Snustråden

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Lössnus och orala aktiviteter samtidigt har jag hört funkar bra ihop enligt säkra källor :gnissla

Jag kan ju knappt hålla lössnus på plats under läppen om jag sitter helt still:näsblod :rolleyes: Lägg på lite "eating" på det så slutar det i katastrof:näsblod :gnissla

Dominator-Rocks

Guest
Idag slog jag på stort och köpte äkta General Snus :banana (Snusar budgetsnus till vardags nuförtiden :huvet )

Har precis malt ner lite kaffebönor och en stor koppkaffe står på bryggning, snuset ligger i kylen och om ca 2-3 minuter kommer jag ha ett såntdär heligt Snusmoment, ååå vad gott det skall bli :nicka

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Idag slog jag på stort och köpte äkta General Snus :banana (Snusar budgetsnus till vardags nuförtiden :huvet )

Har precis malt ner lite kaffebönor och en stor koppkaffe står på bryggning, snuset ligger i kylen och om ca 2-3 minuter kommer jag ha ett såntdär heligt Snusmoment, ååå vad gott det skall bli :nicka

Nej! Inte söla ner den fermenterade tobaken med kaffe!!!:mad: :huvet

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm

:tummenupp saknar dom kaffe/snusmomenten inte tagit en prilla på tre jävla veckor nu,
får se hur länge det går den här gången,sist höll jag uppe tre år

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kaffe först sen snus :tungan Gudomligt!

Ok då.

Snygg bild:tummenupp Najs kopp, kör man den med joystick?:gnissla
Men varför snusar du Original Portion? Personligen tycker jag att White smakar bättre. Ligger en oöppnad dosa General White i mitt kylskåp:tummenupp :yoparty

Dominator-Rocks

Guest
Ord! Först ett par sippar så det smakar kaffe i käften och sen trycker man upp en jevel.

Precis :nicka

:tummenupp saknar dom kaffe/snusmomenten inte tagit en prilla på tre jävla veckor nu,
får se hur länge det går den här gången,sist höll jag uppe tre år

Jag höll uppe nästan ett år, men jag började studera och då var det kört, pallade 3 månader i skolan utan snus sen började jag smygsnusa, det går faan inte och sitta och stirra i böcker/ på en dator hela dagarna utan en snus under läppen!

Nu är jag heltorsk på snuset igen men jag snusar inte så mycket och kör portion, blir väll 5-6 påsar om dagen.

Edit: Men det håller på och bli storbruk igen måste jag nog erkänna :rodnar har börjat sova med en påse under läppen :huvet

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hey det är inget att slå ihuvudet i väggen för .. Snus = välbefinnande, och det är ju de livet handlar om:tummenupp

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Hey det är inget att slå ihuvudet i väggen för .. Snus = välbefinnande, och det är ju de livet handlar om:tummenupp

Fyfan vad bra sagt! Dagens visdomsord:tummenupp :yoparty

Jag erkänner, jag är kedjesnusare, fast undviker att sova med skiten, så jävla äklikcligt feeling i käften morgonen efter:gnissla :näsblod

Dominator-Rocks

Guest

Ja, du har nog rätt.

Röka däremot, det är trashigt luktar illa och bara loosers som håller på med!

Ok då.

Snygg bild:tummenupp Najs kopp, kör man den med joystick?:gnissla
Men varför snusar du Original Portion? Personligen tycker jag att White smakar bättre. Ligger en oöppnad dosa General White i mitt kylskåp:tummenupp :yoparty

Ja den vart bra, lade den faktiskt som skrivbordsbild precis fast i bättre kvalle´då.

Joystick :va fattar inget.

Tycker att orginalen är mer mustig/kraftfullare smak :tummenupp

Last edited:

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
RD 350
Hur hinner ni lägga in snusdosan i kylskåpet? starkt,,,, Jag vill ha dosorna nära i högsta hugget,,,mmmmums...o jag förstår den DR visst är det gott med en snus när man borstat gaddisarna...:)o ska lägga sej,,,

Dominator-Rocks

Guest
Hur hinner ni lägga in snusdosan i kylskåpet? starkt,,,, Jag vill ha dosorna nära i högsta hugget,,,mmmmums...o jag förstår den DR visst är det gott med en snus när man borstat gaddisarna...:)o ska lägga sej,,,

Borsta tänderna ner i sängen och gosa ner sig i täcket zappa på tv´n och sträcka sig efter dosan som ligger på nattduksbordet ;)

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Har snusat general lös många år, sen blev det rapé vit portion och nu sen nåt år tillbaks är det granit vit portion som gäller.

[OT]
Var och köpte en stock granit igår. Konstigt tyckte jag, i förrgår var dom restnoterade och skulle inte få in nåt förrens nästa vecka. Men igår stod det alltså en stock där så den nöp jag på engång i all hast.

Snussugen som fan öppnade jag en dosa. Helt stenhårda och torra som fan! Kollade datummärkningen: 090407. Dosorna jag köpte där några dar innan det tog slut hade nog 1.5mån nyare tillverkningsdatum. I mina ögon är det "gammalt" snus även om bästföre datum inte inträffar förrens om 4mån. Hur noga är ni med sånt här?

Jag gick iaf tillbaks och sa att denna stock hittade ni säkert bakom någon hylla där den ramlat ned. Sa att dom fick ta tillbaks den o så ger ni mig en när ni får in nytt. Dom var inte så sugna på det just då men bad mig komma tillbaks på måndag. Petitesser i know men man blir förbannad:mad:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har snusat general lös många år, sen blev det rapé vit portion och nu sen nåt år tillbaks är det granit vit portion som gäller.

[OT]
Var och köpte en stock granit igår. Konstigt tyckte jag, i förrgår var dom restnoterade och skulle inte få in nåt förrens nästa vecka. Men igår stod det alltså en stock där så den nöp jag på engång i all hast.

Snussugen som fan öppnade jag en dosa. Helt stenhårda och torra som fan! Kollade datummärkningen: 090407. Dosorna jag köpte där några dar innan det tog slut hade nog 1.5mån nyare tillverkningsdatum. I mina ögon är det "gammalt" snus även om bästföre datum inte inträffar förrens om 4mån. Hur noga är ni med sånt här?

Jag gick iaf tillbaks och sa att denna stock hittade ni säkert bakom någon hylla där den ramlat ned. Sa att dom fick ta tillbaks den o så ger ni mig en när ni får in nytt. Dom var inte så sugna på det just då men bad mig komma tillbaks på måndag. Petitesser i know men man blir förbannad:mad:

Tell me about it.. Köpte 5 stockar granit med ett antal månader kvar på datumet, och drog hem till norge.. Snustorra :mad:
Granit är budgetsnus :(

Dominator-Rocks

Guest

[OT]

Jag har med fått kronan dosor som smakar gammalt, ni vet som såntdär snus man letar upp i någon gammal skrivbordlåsa då det är panik.

Dåligt, nog för att det är ett budgetsnus som inte smakar som orginalen men man skall inte behöva dras med gammal tobak för det.

Men det är väll det som blir över snusdeg som har legat för länge för att göra finsnus av som dom gör budgetvarianterna av.

Någon som kör Granit samma pris som kronan tror jag, har hört att det skall vara bra.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Är nog mest dålig förvaring som är orsaken när man får torrt snus. Har väl legat vid ett element på nåt varmt lager hos tobaksnissen :mad:

Edit: Nu ska jag gå till kylen och hämta en ny dosa saftig och god Jôttlaborgs Rapéééé... :kär

Last edited:

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Nu lägger jag in en fet Ettan lös....tar en Newcastle brown ale till det....det är njutning....och nu spelar dom rhytm is a dancer på radio seven.....allt klickar. Skål

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0