Snustråden

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650
snusar general lös ca en dosa om dagen. kommer ihåg ett snus som heter gold river som fanns innan vet någon om det finns att få tag på i Sverige fortfarande

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Har inte snusat på 3 år nu.
Skulle man peta i en prilla nu så skulle väl läppen fladdra som ett stänkskydd sedan.
En gång snusare, alltid snusare. Höll upp i 2 år själv men trillade dit igen. Kände mig lite smartare i huvvet när jag inte snusade så det är lite ironiskt att det var under ett hårt pass tentaplugg jag gav upp. Nu rättfärdigar jag mitt missbruk med att snus är det effektivaste sättet att förhindra hål i tänderna, har käftgrävarfobi. :crash

Undviker parfymerat fjollsnus och blöjor, föredrar ettan eller grov.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En gång snusare, alltid snusare. Höll upp i 2 år själv men trillade dit igen. Kände mig lite smartare i huvvet när jag inte snusade så det är lite ironiskt att det var under ett hårt pass tentaplugg jag gav upp. Nu rättfärdigar jag mitt missbruk med att snus är det effektivaste sättet att förhindra hål i tänderna, har käftgrävarfobi. :crash

Undviker parfymerat fjollsnus och blöjor, föredrar ettan eller grov.

Om man ska döma av din Avatar-bild så har det gått hårt åt överläppen!

Hypersunil

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2008
Hoj
Yamaha R1
Granit vit
räcker ca 1-2 dagar
kan variera lite med LD Salmiak, Skruf stark portion
fast kör då samtidigt med Graniten,
en på varje sida..
kvinnligt?
Näe inte speciellt :)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Granit vit
räcker ca 1-2 dagar
kan variera lite med LD Salmiak, Skruf stark portion
fast kör då samtidigt med Graniten,
en på varje sida..
kvinnligt?
Näe inte speciellt :)

Gött! Vart köper du LD Salmiak? Här fanns den på ÖB innan men dom verkar ha slutat med den:huvet

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Har snusat i 30 år och gjort några försök att sluta, men det där med att sluta det skiter jag i nu. Snusar grovsnus, löst förstås. Har aldrig gillat smurfblöjor.
btw cigarrmakarna Montecristo har tydligen börjat tillverka "svenskt" lössnus.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag slutade röka för tre år sen pga en fläskig influensa, sen dess har jag snusat blöja, mest Granit eller Kronan.

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Golden river är då ingen höjdare :-O Måste vara menat för 13åringar för det smakar bara godis.. äckligt godis!

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
General Lös är det enda rätta! En fråga bara, när ni är ute och åker, var har ni snuset då? Har man det i innerfickan får man fula ringar från dosan och har man det i cutsen så blir det snorvarmt. Dagens I-landsproblem.

Manne_

Ja lovar.. jag är seriös! :O
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
De är jobbigt å läsa i den är tråden :huvet

När man är bakfull, nyss mosat i sig en flôtig pizza/kebab å sitter å jäser, å man tar fram en kall oöppnad dosa, orört baksnus..

Det, är kärlek dE!!11 den snusen saknar jag som fan :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
General Lös är det enda rätta! En fråga bara, när ni är ute och åker, var har ni snuset då? Har man det i innerfickan får man fula ringar från dosan och har man det i cutsen så blir det snorvarmt. Dagens I-landsproblem.

I kylskåpet så klart :va Åker du inte Goldwing!?

Btw så slutade jag snusa för några månader sedan, förra gången jag slutade höll jag uppe i 6 månader men valde sen att börja. Denna gång ska jag börja snusa när jag har hållt uppe i 12 månader. Bättre att periodsnusa, det stärker dessutom disciplinen.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
En fråga bara, när ni är ute och åker, var har ni snuset då? Har man det i innerfickan får man fula ringar från dosan och har man det i cutsen så blir det snorvarmt. Dagens I-landsproblem.

Har aldrig tänkte på det problemet tidigare:näsblod
Jag ska tillverka ett snusdosefodral att sätta någonstans i fronten på hojen så blir dosan luftkyld:tummenupp

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Lägger alltid dosan i överdelen av kängan, alltid nära till hands och inga ringa i skinnet :tummenupp

Bifogar en bild, lite svår att förklara...

Bifogat

• alpinestars_smx_boot_black_perf_LG.jpg
    alpinestars_smx_boot_black_perf_LG.jpg
    14.4 KB · Visningar: 26

Nicotin

Guest
fick tillfälligt mentalsläpp i fredags och bestämde mig att sluta med livets goda.. och se här sitter jag och skakar..kaffet i morse smakade bara skit utan snuset.

men 2 dygn utan snus e fan ett rekord för min del..max 1 dygn sen e jag omöjlig att ha och göra med..ska bli kul att se hur länge jag orkar hålla mig..:fyllisar

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0