MR.E
Guest
Kuritas skrev:2244426Om man aldrig tänker stanna för polisen behöver man väl inget körkort? Dumt att bränna en massa tusenlappar på ett MC-kort då tycker jag. Köp Ghostrider-filmer för pengarna istället!
Kuritas skrev:2244426Om man aldrig tänker stanna för polisen behöver man väl inget körkort? Dumt att bränna en massa tusenlappar på ett MC-kort då tycker jag. Köp Ghostrider-filmer för pengarna istället!
MR.E skrev:2243787Fan va trött man blir
Ja o Mr H åkte från stan på E18 mot norrtälje nu i kväll, så svänger snuten på
vid danderyds sjukhus.
Ja ligger väl typ 130-140 o kryssar me min blysläde, ser att dom får syn på mig och börjar jaga efter och dom kör typ som svin mellan bilarna me sin v70
o typ tränger undan folk för att komma i fatt.
Då tänkte jag för mig själv IDIOTER undrar vem som utsätter folk för mest fara han eller jag
Hur som helst dom fick inte tag på mig ialla fall
Bikerbitch skrev:2244548Förlåt. Men varför blir du trött?
Om du inte hade kryssat i 130-140 så hade polisen inte behövt jaga dig.
Saker och ting får konsekvenser.
MR.E skrev:2244575Nej de e förvisso sant, men man tycker endå att de borde ha nåt annat att
göra.
Enl Mr H o va ja såg själv så började dom sykköra o sicksacka , tränga o stressa andra bilar bara för att komma ifatt mig, då tycker jag personligen
att dom riskerar allmänheten mer en jag,men ska man hårddra detta så berodde detta i grund o botten mig de e sant.
Men ja hade ingen lust att tjafsa med dom
Two stroke man skrev:2244521Jo, jag vet att diplomati är bra, men man blir inte intelligent av alkohol
Ja jag förstår att dom har olika områden och uppgifter, men man kan ju tycka att det borde omfördelas en hel del resurser. Som du säger, dom har extrabevakning vissa kvällar för att kolla cykellysen!!! Ska man skratta eller gråta?
Cyklar utan lyse stort problem? För vem?
Kallade fyllebussen pikebuss bara för att det var en buss... Men det är sant, det var inte direkt nån pikestyrka som satt i den.
Eller så lägger de pengarn på en sommarkurs i svenska...Kuritas skrev:2244426Om man aldrig tänker stanna för polisen behöver man väl inget körkort? Dumt att bränna en massa tusenlappar på ett MC-kort då tycker jag. Köp Ghostrider-filmer för pengarna istället!
rBy skrev:2244205Men vad spelar det för roll om dom får körkort, pass eller vanligt ID? Det är ju bara knappa in personnumret i datan, vips så står det att rBy har A,B kort bla bla bla...?
Men det borde ju inte vara nåra probs även om jag visar mitt KK o säger att denna "Ronnie", spekulant på att köpa min hoj vart ute o våldat med hojen?
Hmm jävla rörig tråden vart, kanske off topic, men bra att veta vad som skulle hända och vad polisen har rätt att göra vid dörrknackningen.
Two stroke man skrev:2244433Måste det vara! Och i Lund har dom för lite att göra så här jagar dom cyklister utan lyse.
Varför och har dom verkligen rätt att ta kortet vid dörren om jag blånekar o skyller på att en spekulant kört hojen?Raid72 skrev:2244716Nej, det spelar ingen roll i det fallet. Varför man inte ska ge ifrån sig sitt körkort är iaf det finns risk att de behåller det.
/R
rBy skrev:2244858Varför och har dom verkligen rätt att ta kortet vid dörren om jag blånekar o skyller på att en spekulant kört hojen?
Det kan ju faktiskt hända att nån kommer o provar, kör satan o bränner polis...
Hmm okej, nu blir man fan lite arg!MR.E skrev:2244890Nej de e helt rätt problemet e att polisen kan ljuga precis som du o jag
så länge de inte tar dig på hojen eller i bilen osv så behöver du inte
visa körkort då räcker de me leg.
så skulle polisen komma hem till dig å påstå att du har kört som ett svin,
så e d bara att blå neka e man osäker så e d bättre att hålla tyst o begära
rådrum du har ingen skyldighet att berätta ngting för en polis.
Men du e skyldig att legitimera dig, o då kan de vara bra me ett vanligt leg,
då borde du gå fri från böter eftersom du för tillfället ej kör ngt fordon.
De blir alltid svårare för dom att fabricera ngn historia om de varken fått ett
uttalande från dig eller kör kort eller påskrift.
Kom i håg försöker de pressa dig osv, e du osäker på vad du ska säga e d bättre att hålla tyst de har du rätt till, de e bara o säga att du vill ha ett förhör me en annan polis nästa dag de e bra för dig då kan du tänka i lugn o ro på va du ska säga o poliserna som jävlats me dig vet inte va du har sagt
då de e svårt för dom att forma sin historia efter va du sagt.
Ps Polisen ljuger minst lika mycket som vi om inte mera de har poliser som jag
känner faktiskt erkänt för mig.
rBy skrev:2244909Hmm okej, nu blir man fan lite arg!
Dom jäklarna har fan rätt att ta mitt kort utan att jag ens kört hojen!!!
Imorrn ska investeras ett ID från posten
Vet du om dom har rätt att ta ett amerikanskt körkort oxå, eller infon på det KK'et kanske inte ger dom tillräckligt med information? För det gäller som ID over here oxå?
MR.E skrev:2244890Nej de e helt rätt problemet e att polisen kan ljuga precis som du o jag
så länge de inte tar dig på hojen eller i bilen osv så behöver du inte
visa körkort då räcker de me leg.
så skulle polisen komma hem till dig å påstå att du har kört som ett svin,
så e d bara att blå neka e man osäker så e d bättre att hålla tyst o begära
rådrum du har ingen skyldighet att berätta ngting för en polis.
Men du e skyldig att legitimera dig, o då kan de vara bra me ett vanligt leg,
då borde du gå fri från böter eftersom du för tillfället ej kör ngt fordon.
De blir alltid svårare för dom att fabricera ngn historia om de varken fått ett
uttalande från dig eller kör kort eller påskrift.
Kom i håg försöker de pressa dig osv, e du osäker på vad du ska säga e d bättre att hålla tyst de har du rätt till, de e bara o säga att du vill ha ett förhör me en annan polis nästa dag de e bra för dig då kan du tänka i lugn o ro på va du ska säga o poliserna som jävlats me dig vet inte va du har sagt
då de e svårt för dom att forma sin historia efter va du sagt.
Ps Polisen ljuger minst lika mycket som vi om inte mera de har poliser som jag
känner faktiskt erkänt för mig.
Bikerbitch skrev:2244460Vad tror du sker mest. Fortkörningar eller bankrån?
lorkan skrev:2245171Ironin i mitt inlägg var ju så stark att jag inte trodde att den kunde misstolkas, men det kunde den visst ?
IYodaI skrev:2245141Hur feta straff och böter åker man på om man bestämmer sig för att inte stanna om man får en polis efter sig utan bara lägger på o försöker köra ifrån dem men inte skulle lyckas? Och om
de typ plockar en på en mack senare när man tror man är av med dem eller nått liknande?
Bra att veta innan man bestämmer sig för att hänga av dem, så man vet vilka insatser man leker med förutom livet!
lorkan skrev:2245190Så om jag kör för fort tycker jag automatiskt att trafikpolisen är svin som borde syssla med annat än att "haffa fortkörande svenssons"?
Bikerbitch skrev:2244578Jo, man kan ju tycka det. Men de är ju trots allt trafikpoliser. Deras jobb är att sätta dit folk som kör för fort. Jag är inte guds bästa barn vad det gäller att alltid hålla hastigheten, men nästan jämt sitter jag i en bil och folk ser en på ett helt annat sätt när man kommer rullandes i en plåtlåda.
Det är ju skitskoj att köra fort, men ibland dumt att göra det på en del ställen. Polisen jagar efter och motorcyklisterna har inte det bästa ryktet i stan direkt. Det är svårt för en del att ändra attityd, för det är där problemet ligger. Attityden till körningen.
Det är oftast inte farten som dödar, men farten i kombination med andra saker kan leda till fruktansvärda saker.
Även om ni tycker om att köra fort, så tänk efter före, gärna en extra gång.
Man vet aldrig..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |