för en cykel de inte klarar av att hantera, många skulle ha minst lika rolig åkning på en cykel
som kostade en tredjedel i försäkring.

Sen har jag svårt att se hur beslutsfattarna ska kunna blunda för olycksstatistiken med sporthoj länge till och en begränsning vore väl isof bättre än ett totalt förbud?

Jag brukar ha mer körglädje i början när jag äger en cykel, 5e cykeln nu.

Avgöra om en person är lämplig eller ej pga ålder tycker jag inte klokt. Bättre sätt att göra körprovet till kökort svårare i sånt fall.

Jo visst vore det bästa att förbjuda sporthojar men då när man ändå håller på kan man väll förbjuda sportbilar:rolleyes:

Finns väll en del som inte behöver bry sig i att det kostar 20000kr / år också. Låt det vara upp till var och en vad dom vill köra i stället!

//Alex

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
...men du WW...det var för att få en försäkring...inget annat. :7peta

...pervo...:D :pannkyss

Hon kunde inte hjälpa mig iaf... kontakten med vv's server var nere, så det gick inte

Men det löste sig med försäkring iaf

34 år
Helsingborg
R1 -04

Halvförsäkring/helår = 667:-/månaden
tycker det e helt OK

Så ikväll bars hojen ner... står numera i garaget :yoparty

Last edited:

nnA

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Hoj
R1 -98
Hon kunde inte hjälpa mig iaf... kontakten med vv's server var nere, så det gick inte

Men det löste sig med försäkring iaf

34 år
Helsingborg
R1 -04

Halvförsäkring/helår = 667:-/månaden
tycker det e helt OK

Så ikväll bars hojen ner... står numera i garaget :yoparty

Ledsen för de, de e helt åt helvete me deras maskineri.
Jag hade iallafall legat nån dryg hundring över de priset du fick nu...

Hockenheimring

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Mellan två hojar
Om ni vill ha billig försäkring så börja jobba och skriv er i Tyskland, jag betalar 130€ per ÅR för halv försäkring (trafik+stöld) för min ZX10R -05a och vem som helst får köra hojen. Bor mitt i Stuttgart, det är billigt!

Kan heller inte förstå att man hel försäkarar en hoj för en massa pengar, köp krasch kåpor och krasch pads för pengarna. Skulle man skrota hojen värre än att man behöver nya kåpor så har man nog andra problem att bry sig om än en ny ram eller så, men även nya sånna finns ju på Ebay:)

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Hoj
Yamaha FZ1-N
Ja, för många blir det nog faktiskt det.
Vad jag inte kan förstå är att folk betalar så mycket för en cykel de inte klarar av att hantera, många skulle ha minst lika rolig åkning på en cykel
som kostade en tredjedel i försäkring.

Sen har jag svårt att se hur beslutsfattarna ska kunna blunda för olycksstatistiken med sporthoj länge till och en begränsning vore väl isof bättre än ett totalt förbud?

Instämmer helt
Bara en tidsfråga innan de enbart går på bana där de trots allt hör hemma
Betalar förövrigt 4800 hel/hel på min sv-1000.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
själv betalar jag 1390:-/mån helförsäkring hos folksam...

kolla med salus ansvar nu!! de har sjukt låga premier, 2300kr för helförsäkring per månad, ja e 23år bor i storstad o haft körkort i nårra veckor o kör ninja 05 med 1000cc!! pratade med nån peter von nånting... han va jävligt schysst och hade grymt bra kunbemötande!!!

mvh

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
R6 00a 500 kr man halv, bor 4a mil fran storstan! 19 ar gammal, korkort sedan aug 06 :)

KentaR6

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R -13
Va det inte så att dom som stod för mest olykor förra året va män på 50+ med glidare?

enligt P4 nyheterna innan jul så var medelåldern på att köra ihjäl sig på mc 42 år... låter väldigt högt, men det kanske beror på att man "fick A-behörighet på köpet"... vad vet jag... tycker ungdommar har fått ett oförtjänt dåligt rykte pga några få rötägg...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Instämmer helt
Bara en tidsfråga innan de enbart går på bana där de trots allt hör hemma
Betalar förövrigt 4800 hel/hel på min sv-1000.

Inte jag, en begränsning är bara ett första steg mot ett förbud. Precis som momsen bara var 'på prov' så är den nu rätt svår att komma undan.

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
GSX-R 600 -97
Det tycker jag var svindyrt! Kommer aldrig flytta till stortstad det är då ett som är säkert, är ju en ekonomisk katastrof :)

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
SÅLD
Faaaaan vad alla tjatar om försäkringspremier... det är nog inte bara jag som börja tröttna rejält av att alla tjatar som gammal tanter.... sälj hojjen då om ni är så rädd vad det kommer att kosta. :arsele

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag hann precis få hem offerten från Salus Ansvar innan ångerrätten gick ut hos Trygg-Hansa. 6500 kr/år halvförsäkrat är bättre än 10000 per/år, så det fick bli Salus istället. :tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin