Snuthäng

MR.E

Guest
Kuritas skrev:
2244426 Om man aldrig tänker stanna för polisen behöver man väl inget körkort? Dumt att bränna en massa tusenlappar på ett MC-kort då tycker jag. Köp Ghostrider-filmer för pengarna istället! :tummenupp

:rofl :rofl
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
MR.E skrev:
2243787 Fan va trött man blir
Ja o Mr H åkte från stan på E18 mot norrtälje nu i kväll, så svänger snuten på
vid danderyds sjukhus. :banana
Ja ligger väl typ 130-140 o kryssar me min blysläde, ser att dom får syn på mig och börjar jaga efter och dom kör typ som svin mellan bilarna me sin v70
o typ tränger undan folk för att komma i fatt.
Då tänkte jag för mig själv IDIOTER undrar vem som utsätter folk för mest fara han eller jag :va
Hur som helst dom fick inte tag på mig ialla fall :lol

Förlåt. Men varför blir du trött?
Om du inte hade kryssat i 130-140 så hade polisen inte behövt jaga dig.
Saker och ting får konsekvenser.
 

MR.E

Guest
Bikerbitch skrev:
2244548 Förlåt. Men varför blir du trött?
Om du inte hade kryssat i 130-140 så hade polisen inte behövt jaga dig.
Saker och ting får konsekvenser.

Nej de e förvisso sant, men man tycker endå att de borde ha nåt annat att
göra.

Enl Mr H o va ja såg själv så började dom sykköra o sicksacka , tränga o stressa andra bilar bara för att komma ifatt mig, då tycker jag personligen
att dom riskerar allmänheten mer en jag,men ska man hårddra detta så berodde detta i grund o botten mig de e sant.

Men ja hade ingen lust att tjafsa med dom :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
MR.E skrev:
2244575 Nej de e förvisso sant, men man tycker endå att de borde ha nåt annat att
göra.
Enl Mr H o va ja såg själv så började dom sykköra o sicksacka , tränga o stressa andra bilar bara för att komma ifatt mig, då tycker jag personligen
att dom riskerar allmänheten mer en jag,men ska man hårddra detta så berodde detta i grund o botten mig de e sant.
Men ja hade ingen lust att tjafsa med dom :)

Jo, man kan ju tycka det. Men de är ju trots allt trafikpoliser. Deras jobb är att sätta dit folk som kör för fort. Jag är inte guds bästa barn vad det gäller att alltid hålla hastigheten, men nästan jämt sitter jag i en bil och folk ser en på ett helt annat sätt när man kommer rullandes i en plåtlåda.

Det är ju skitskoj att köra fort, men ibland dumt att göra det på en del ställen. Polisen jagar efter och motorcyklisterna har inte det bästa ryktet i stan direkt. Det är svårt för en del att ändra attityd, för det är där problemet ligger. Attityden till körningen.

Det är oftast inte farten som dödar, men farten i kombination med andra saker kan leda till fruktansvärda saker.
Även om ni tycker om att köra fort, så tänk efter före, gärna en extra gång.
Man vet aldrig..
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Two stroke man skrev:
2244521 Jo, jag vet att diplomati är bra, men man blir inte intelligent av alkohol
Ja jag förstår att dom har olika områden och uppgifter, men man kan ju tycka att det borde omfördelas en hel del resurser. Som du säger, dom har extrabevakning vissa kvällar för att kolla cykellysen!!! Ska man skratta eller gråta?

Cyklar utan lyse stort problem? För vem?

Kallade fyllebussen pikebuss bara för att det var en buss... Men det är sant, det var inte direkt nån pikestyrka som satt i den.


Nä... man skrattar nog och åker man dit gråter man :)

Problem och problem... de kallar ju de så när många kör utan i en stad full med cyklar...

mvh
 

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Ort
NYKÖPING
Hoj
minimoto/snart barnvagn
:corn och om man bor i en mindre stad så känner väl polisen igen en
måste man ju gömma sig en längre tid eller finns ju risk för att bli trakaserad
om dom nu vet men har inga bevis :fyllisar
 

sandstream

Guest
Kuritas skrev:
2244426 Om man aldrig tänker stanna för polisen behöver man väl inget körkort? Dumt att bränna en massa tusenlappar på ett MC-kort då tycker jag. Köp Ghostrider-filmer för pengarna istället! :tummenupp
Eller så lägger de pengarn på en sommarkurs i svenska...
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
rBy skrev:
2244205 Men vad spelar det för roll om dom får körkort, pass eller vanligt ID? Det är ju bara knappa in personnumret i datan, vips så står det att rBy har A,B kort bla bla bla...?
Men det borde ju inte vara nåra probs även om jag visar mitt KK o säger att denna "Ronnie", spekulant på att köpa min hoj vart ute o våldat med hojen?

Hmm jävla rörig tråden vart, kanske off topic, men bra att veta vad som skulle hända och vad polisen har rätt att göra vid dörrknackningen.


Nej, det spelar ingen roll i det fallet. Varför man inte ska ge ifrån sig sitt körkort är iaf det finns risk att de behåller det.

Du har då möjligheten att fortsätta köra, olagligt, men OM du blir stoppad i en flygande besiktning så brukar de inte kolla körkortet mot datorn för att de helt enkelt inte hinner. Då KAN du klara dig, men det är enda anledningen.

Ditt tillstånd är likväl indraget och OM de kollar kortet mot datorn ser de detta och du är torsk på olovlig körning = Obra, på gränsen till skit illa.



/R
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Two stroke man skrev:
2244433 Måste det vara! Och i Lund har dom för lite att göra så här jagar dom cyklister utan lyse.

Det e ju bara för att polisen i Lund fått massa nya poliser som de inte riktigt vet var de ska göra av. Ser snutbilar varje dag numera, känns faktiskt bra! Kanske skrämmer några rattfyllon men förmodligen inte. Har sett några laserkontroller också, på norra ringen bl.a. där den ju gör mycket nytta :3freak Brukar gasa på rätt friskt där men nu e det ju tur att hojen e i bitar :crash
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Raid72 skrev:
2244716 Nej, det spelar ingen roll i det fallet. Varför man inte ska ge ifrån sig sitt körkort är iaf det finns risk att de behåller det.



/R
Varför och har dom verkligen rätt att ta kortet vid dörren om jag blånekar o skyller på att en spekulant kört hojen?
Det kan ju faktiskt hända att nån kommer o provar, kör satan o bränner polis...
 

MR.E

Guest
rBy skrev:
2244858 Varför och har dom verkligen rätt att ta kortet vid dörren om jag blånekar o skyller på att en spekulant kört hojen?
Det kan ju faktiskt hända att nån kommer o provar, kör satan o bränner polis...

Nej de e helt rätt problemet e att polisen kan ljuga precis som du o jag
så länge de inte tar dig på hojen eller i bilen osv så behöver du inte
visa körkort då räcker de me leg.
så skulle polisen komma hem till dig å påstå att du har kört som ett svin,
så e d bara att blå neka e man osäker så e d bättre att hålla tyst o begära
rådrum du har ingen skyldighet att berätta ngting för en polis.
Men du e skyldig att legitimera dig, o då kan de vara bra me ett vanligt leg,
då borde du gå fri från böter eftersom du för tillfället ej kör ngt fordon.

De blir alltid svårare för dom att fabricera ngn historia om de varken fått ett
uttalande från dig eller kör kort eller påskrift.

Kom i håg försöker de pressa dig osv, e du osäker på vad du ska säga e d bättre att hålla tyst de har du rätt till, de e bara o säga att du vill ha ett förhör me en annan polis nästa dag de e bra för dig då kan du tänka i lugn o ro på va du ska säga o poliserna som jävlats me dig vet inte va du har sagt
då de e svårt för dom att forma sin historia efter va du sagt.

Ps Polisen ljuger minst lika mycket som vi om inte mera de har poliser som jag
känner faktiskt erkänt för mig.
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
MR.E skrev:
2244890 Nej de e helt rätt problemet e att polisen kan ljuga precis som du o jag
så länge de inte tar dig på hojen eller i bilen osv så behöver du inte
visa körkort då räcker de me leg.
så skulle polisen komma hem till dig å påstå att du har kört som ett svin,
så e d bara att blå neka e man osäker så e d bättre att hålla tyst o begära
rådrum du har ingen skyldighet att berätta ngting för en polis.
Men du e skyldig att legitimera dig, o då kan de vara bra me ett vanligt leg,
då borde du gå fri från böter eftersom du för tillfället ej kör ngt fordon.

De blir alltid svårare för dom att fabricera ngn historia om de varken fått ett
uttalande från dig eller kör kort eller påskrift.

Kom i håg försöker de pressa dig osv, e du osäker på vad du ska säga e d bättre att hålla tyst de har du rätt till, de e bara o säga att du vill ha ett förhör me en annan polis nästa dag de e bra för dig då kan du tänka i lugn o ro på va du ska säga o poliserna som jävlats me dig vet inte va du har sagt
då de e svårt för dom att forma sin historia efter va du sagt.

Ps Polisen ljuger minst lika mycket som vi om inte mera de har poliser som jag
känner faktiskt erkänt för mig.
Hmm okej, nu blir man fan lite arg! :huvet
Dom jäklarna har fan rätt att ta mitt kort utan att jag ens kört hojen!!!
Imorrn ska investeras ett ID från posten :tummenupp
Vet du om dom har rätt att ta ett amerikanskt körkort oxå, eller infon på det KK'et kanske inte ger dom tillräckligt med information? För det gäller som ID over here oxå?
 

MR.E

Guest
rBy skrev:
2244909 Hmm okej, nu blir man fan lite arg! :huvet
Dom jäklarna har fan rätt att ta mitt kort utan att jag ens kört hojen!!!
Imorrn ska investeras ett ID från posten :tummenupp
Vet du om dom har rätt att ta ett amerikanskt körkort oxå, eller infon på det KK'et kanske inte ger dom tillräckligt med information? För det gäller som ID over here oxå?

Ja har ingen aning om detta men de borde gälla, men de e lika bra o beställa
ett id ska ja oxå göra :tummenupp :tummenupp
 

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
BMW F 800GS
MR.E skrev:
2244890 Nej de e helt rätt problemet e att polisen kan ljuga precis som du o jag
så länge de inte tar dig på hojen eller i bilen osv så behöver du inte
visa körkort då räcker de me leg.
så skulle polisen komma hem till dig å påstå att du har kört som ett svin,
så e d bara att blå neka e man osäker så e d bättre att hålla tyst o begära
rådrum du har ingen skyldighet att berätta ngting för en polis.
Men du e skyldig att legitimera dig, o då kan de vara bra me ett vanligt leg,
då borde du gå fri från böter eftersom du för tillfället ej kör ngt fordon.

De blir alltid svårare för dom att fabricera ngn historia om de varken fått ett
uttalande från dig eller kör kort eller påskrift.

Kom i håg försöker de pressa dig osv, e du osäker på vad du ska säga e d bättre att hålla tyst de har du rätt till, de e bara o säga att du vill ha ett förhör me en annan polis nästa dag de e bra för dig då kan du tänka i lugn o ro på va du ska säga o poliserna som jävlats me dig vet inte va du har sagt
då de e svårt för dom att forma sin historia efter va du sagt.

Ps Polisen ljuger minst lika mycket som vi om inte mera de har poliser som jag
känner faktiskt erkänt för mig.


Var ju en kille här som blev av med lappen trotts att han kördeifrån dom... :7peta
 

Hellsinger

Leave my tortilla´s alone!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR100RR-08
Hur feta straff och böter åker man på om man bestämmer sig för att inte stanna om man får en polis efter sig utan bara lägger på o försöker köra ifrån dem men inte skulle lyckas? Och om
de typ plockar en på en mack senare när man tror man är av med dem eller nått liknande?

Bra att veta innan man bestämmer sig för att hänga av dem, så man vet vilka insatser man leker med förutom livet!
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Bikerbitch skrev:
2244460 Vad tror du sker mest. Fortkörningar eller bankrån?

Ironin i mitt inlägg var ju så stark att jag inte trodde att den kunde misstolkas, men det kunde den visst ?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
lorkan skrev:
2245171 Ironin i mitt inlägg var ju så stark att jag inte trodde att den kunde misstolkas, men det kunde den visst ?

självfallet. inte minst för att du själv startade en tråd för inte så länge sen där du beskrev att du kör fort överallt. Lätt att misstolka. My bad.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Så om jag kör för fort tycker jag automatiskt att trafikpolisen är svin som borde syssla med annat än att "haffa fortkörande svenssons"?

IYodaI skrev:
2245141 Hur feta straff och böter åker man på om man bestämmer sig för att inte stanna om man får en polis efter sig utan bara lägger på o försöker köra ifrån dem men inte skulle lyckas? Och om
de typ plockar en på en mack senare när man tror man är av med dem eller nått liknande?

Bra att veta innan man bestämmer sig för att hänga av dem, så man vet vilka insatser man leker med förutom livet!

Jag gissar på grov vårdslöshet i trafik bland annat, det kan säkert resultera i höga böter eller till och med (?)fängelse.
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Bikerbitch skrev:
2244578 Jo, man kan ju tycka det. Men de är ju trots allt trafikpoliser. Deras jobb är att sätta dit folk som kör för fort. Jag är inte guds bästa barn vad det gäller att alltid hålla hastigheten, men nästan jämt sitter jag i en bil och folk ser en på ett helt annat sätt när man kommer rullandes i en plåtlåda.

Det är ju skitskoj att köra fort, men ibland dumt att göra det på en del ställen. Polisen jagar efter och motorcyklisterna har inte det bästa ryktet i stan direkt. Det är svårt för en del att ändra attityd, för det är där problemet ligger. Attityden till körningen.

Det är oftast inte farten som dödar, men farten i kombination med andra saker kan leda till fruktansvärda saker.
Även om ni tycker om att köra fort, så tänk efter före, gärna en extra gång.
Man vet aldrig..

Det är alldrig farten som dödar, det är den hårda inbromsningen/smällen :hihi , har alldrig hört om att nån skulle ha dött av att köra för fort, har ni? :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top