Snusk Billig Försäkring!!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
En till fråga i alla dessa försäkringsfrågor.

Finns det bolag som fortfarande försäkrar på den effekt som uppges i regbeviset, alltså t.ex om den är strypt till 25kw t.ex.
Frågan är för att när jag skaffar tyngre vill jag ha en som jag kan ostrypa sedan när jag fått mitt A obegränsat och kunna fortsätta köra på samma hoj.

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Daytona 955i x2
Om ni vill ha billig försäkring så börja jobba och skriv er i Tyskland, jag betalar 130€ per ÅR för halv försäkring (trafik+stöld) för min ZX10R -05a och vem som helst får köra hojen. Bor mitt i Stuttgart, det är billigt!

Kan heller inte förstå att man hel försäkarar en hoj för en massa pengar, köp krasch kåpor och krasch pads för pengarna. Skulle man skrota hojen värre än att man behöver nya kåpor så har man nog andra problem att bry sig om än en ny ram eller så, men även nya sånna finns ju på Ebay:)

Kul. Jag bor också i Stuttgart
Kan bara hålla med. 450 Euro för helförsäkring helår är överkomligt.
Vad som är svårt att förstå är hur svenska försäkringsbolag kommer fram till sina fantastiska priser. Trafikmiljön är farligare och hårdare i Tyskland och borde orsaka mer dyra olyckor än i Sverige.

/peppe

Lucus

Guest
Kul. Jag bor också i Stuttgart
Kan bara hålla med. 450 Euro för helförsäkring helår är överkomligt.
Vad som är svårt att förstå är hur svenska försäkringsbolag kommer fram till sina fantastiska priser. Trafikmiljön är farligare och hårdare i Tyskland och borde orsaka mer dyra olyckor än i Sverige.

/peppe

Kan bara hålla med att det är billigare att försäkra utomlands själv helförsäkrade jag en Fireblade 954 i Polen för 1500 zloty/år. Snuskigt billigt :tuttar

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin