Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Är det här ett resultat av att polisens pinnjakt är lönegrundande?
Är det här ett resultat av att polisens pinnjakt är lönegrundande?
Tror inte polisen som tömde ett magasin in i ett gym på Hornsgatan (utan att träffa någon( fick sparken heller, men det är klart då var det ju inte en motorcyklist i mottagaränden så det spelar inte så stor roll.Fy fan! Tänk om han hade prickat motorcyklisten i den där hastigheten?
Det står att han nuddade däcket men jag tror inte att det tog alls, tack och lov.
Just den har ett par lager av elände som är rätt bisarra, en av anledningarna att jag inte tog upp den.Eric Torell dödades av färska snutar som avlossade 25 skott. De dödande skotten tog snett bakifrån. Eric hade en vattenpistol.
Man brukar ju fatta om polisen vill man ska stanna - en sån där polisbil eller MC är ju inte enkel att överse eller överhöra*! ( Har jag hört från en kompis)..Gled mellan köerna på väg till jobbet .....
Men de trodde att det var någon av mina söner utan hojkort i sadeln ...
Det har väl ett par gånger i rättssalen sagts att polisen inte ska göra så. Faller väl nästan under brottsprovokation.Jag såg ett program på tv för många år sedan, det var poliser i Stockholm som man fick följa med och se hur dom ”jobbar”.
Jag kommer ihåg en speciellt, en kille som dom fick stopp på efter en ”jakt”.
Snuten åkte upp ganska nära honom, i en civil polisbil ska nämns. Killen i andra bilen ökade takten successivt varpå han tillslut körde över hastigheten.
Snutarna slår då på lysena för att signalera att han ska stanna, vilket han gör.
Allt är ganska odramatiskt, och killen förklarar för polisen att han blev rädd för att dom kom upp så nära och när han försökte åka ifrån så hängde dom på. Inte dörrän polisen slog på blåljusen fattade han att det var en polis.
Polisen var HELT oförstående i detta, och tyckte det var en jävligt dålig förklaring, så personen fick höga böter även om han protesterade och försökte förklara för polisen.
Helt ärligt så hade jag nog reagerat precis som han gjorde, och jag kan mycket väl tänka mig att mc föraren kan ha känt sig oskyddad när en bil utan blåljus försöker stressa honom eller få fast honom.
Jag tror polisen provocerar fram ”brott” hos vanliga Svenssons ibland, för det är enkelt och man stannar och betalar, man har liksom mycket att förlora på att inte göra det. Suck
Fast om du kollar videon så har polisen blinkade ljus bak på bilen som är den enda sidan man kan se i videon men man kan nog gissa att blåljus blinkade fram så jag tror nog MC föraren förstod vad som hände.Jag såg ett program på tv för många år sedan, det var poliser i Stockholm som man fick följa med och se hur dom ”jobbar”.
Snuten åkte upp ganska nära honom, i en civil polisbil ska nämns. Killen i andra bilen ökade takten successivt varpå han tillslut körde över hastigheten.
Snutarna slår då på lysena för att signalera att han ska stanna, vilket han gör.
Allt är ganska odramatiskt, och killen förklarar för polisen att han blev rädd för att dom kom upp så nära och när han försökte åka ifrån så hängde dom på. Inte dörrän polisen slog på blåljusen fattade han att det var en polis.
Polisen var HELT oförstående i detta, och tyckte det var en jävligt dålig förklaring, så personen fick höga böter även om han protesterade och försökte förklara för polisen.
Helt ärligt så hade jag nog reagerat precis som han gjorde, och jag kan mycket väl tänka mig att mc föraren kan ha känt sig oskyddad när en bil utan blåljus försöker stressa honom eller få fast honom.
Jag tror polisen provocerar fram ”brott” hos vanliga Svenssons ibland, för det är enkelt och man stannar och betalar, man har liksom mycket att förlora på att inte göra det. Suck
Ingen av oss vet om han visste vad som hände, din gissning är precis lika bra som min.Fast om du kollar videon så har polisen blinkade ljus bak på bilen som är den enda sidan man kan se i videon men man kan nog gissa att blåljus blinkade fram så jag tror nog MC föraren förstod vad som hände.
Slutsatsen blir då att där det finns misstanke om brott, så sköter polisen likjobbet än idag.Ja det är ju inte erfarenheten min polare som jobbade på en begravningsbyrå hade. Så fort snuten hittade en död människa som dom inte misstänkte brott ringde dom. Sen stod dom bara långt ifrån medan han och hans kollegor plockade upp den avlidne. Ibland bitarna av den avlidne... Som att gå och plocka upp efter självmord med tåg. Han såg sällan en polis göra nåt sånt.
När de trycker på knappen så det blinkar rött och blått så innebär det ett ”stoppförsök”.
View attachment 509149
Det där hände mig en gång också, men jag missade extraspegeln, så jag körde om. Problemet var bara att jag fokuserade framåt och hade noll koll på vad som hände bakom, en gixxer är snabbare än en Passat och dom hade vett att backa av när det började gå lite väl brett för dom i kurvorna. Flickvännen stannade dock kvar bakom bilen och jag fick en något förmanande redogörelse efteråtDet hände mig en gång att en omålad polisbil som låg framför saktade ner farten till ca 15 under gällande hastighetsbegränsning samtidigt som de höll till höger. Tanken var så klart att jag skulle köra aningen för fort under omkörningen de tänkte skulle ske. Tyvärr för dem så noterade jag dubbla sidospeglar samt antenner på taket så den gubben gick inte. Det var en brottsprovokation som inte fungerade på en gammal räv
Utryckning är bara blått, stopp är växlande blått / röttHur tolkar man polisbil med blinkande rött å blått som är på utryckning typ på 3 filig motorväg med massor av bilar??? Ska alla stanna då???
Om jag själv skulle hamna i den situationen så hoppas jag att jag har energi och mod nog att inte skriva under strafföreläggandet på plats och istället ta det till domstol.Jag såg ett program på tv för många år sedan, det var poliser i Stockholm som man fick följa med och se hur dom ”jobbar”.
Kanske?Slutsatsen blir då att där det finns misstanke om brott, så sköter polisen likjobbet än idag.
Det håller jag dock med om att det inte är Ok att försöka ramma hojen i den vansinnes farten.Ingen av oss vet om han visste vad som hände, din gissning är precis lika bra som min.
Men, i vilket fall som helst, så är det inte OK att dra mot rött ljud och försöka ramma en Mc i 120 km/h rakt i sidan! Och allt detta för att han filtrerat.
Jag kan nästan med säkerhet säga att han hade avlidit om polisen lyckats klippa honom i sidan.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|