Snygga MC-kläder till tjejer

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Hej hej!

Nu är det dags å köpa nytt ställ (eller vad det nu blir) och jag har ingen aning om vad man ska ha.

Goretex verkar skönt, men folk säger att det är mindre säkert eftersom skydden kan flytta sig?

Om jag ska ha skinn vill jag helst ha 2delat.

Mitt stora problem är att jag har svårt å hitta kläder som passar.
Damställen är nästan alltid för korta i benen, för stora över låren och rumpan och aldeles för höga i midjan...

Är det någon som har ngt bra tips?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Klart du ska ha skinnställ. Skönt, säkert och jävligt snyggt:tummenupp

Detta är snyggt:tummenupp

(Det ska vara högt i midjan);)

t.yu-lady-divisibile-045890-wzf.jpg

Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Något som definitivt sitter snyggast är ett måttbeställt skinnställ.
Helställ är alltid snyggast och säkrast. Kanske inte alltid lika smidigt som delat.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ledsen, men skinnställ har man inte för att det ska vara snyggt, man har dom för att det ska vara säkrare att köra omkull. Därför finns inte tex low cut-ställ, eftersom man då får dragkedja och sömmar mm mitt på höften, och trycker sönder den vid en ev vurpa.

Jag tror du får mycket roligare om du lägger pengarna på en bikini å strosar runt korvmojen i den istället för i ett skinnställ :rolleyes:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
>Mitt stora problem är att jag har svårt å hitta kläder som passar.
>Damställen är nästan alltid för korta i benen, för stora över låren och rumpan
>och aldeles för höga i midjan...

Jag har samma problem fast tvärtom. Det spänner framför allt över magen.
Du får äta mer helt enkelt.

Själv vill jag inte ha delat ställ igen. Helt meningslöst. Man får heta Houdini för att kunna dra dragkedjan runt magen på egen hand. Förstår inte hur de tänkt.

Och skinn regerar. jag kör bara textilstället när det är för kallt för skinn men har mer och mer börjat dra en endurojacka över skinnet istället. Funkar ner till ca 14 grader.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Som någon sa så SKA de sitta högt i midjan, så är det bara.
Dainese har mycket att välja på för tjejer tycker jag. Har själv ett Daineseställ. Men ett vanligt svart, inget sånt bladdigt med en massa löjliga mönster på. :gnissla
Åk in till mc-huset eller Lillemans MC och testa.

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Känner igen problemen, men har i princip gett upp hoppet. Korta ben får vara ok så länge de når ner i stövlarna... :hihi

Har förresten Dainese som jag tycker är rätt ok i övrigt.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Känner igen problemen, men har i princip gett upp hoppet. Korta ben får vara ok så länge de når ner i stövlarna... :hihi

Om det ändå varit så väl! :3freak
Jag har så korta ben att det blir svårt att knäppa stövlarna för att stället är där. Och jag har dessutom feta vader för att jag kör enduro och tränar galopphästar, så det gör ju inte saken bättre alls.

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
GSXR 600
Ledsen, men skinnställ har man inte för att det ska vara snyggt, man har dom för att det ska vara säkrare att köra omkull. Därför finns inte tex low cut-ställ, eftersom man då får dragkedja och sömmar mm mitt på höften, och trycker sönder den vid en ev vurpa.

Sant! Enda sättet som du kan undvika hög midja på är att köpa helställ.

Jag har haft tvådelat men nu gått över till helställ.

_rills_

Guest
>Mitt stora problem är att jag har svårt å hitta kläder som passar.
>Damställen är nästan alltid för korta i benen, för stora över låren och rumpan
>och aldeles för höga i midjan...

Jag har samma problem fast tvärtom. Det spänner framför allt över magen.
Du får äta mer helt enkelt.

Själv vill jag inte ha delat ställ igen. Helt meningslöst. Man får heta Houdini för att kunna dra dragkedjan runt magen på egen hand. Förstår inte hur de tänkt.

Och skinn regerar. jag kör bara textilstället när det är för kallt för skinn men har mer och mer börjat dra en endurojacka över skinnet istället. Funkar ner till ca 14 grader.

om du har en enduro jacka över skinstället "ända" ner till 14grader(?) när börjar du ta på dig endurojackan över stället? fan själv pinar man med skinnställ så länge det går, men börjar det bli under 5 grader är det fan kallt med bara skinn.

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj

Jag tror du får mycket roligare om du lägger pengarna på en bikini å strosar runt korvmojen i den istället för i ett skinnställ :rolleyes:

tror du jag är helt dum i huvudet eller? Blir fan förbannad på sånt här jävla skitsnack! Det fattar väl vem som helst att man inte har skinnställ för att det ska va snyggt, men man behöver inte se ut som en säck potatis för det!
Jag har aldrig sagt att jag vill ha ngt "low-cut-ställ" utan något som inte sitter upp i mina armhålor! Har förhållandevis kort överkropp jämfört med mina ben och det är där problemet sitter! Det är fan helst jävla sinnesjukt att man inte kan får ställa en normal fråga utan att bli påhoppad!

Om det ändå varit så väl! :3freak
Jag har så korta ben att det blir svårt att knäppa stövlarna för att stället är där. Och jag har dessutom feta vader för att jag kör enduro och tränar galopphästar, så det gör ju inte saken bättre alls.

jasså rider själv galopphästar, har en egen och en till på ingång, och har jobbat som träningsjockey på irland=P Därav min ngt okvinnliga figur haha=P

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
tror du jag är helt dum i huvudet eller? Blir fan förbannad på sånt här jävla skitsnack! Det fattar väl vem som helst att man inte har skinnställ för att det ska va snyggt, men man behöver inte se ut som en säck potatis för det!
Jag har aldrig sagt att jag vill ha ngt "low-cut-ställ" utan något som inte sitter upp i mina armhålor! Har förhållandevis kort överkropp jämfört med mina ben och det är där problemet sitter! Det är fan helst jävla sinnesjukt att man inte kan får ställa en normal fråga utan att bli påhoppad!

Haha jävlar, nästan lite "Swish-aggression" på detta inlägget!
Tycker fortfarande du ska åka till Lillemans eller Mc-huset! :tummenupp

jasså rider själv galopphästar, har en egen och en till på ingång, och har jobbat som träningsjockey på irland=P Därav min ngt okvinnliga figur haha=P

Ah skoj! :) Håller på att försöka lära en liten galoppvilde att hoppa hinder i lite långsammare takt just nu. Det tar sig, även om det inte går tillräckligt sakta än! :tungan

Last edited:

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt

:tummenupp :tummenupp :tummenupp Så kan det nog vara...

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
Haha jävlar, nästan lite "Swish-aggression" på detta inlägget!
Tycker fortfarande du ska åka till Lillemans eller Mc-huset! :tummenupp

Ah skoj! :) Håller på att försöka lära en liten galoppvilde att hoppa hinder i lite långsammare takt just nu. Det tar sig, även om det inte går tillräckligt sakta än! :tungan

jasså? coolt=) min häst är hinderhäst man jag tävlar lite hoppning med honom oxå. är skitkul! vem rider du för?

tack för tipset förresten!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...