Snusk Billig Försäkring!!

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Använd er EJ av insplanet såvida ni inte efterföljande år vill bli uppringd av telefonförsäljare som försöker kränga alla möjliga och omöjliga försäkringar till er! (eller uppge inte erat permanenta telenummer/e-post)

Måste bara instämma :mad:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Salus Ansvar har ju som sagt en årsförsäkring där man betalar samma månadskostnad året runt. Men det står i deras Allmänna bestämmelser att:

"-Du får säga upp försäkringen under försäkringstiden om det föreligger viss anledning som anges i försäkringsavtalslagen, till exempel om behovet av försäkringen upphör eller liknande omständighet inträffar."

Då borde man väl kunna säga upp försäkringen på hösten om man vill? För det finns väl inget tvång på att ha den försäkrad i garaget vintertid om man inte vill?!

Någon som testat det i praktiken? Tänkte om dom ställer sig på tvären och säger att det inte är ett giltigt skäl?

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Flera men bara Hondor
det är ändå uträknat så att du får betala mer på sommaren så du kommer att få betala in en summa efteråt om du avslutar på hösten:huvet gjorde så själv fast på LF:rolleyes:
1000RR 6500kr hel/hel på LF
Salus Ansvar har ju som sagt en årsförsäkring där man betalar samma månadskostnad året runt. Men det står i deras Allmänna bestämmelser att:

"-Du får säga upp försäkringen under försäkringstiden om det föreligger viss anledning som anges i försäkringsavtalslagen, till exempel om behovet av försäkringen upphör eller liknande omständighet inträffar."

Då borde man väl kunna säga upp försäkringen på hösten om man vill? För det finns väl inget tvång på att ha den försäkrad i garaget vintertid om man inte vill?!

Någon som testat det i praktiken? Tänkte om dom ställer sig på tvären och säger att det inte är ett giltigt skäl?

All-in!

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Fajjerbläjde...Igen!:)
Fick 5680kr halv/hel med en självrisk på 3000:- hos salus ansvar:tummenupp
och att det inte går att ställa av den gör mig inget....skriver den på tjejen varje höst= problemet löst

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Jag fick något av en dröm premie!

Kawasaki ZXR 400 (fulleffekt)
Kille 21 år
Lagom stor stad
Hojkort 3 år (5 om man räknar 125cc)

Halvförsäkring - Helår
1800 kr / ÅR

Dr.Bike

Guest
Tre av mina favvogrejer på en gång - denna tråden måste jag bara läsa tänkte jag! Här får man ta del av både Snusk, Billighet, och Försäkringar!

Var försäkringen snuskig eller billig? ;)

Sådär härligt snuskig och billig du vet...

Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Tre av mina favvogrejer på en gång - denna tråden måste jag bara läsa tänkte jag! Här får man ta del av både Snusk, Billighet, och Försäkringar!

Sådär härligt snuskig och billig du vet...

hittade faktist en ännu snuskigare...ligger nu på 1885kr per månad helförsäkring.. hos sveland... årsförsäkring...men man kan alltid byta ägare...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Haha, särskrivnings polisen går hårt fram! Det gillar jag. Vi kanske borde ha en särskrivningstråd i vilken fenomenet förklaras.

Tror salus har höjt nu för de som inte har hunnit fixa än.

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Var försäkringen snuskig eller billig? ;)

Om du och din brud snuskar som f-n så klassas det som försäkring enligt Kap 12 § 6 i försäkringsboken....:fakta
Det är därför Jenna Jameson har så många fordon skrivna på sig.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Väljer man rätt typ av hoj så finns det än så länge inget bolag som slår Bilsport & MC. :fakta

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
salusansvar gav mig 7400 halv/helår 621:- mån

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Jaha, så står man precis i startgroparna att byta upp sig till en hyggligt ny busa så läser man den här tråden. Betalar 1800:- halv/helår för gixxern idag. Hur kan man bli glad om man får betala detsamma per månad? Dyyyyyra mil blir det. Är det verkligen värt det? :va

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Letar för fullt
Jaha, så står man precis i startgroparna att byta upp sig till en hyggligt ny busa så läser man den här tråden. Betalar 1800:- halv/helår för gixxern idag. Hur kan man bli glad om man får betala detsamma per månad? Dyyyyyra mil blir det. Är det verkligen värt det? :va

alla anser väl olika min kostar 3000kr i månaden man får jobba lite övertid :yoparty

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
hur kan man lägga tiotusentals klonol/år i försäkring för att få köra r1:a el liknande som mc-rookie???

snälla förklara, jag vill verkligen förstå!

Edit: (jag tycker fan i mig det börjar bli dax med åldersgräns samt krav på mc-kort visst antal år innan man ska få köra SH.)

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...