Snygga MC-kläder till tjejer

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Arlen Ness har en del skapliga tvådelade. Daineses damställ brukar också finnas i såväl hel som delat, och oftast också i en svart version.

Med tanke på den höga euron och det låga pundet är det också värt att ta en titt på den engelska marknaden. Finns en del tusenlappar att tjäna.

Jfr t.ex. http://www.mcaleicester.co.uk/products/leather-suits/1291

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Rukka har bra G-Tex ställ som skydden sitter bra på, snygga i svart också, finns andra märken också iofs.

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Arlen Ness har en del skapliga tvådelade. Daineses damställ brukar också finnas i såväl hel som delat, och oftast också i en svart version.

Med tanke på den höga euron och det låga pundet är det också värt att ta en titt på den engelska marknaden. Finns en del tusenlappar att tjäna.

Jfr t.ex. http://www.mcaleicester.co.uk/products/leather-suits/1291

Håller med dig. I Tyskland kan det också finnas bra priser.

Viktigaste är dock att ha möjlighet att prova ut något i en butik om man inte har Dainesestandard på sin kropp ;)

Chansa inte med storleken och köp riktigt tight. Speciellt på byxorna, de töjer sig mer än du tror.

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Håller med dig. I Tyskland kan det också finnas bra priser.

Viktigaste är dock att ha möjlighet att prova ut något i en butik om man inte har Dainesestandard på sin kropp ;)

Chansa inte med storleken och köp riktigt tight. Speciellt på byxorna, de töjer sig mer än du tror.

ja det har jag garanterat inte... alla tjejer som kör hoj ska tydligen ha skitstor röv å jättebröst enligt tillverkarna... har fått ha herrställ tidigare...

ska köra runt å prova lite. men tror ni man tjänar så mycket på å köpa utrikes med frakt å allt?

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Som någon sa så SKA de sitta högt i midjan, så är det bara.
Dainese har mycket att välja på för tjejer tycker jag. Har själv ett Daineseställ. Men ett vanligt svart, inget sånt bladdigt med en massa löjliga mönster på. :gnissla
Åk in till mc-huset eller Lillemans MC och testa.

det är ju tur att de gör ställ i med "löjliga mönster" på samt utan sånt bladdigt så att det passar alla här i världen.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
ingen som har tipsat om psi-sweden? de gör måttbeställda grejjor, ska tydligen vara bra.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
ja det har jag garanterat inte... alla tjejer som kör hoj ska tydligen ha skitstor röv å jättebröst enligt tillverkarna... har fått ha herrställ tidigare...

ska köra runt å prova lite. men tror ni man tjänar så mycket på å köpa utrikes med frakt å allt?

Jupps, så du ska göra. Testa här, köp där, om du nu inte får ett kanonerbjudande på hemmaplan.

Beror lite på vilket ställ man vill ha, men mellan tre och fem tusen på ickerabatterat nypris iaf..

Last edited:

Tussilago

Gick med
1 Jul 2007
Hoj
GSX-R1000 K6

Jag hade personligen hellre köpt här av en handlare. Skönt med garantier o.s.v.

Du kan säkert fortfarande hitta fjolårsmodeller till bra priser. :tummenupp

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jag kan varmt rekommendera Arlen ness,
Tänker inte säga att jag är en expert på området men av allt jag testat så har dom då känts skönast för mig och i mina ögon så har dom sjukt snygga ställ.
Jag kör tvådelat och vet att dom har damstorlekar med på flera modeller då jag var med en brud som också var ute efter tvådelat svart skinn.

Dom har hela skinbrallor eller också kombinerat skin med tyg med utan puckar.

Tyvärr har jag bara hunnit dra omkull i den andra varianten :hihi jag nämnde i ca 90 blås hasande på asfalten.
Lär erkänna att just vid tyget så gick det sönder men där skinnet satt så var det inte mycket märken och jag fick inte ett enda skrubbsår så visst skyddar dom och är så sköna.
Arlenness även extra lösbarttagbart foder i sina kläder så du slänger in när det börjar bli kallt.

Men tipset är ju att testa testa och testa tills du hittar nått som passar på din kropp.

Last edited:

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Beställde ett Arlen Ness tvådelat från fc-moto... det gick på ca 5800:- med frakt. Är mycket nöjd!

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Har Alpinestar, mest för att det var det enda som satt bra. Har man inte en perfekt Dressmankropp blir utbudet mer begränsat ... Alpinestar var tydligen kända för att ha ställ för lite kralligare kroppar :)

Enligt min mening är ett snyggt ställ ett som sitter riktigt tight vilket också gör det bra att åka i diket med.

Spirow

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Aprilia RSV1000R
Kolla in Icons kläder om du inte redan har gjort det, riktigt snygga jackor och byxor. Har beställt en del från staterna till mig och tjejen.

http://www.rideicon.com/product_group.jsp?category=2044

Har beställt på Ebay och klarat mig ifrån tull/moms så det har blivit vettiga pengar oxå. Finns att beställa från svenska handlare men skiljer en hel del i pris. Har handlat en del från följande Ebay store och de har varit mycket smidiga och trevliga att ha att göra med: http://stores.ebay.com/Performance-Cycle-And-Marine-Supply_Womens-Apparel_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ13352551QQftidZ2QQtZkm

Vill du satsa på utseende före funktion så kan man ju köra på Icons klackstövlar och ett par chaps....

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
"Mitt stora problem är att jag har svårt å hitta kläder som passar.
Damställen är nästan alltid för korta i benen, för stora över låren och rumpan och aldeles för höga i midjan..."

Jag har precis det omvända problemet, men om jag hade varit du hade jag köpt ett herrställ billigare utomlands och sedan gått till en skräddare justera eventuella mått.

Du kan ju prova ett ställ du gillar här i Sverige och sedan beställa samma ställ och storlek från tex England och spara massa pengar och sedan lägga en slant på att få det anpassat just efter din kropp, då kommer det sitta som snyggast och skönast.
Lycka till! :tummenupp

Last edited:

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
Köp inte delat!
Dels är de skitfula, obekväma och framför allt mindre säkra.
Mitt första ställ var tvådelat och efter min första vurpa gick dragkedjan i mitten åt helvete.
Plus att de är tyngre och det är aldrig bra.

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
"Mitt stora problem är att jag har svårt å hitta kläder som passar.
Damställen är nästan alltid för korta i benen, för stora över låren och rumpan och aldeles för höga i midjan..."

Jag har precis det omvända problemet, men om jag hade varit du hade jag köpt ett herrställ bliiligare utomlands och sedan gått till en skräddare justera eventuella mått.

Du kan ju prova ett ställ du gillar här i Sverige och sedan beställa samma ställ och storlek från tex England och spara massa pengar och sedan lägga en slant på att få det anpassat just efter din kropp, då kommer det sitta som snyggast och skönast.
Lycka till! :tummenupp

tack för tipset=)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
om du har en enduro jacka över skinstället "ända" ner till 14grader(?) när börjar du ta på dig endurojackan över stället? fan själv pinar man med skinnställ så länge det går, men börjar det bli under 5 grader är det fan kallt med bara skinn.

Inte riktigt i linje med dina syftningar men nånstans vid 15-17 grader tycker jag det kan vara lite väl svalt med bara (ventilerat) skinn så då åker den på, vid 12-13 grader kör jag textil.

Fast jag bor inte i Boden så jag kan lyxa till det så här misstänker jag :-D

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
Köp inte delat!
Dels är de skitfula, obekväma och framför allt mindre säkra.
Mitt första ställ var tvådelat och efter min första vurpa gick dragkedjan i mitten åt helvete.
Plus att de är tyngre och det är aldrig bra.

indeed, helställ alla gånger

Tussilago

Gick med
1 Jul 2007
Hoj
GSX-R1000 K6
jo jag har kollat upp det. Verkar smart så ska höra mig för om priser osv... annars låter det ju som arlen ness är rätt ok.

Även Lindstrands har en ändringsateljé där de anpassar sina ställ.

Jag har förra årets "Sepang" och är helnöjd! Nu är ju min kropp väldigt perfekt och inget behövde anpassas..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år