Snustråden

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Jag har med fått kronan dosor som smakar gammalt, ni vet som såntdär snus man letar upp i någon gammal skrivbordlåsa då det är panik.

Dåligt, nog för att det är ett budgetsnus som inte smakar som orginalen men man skall inte behöva dras med gammal tobak för det.

Men det är väll det som blir över snusdeg som har legat för länge för att göra finsnus av som dom gör budgetvarianterna av.

Någon som kör Granit samma pris som kronan tror jag, har hört att det skall vara bra.

Det var Granit det gällde :) Det är billigt och det är jävligt gott. Kronan har man köpt vid något tillfälle och det smakar skit verkligen, fast de är ju högst personligt dock, tycker det påminner om Ettan som jag aldrig gillat.. ...duckar!:gnissla

Dominator-Rocks

Guest
Det var Granit det gällde :) Det är billigt och det är jävligt gott. Kronan har man köpt vid något tillfälle och det smakar skit verkligen, fast de är ju högst personligt dock, tycker det påminner om Ettan som jag aldrig gillat.. ...duckar!:gnissla

Ok, måste testas!

Det finns flera "smaker"/färger va?

Vilken kör du?

stealax

Road rage
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
MT-01 KTM 250r freeride -14
Har läst delar av denna trevliga och kultiverade tråden, men märker att nästan bara "parfymerad" snus, general o gtbg rapé mm höjs till skyarna. Själv tycker jag att snus ska smaka tobak. Röda lacket, Ettan. Kan bero på att jag é en gammal gubbjävel.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har läst delar av denna trevliga och kultiverade tråden, men märker att nästan bara "parfymerad" snus, general o gtbg rapé mm höjs till skyarna. Själv tycker jag att snus ska smaka tobak. Röda lacket, Ettan. Kan bero på att jag é en gammal gubbjävel.
Isf är även jag en gammal gubbjävel, men stundom är man lite svag för generalen.

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595

Har suttit med samma tankar men har inte vågat säga nått.. Kan inte häller förstå det, har smaka general och rapé nån gång men smakar ju faan bara parfym. Dom jag snusar är Ettan (1 valet), Grov, röda lacket. :yoparty

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Ok, måste testas!

Det finns flera "smaker"/färger va?

Vilken kör du?

Nu snusar jag dock inte lössnus längre utan det är portion som gäller, granit vit portion. Finns i olika smakvarianter (portion), Large portion, lössnus (ej testat). Pris kontra smak så tycker jag det är en höjdare (20spänn/dosan) även om det tog ett tag att vänja sig från rapé. Nu kan jag inte snusa rapé heller, har aldrig ens förstått varför jag snusade det :död

Dominator-Rocks

Guest
Nu snusar jag dock inte lössnus längre utan det är portion som gäller, granit vit portion. Finns i olika smakvarianter (portion), Large portion, lössnus (ej testat). Pris kontra smak så tycker jag det är en höjdare (20spänn/dosan) även om det tog ett tag att vänja sig från rapé. Nu kan jag inte snusa rapé heller, har aldrig ens förstått varför jag snusade det :död

20spänn :3freak billigt men då köper du en stock förstås!

Här http://www.buysnus.com kan man köpa en stock General för 34 usd = 272sek :tummenupp

Mitt gamla märke grov är ännu billigare 31 usd
= 248sek

Man kanske skulle gå ihop ett par polare och handla därifrån :tummenupp

Edit: För varje stock man köper får man ett poäng.

6 poäng = halva priset på en stock!

Varje stock du eller någon kompis till dig köper ger en poäng. När du kommit upp i 6 poäng kan du köpa en stock till halva priset.

Ett exempel: Vid första beställningen köper du 2 stockar. Sedan rekommenderar du ett antal kompisar och en av dessa köper 2 stockar. Du är nu uppe i 4 poäng (stockar) och om du vid nästa beställning köper 2 stockar igen kommer du endast att behöva betala för en och en halv stock.

Om du är riktigt duktig i att rekommendera dina kompisar kommer du att få köpa flera av dina stockar till halva priset. Det finns ingen begränsning på hur många stockar du kan få för halva priset, du kan få halva priset på alla stockar på din beställning!

Självklart får du även poäng på de stockar du köper till halva priset!

Glöm ovanståeende butik.. när jag hittade rutan visa priser i sek vart snuset genast mycket dyrare :va

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
I uppsala såg jag granit stock för 175 spänn mitt i stan!

Saknar när man fick general för 17kr dosan :-(

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

General orginal är väl inte att betrakta som parfymerad?

Lacket smakar däremot parfym, 60årig kärring från ekonomiavdelningen som aldrig fått sig ett skjut och därför överdoserat parfymen.

Annars är General lös kungen i smak men tyvärr gillar inte min käft lös då jag sväljer hälften.

Ljunghusen skrev:
I uppsala såg jag granit stock för 175 spänn mitt i stan!

Saknar när man fick general för 17kr dosan :-(

En granitportion tappar smak och verkan efter 20min, så har märkt att det är bland det dyraste snuset.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bor man utanför EU är det skitbilligt att beställa från nätsnus sidorna!

Outside EU: Price is without tobacco tax and VAT

Kan nog bli rätt dyrt när du ska hämta ut din stock i Kenya när tulltjänstemannen förklarar att tobaksskatten är "faaajjv hanndred dåållars!" Pröjsar du inte så tar dom det som knark istället och du får plocka tvålar från jordstampat fängelsegolv :brynad

Dominator-Rocks

Guest
Kan nog bli rätt dyrt när du ska hämta ut din stock i Kenya när tulltjänstemannen förklarar att tobaksskatten är "faaajjv hanndred dåållars!" Pröjsar du inte så tar dom det som knark istället och du får plocka tvålar från jordstampat fängelsegolv :brynad

Då gör jag en blixtmanöver sular in ett par portion innanför förhuden på t-mannen.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Någon som kör Granit samma pris som kronan tror jag, har hört att det skall vara bra.

Kronan duger som budget alternativ när det är knapert, har en färsk dosa Kronan lös i kylen nu:tummenupp Har 3 olika snussorter i kylen nu, lönen kom för någon dag sen:yoparty:tummenupp Inge mer budget:gnissla

Edit: Nu ska jag gå till kylen och hämta en ny dosa saftig och god Jôttlaborgs Rapéééé... :kär
Hämta det snus du ska ha och lämna dosan:tummenupp Det är värt den korta promenaden till kylskåpet en gång i timmen för att få kallt snus:yoparty :)

Nu kan jag inte snusa rapé heller, har aldrig ens förstått varför jag snusade det :död

Det smakar tallbarr, men det är gott:) :gnissla :tummenupp

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
På den gammla goda tiden när man snusa och köpte stockar så la man stocken i frysen.
Tog fram en dosa när det behövdes, tinade snabbt gjorde dom med.

Snuset blev fördjävla saftigt och gott. (Ettan).

Saknar mitt snus :(
Ska nog fan börja igen tror jag :gnissla

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
På den gammla goda tiden när man snusa och köpte stockar så la man stocken i frysen.
Tog fram en dosa när det behövdes, tinade snabbt gjorde dom med.

Snuset blev fördjävla saftigt och gott. (Ettan).

Saknar mitt snus :(
Ska nog fan börja igen tror jag :gnissla

Låter gott! Bara att börja!:tummenupp :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...