Snustråden

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Jobbar jag så blir det Rapen/white. Annars så lyxar jag med grov/lös när jag är hemma. Och det där med att försöka sluta snusa ska man inte syssla med. Det GÅR inte att sluta!!!! Har försökt X-antal gånger. Brist på karraktär kanske. Eller så stämmer det som vissa forskare/doktorer eller vem fan det nu va som sa det att ett nicotinberoende är svårare att bli kvitt än ett heroinberoende.:mad:

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Ingen som gör eget snus? ;)
Min pappa och några polare till han gör eget och smaksätter det så det smakar som orginalen. Blir ca 6-7kr dosan då :D

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
En amerikansk kollega till mig undrade vad det var jag stoppade under läppen. Visade honom dosan och han utropade förskräckt på engelska:
"WTF! GOTEBORGS RAPE!!!!???"

Senare började han att snusa Röda Lacket...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du är alltså en sån som fortfarande får nicokik, fifan vad gött det var back in the days, billig fylla kallades det då:huvet :gnissla

det där är ganska oroväckande med tanke på att du ännu är ganska ung...:gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
häh?:va inte oroväckande med tanke på att du är gammal?:va :D

För 40 år sen snusade väl i princip varje kille mellan 15 och 90:va :) :gnissla

Sen har jag faktiskt bara snusat i knappt ett år. Det hela började med lite festsnusande. Sen avlade jag ett nyårslöfte tvärt emot de flesta andras, jag skulle börja snusa under 2008:näsblod :huvet Och det gick som det gick:tummenupp :)

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag började för hundra år sen med Grov och General. Sen över till Ettan i en massa år. Jag började så smått gå över till Röda Lacket när jag bestämde mig för att försöka lära mig snusa portion. Både för tjejens skull och för att jag skulle sätta mig på skolbänken. Gick hyfsat tack vare de där whitevarianterna som inte rinner så mkt.
Fastnade för Metropol, skitgott snus!!
Nu har de slutat tillverka det, så jag virrar runt och testar lite olika.
Jävla skit, det var ju så gott. :huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
För 40 år sen snusade väl i princip varje kille mellan 15 och 90:va :) :gnissla

Sen har jag faktiskt bara snusat i knappt ett år. Det hela började med lite festsnusande. Sen avlade jag ett nyårslöfte tvärt emot de flesta andras, jag skulle börja snusa under 2008:näsblod :huvet Och det gick som det gick:tummenupp :)

kanske det, men det är väl ändå ganska illa att du är så jävla inne i det, van vid det ioch fast i beroendet vid så ung ålder?:D

verkar ju som ett klyftigt nyårslöfte hördu:tummenupp :huvet :dummer :D

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Var snusen det enda dem hittade?

:hihi

Jag lade av med snuset i oktober förra året... kör fortfarande med papper under läppen... :rolleyes:

Insåg att det inte gick längre när jag drog 1½ dosa lös samt en dosa portion varje dygn (ja, dygn - sov med ett par portion under läppen).

Ettan lös, general lös samt general portion var da shizzle.

RobRas

Guest
Jag ska lägga ner snuset vid nyår... som alla andra år. Håller några dagar sen sitter man där med en snus i käften igen.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
kanske det, men det är väl ändå ganska illa att du är så jävla inne i det, van vid det ioch fast i beroendet vid så ung ålder?:D

verkar ju som ett klyftigt nyårslöfte hördu:tummenupp :huvet :dummer :D

Det är skönt att ha en last, jag har just snuset, andra har cigg, andra har sprit osv.

Ingen har anklagat mig för att vara smart:näsblod :gnissla

Nu har de slutat tillverka det, så jag virrar runt och testar lite olika.
Jävla skit, det var ju så gott. :huvet

Fan det är så det är, letade efter Metropol Lakrits igår, fann det ingenstans:huvet

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Sen avlade jag ett nyårslöfte tvärt emot de flesta andras, jag skulle börja snusa under 2008

Smart där!
Ja det e du å dina jämlikar einstein o grabbarna grus:D
Jag skall inför 2009 sluta med helvetet jag e kronisk äckelsnusare.
Gillar det ej får jag inget kan jag inte hålla i en hammare när jag snickrar eller sova som folk....Snus e riktigt styggt mot kroppen gällande beroende.
Det klenaste snuset är 6ggr starkare än starkaste ciggen...:näsblod

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det är skönt att ha en last, jag har just snuset, andra har cigg, andra har sprit osv.

Ingen har anklagat mig för att vara smart:näsblod :gnissla

nja... min last, att knäcka med lederna, känns ändå ganska harmlös i järmförelse...:gnissla

nej, det är väl kanske med rätta då om du nu avlägger såna nyårslöften:7peta :hihi :D

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Har försökt sluta 2ggr första gången höll jag upp en månad men suget var så inni hellvete stort. Andra gången höll jag upp 3 månader men höll på å bli toki, verenda jävla kund på jobbe kom me en snus i käften (tyckte jag iaf). Så jag for och köte en ettan lös och då man lagt in första snusen blev man så lugn i själen! Men nån gång ska man väll kanske sluta om int annat då man fallit av pinnen.... Om det inte finns dit man kommer :tummenupp

Nån mer än jag som stör sig som fasen att dom krymmt innehållet till 45g och samma storlek på dosan?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag kör granit portion.. billigt är bra

ska bli gott att komma hem till sverige nu över julen o bunkra upp lite.. Kostar ca 60-65 NOK (ca 80kr) för en dosjävel här!!!
Lös kostar en tia till

Jag flyttade utomlands förra året och sluta snusa i 8 månader.. De va inget snack om saken, bara och börja när jag kom hem. Snus är underbart

Guw upp me bilden!
Jag hade tungpiercing när jag röntgade min skalle för länge sen .. såg rätt weird ut

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Ingen som gör eget snus? ;)
Min pappa och några polare till han gör eget och smaksätter det så det smakar som orginalen. Blir ca 6-7kr dosan då :D

Jag gör det, jag är både smart och snål!

Smakar alldeles utmärkt, ibland till och med bättre.

Att det kostar 1/4 är ju en väldigt bra bonus! :)

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad