Snuthäng

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Axl45 skrev:
2245200 Det är alldrig farten som dödar, det är den hårda inbromsningen/smällen :hihi , har alldrig hört om att nån skulle ha dött av att köra för fort, har ni? :banana

Som jag skrev i mitt inlägg "Det är oftast inte farten som dödar, men farten i kombination med andra saker kan leda till fruktansvärda saker"

Fint med dina humoristiska smileys.. inte.

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Bikerbitch skrev:
2244548 Förlåt. Men varför blir du trött?
Om du inte hade kryssat i 130-140 så hade polisen inte behövt jaga dig.
Saker och ting får konsekvenser.

Jag kan inte annat än att hålla med.
Men jag tycker att snacket håller sandlådenivå på detta forum, min son som är 14 år är ta mej FAN mognare än många här inne!!!!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
14mode on: Death VS Glory, helt rätt att köra brallorna av pappa blå, Klotar du har dom det på sitt samvete då dom jagade

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
rBy skrev:
2244909Imorrn ska investeras ett ID från posten :tummenupp
Jag "känner en kompis" som glömde sin plånbok på en mack i Norge. "Han" förlustanmälde sitt körkort och fick ett nytt av vägverket. Dessutom fick "han" tillbaka sitt gamla från den snälla mackgubben i Norge! :tummenupp
Skitbra tycker jag.. ;)
Två lappar nu alltså, undrar om båda går igenom en körkortskontroll.. :va

vx skrev:
Men jag tycker att snacket håller sandlådenivå på detta forum, min son som är 14 år är ta mej FAN mognare än många här inne!!!!
Mer mogen heter det, på svenska alltså. :7peta

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Bättre att stanna och ta sitt straff. Köra vidare och bli jagad kan ju innebära massa onödiga risker. Men är man feg så är man.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Chii skrev:
2245281 14mode on: Death VS Glory, helt rätt att köra brallorna av pappa blå, Klotar du har dom det på sitt samvete då dom jagade
Och då kan man ligga där i diket helt sönderbryten och tänka "rätt åt dem". :yoparty

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC R
Two stroke man skrev:
2244521 Cyklar utan lyse stort problem? För vem?
.

Jo, för andra trafikanter som har svårt att se dessa pedalterrorister när det är mörkt ute, och skulle jag köra på nån så är det jag som åker på det även om cyklisten kör mot rött (väldigt vanligt), cyklar har ju ingen trafikförsäkring.

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Bikerbitch skrev:
2245321 Bättre att stanna och ta sitt straff. Köra vidare och bli jagad kan ju innebära massa onödiga risker. Men är man feg så är man.

Japp, då stannar man. :D

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Orca69 skrev:
2245323 Och då kan man ligga där i diket helt sönderbryten och tänka "rätt åt dem". :yoparty

Gärna måla någon mötande bil med ditt blod för att vinna ännu mer sympati :hihi

Orca69 skrev:
2245323 Och då kan man ligga där i diket helt sönderbryten och tänka "rätt åt dem". :yoparty

Gärna måla någon mötande bil med ditt blod för att vinna ännu mer sympati :hihi

Ni som tycker vi är idioter: Ta inte livet så allvarligt ni kommer ändå inte härifrån levande lite osmaklig humor och ironi hör till

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
rBy skrev:
2243874 Nån som vet till 100% vad som händer om man tex som du gjorde körde ifrån polisen, men dom tog reg nr. Kna´ckar dom sedan på dörren o ställer massa dumma frågor eller skiter dom i det?
Vet att dom inte kan bevisa skit genom ditt reg nr. Men vad gör dom igentligen? :confused:

Det gör dom inte, dom måste ta en på bar gärning för hur ska dom annars bevisa att det var just du som körde? Bara för att det är du som äger hojen bevisar ju inte att det var du som körde vid fortkörningstillfället.

Har själv blivit jagad en gång o inte kom dom o knackade på hos min mor :banana

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Axl45 skrev:
2245200 Det är alldrig farten som dödar, det är den hårda inbromsningen/smällen :hihi , har alldrig hört om att nån skulle ha dött av att köra för fort, har ni? :banana
NÄ det är :tuttar som...

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Tror att vi motorcyklister håller på att lura oss själva. Snart har ett såpass allvarligt trafikbrott skett så att polisen får en åklagare att väcka åtal trots att det poliserna inte tagit föraren på bar gärning.

Har dom ett hyfsat signalement med längd samt lite kartlagd mobiltelefontrafik, kortaffärer o.s.v. borde kunna ge starka bevis på att man kört hojen vid tillfället. Så fungerar det ju vid grova brott som rån, misshandel o.s.v.

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
lorkan skrev:
2243807 Jag håller med, trafikpolisen ska fan inte jaga fortkörare, dom borde fan jaga bankrånare istället! :kulspruta

Ordet trafikpolis säger väl en del? Bankrånare vill man helst låta NI ta hand om i första hand.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Mamma mia! skrev:
2245313 Jag "känner en kompis" som glömde sin plånbok på en mack i Norge. "Han" förlustanmälde sitt körkort och fick ett nytt av vägverket. Dessutom fick "han" tillbaka sitt gamla från den snälla mackgubben i Norge! :tummenupp
Skitbra tycker jag.. ;)
Två lappar nu alltså, undrar om båda går igenom en körkortskontroll.. :va
Du behöver inte åka till en mack i Norge för det.

Gå bara in på Vägverkets hemsida och gör en förlustanmälan, klart.

Har själv två stycken (plus dubbla pass), kan vara bra att ha ibland... :)

Får du körkortet indraget, så hjälper det dock inte om du visar upp en extra plastlapp.

sandstream

Guest
Chii skrev:
2245281 14mode on: Death VS Glory, helt rätt att köra brallorna av pappa blå, Klotar du har dom det på sitt samvete då dom jagade
Vill inte krossa dina drömmar men farbror polisen har nog sällan dåligt samvete när någon som försöker köra ifrån dem klotar.

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
rogga R6 skrev:
2244603 :corn och om man bor i en mindre stad så känner väl polisen igen en
måste man ju gömma sig en längre tid eller finns ju risk för att bli trakaserad
om dom nu vet men har inga bevis :fyllisar

Sant, jag bor i en rätt liten stad o har fått häng ett par gånger..så fort ja kommer körandes så släpper snuten allt o försöker hänga på mig även om ja kör lugnt när dom ser mig.. No way att ja stannar för dom då..fan kan man inte ens komma lugnt glidande kan det kvitta..är äckligt trött på dom.. :gnissla

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
War-psycho skrev:
2245526 Du behöver inte åka till en mack i Norge för det.

Gå bara in på Vägverkets hemsida och gör en förlustanmälan, klart.

Tanken var att envar skulle lista ut det själv. Alltså inte åka till Norge, lämna värdesaker på en mack och sen hoppas på att den som hittar grejerna skickar tillbaka dom. :jisses

Klarar man inte av att lista ut det ska man nog klippa lappen själv..
:fyllisar

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Mamma mia! skrev:
2245638 Tanken var att envar skulle lista ut det själv. Alltså inte åka till Norge, lämna värdesaker på en mack och sen hoppas på att den som hittar grejerna skickar tillbaka dom. :jisses

Klarar man inte av att lista ut det ska man nog klippa lappen själv..
:fyllisar
Öhhh... Tyckte din "ironi" var aningen långsökt i så fall. :)
(Men lovar att klippa bägge mina kort.)

Dirtfighter skrev:
2245677 nån som vet om ''den svarte'' klotads i uppsala rondellen för någon vecka sedan? och poliserna tog honom.
:corn

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...