Bra att veta är om ISR angående racing feature, det är helt okej om skiten läcker efter 1 vecka. Att det glappar som satan överallt är också racing. Att justeringen inte funkar som tänkt är också racing.
Att acke lovar att återkomma flera gånger kan också anses som racing....
Det där låter som ett garantiärende. Jag har hittills inte haft några läckor eller glapp på mina grejor, de äldsta är från 1996.
Men jag har inte radialpumpen, den har jag ingen egen drifterfarenhet av.
Från egen erfarenhet vet jag dock att Acke och hela ISR ofta har fullt upp, så om jag inte fått svar i tid, så ringer jag igen.
Mitt inlägg var inte avsett att försvara ISR, det var mer ett inlägg gällande åsikten att pumparna dimensionerats för att lyfta 24-meters långtradare.
Mitt råd är att du ringer Acke igen, jag är övertygad om att han inte har för avsikt att strunta i ditt ärende, ej heller att det ska läcka eller glappa öht.
Själv får jag ofta ringa och påminna när jag upplever att mitt ärende kan ha glömts bort. Det gäller fö inte bara ISR. Jag har fn 4 olika beställningar som nu är kraftigt försenade (snitt 2 månader). Det är just nu firmor i Tyskland, USA, Sverige.
Mitt intryc är att high perf-firmor i hojbranschen, i synnerhet de med fina produkter, ofta draggar. Det räcker med att ngn top fuel-stall eller känt team, hojbyggare, hojtillverare hör av sig och lägger en stororder som helst sa vara klar "igår". Så vips skjuts alla ordrar och ärenden från oss småkunder framåt några veckor. Rekordet var mina cylindrar från Axtell, 6 månaders försening.
Det är enligt min erfarenhet samma hos motorbyggare, portare, tillverkare av racingdelar etc.
Men det är nog olyckligt att jag ska klä skott för din ilska här, jag är trött på att hamna i försvarsposition för tredje part. Det är bättre att ta sånt med tillverkaren, istället för att utnyttja mina inlägg för att få häva ur sig saker som borde sägas till motparten i frågan.
Har man nått vägs ände, dvs motparten anser ärendet avslutat och inte vill lösa problemet, då kan det ju vara motiverat att ge bad will på forum. Men helst inte ens då kopplat till mina inlägg, ty då tvingar du mig att ta ställning och lägga gratistid på att svara i ett ärende jag inte känner till. Det är energi som jag då istället inte lägger på tex ett nytt inlägg i min byggtråd.