Snygga MC-kläder till tjejer

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
på mc mässan förra året, alltså av lelles :)
QUOTE]

Tack! Jag såg stället i en tidning i somras och tycket att det var bland det snyggaste ställ jag sett :) Vad gick ditt på om man får fråga?

det kostar 10 tusen men jag fick någon mässrabatt på 10% :)

Haha! Nix..

Personligen hoppas jag att "Dunderhonung" kommer in i fighten och dropkickar båda!:yoparty

haha ni är för dumma :D om ni hade sett min längd och swish längd så hade ni kanske förstått att vi inte kunnat ha en rättvis fight!
jag ska inte fighta med henne, det gör jag bara på de som jag har något emot :sissy

Last edited:

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
det kostar 10 tusen men jag fick någon mässrabatt på 10% :)

haha ni är för dumma :D om ni hade sett min längd och swish längd så hade ni kanske förstått att vi inte kunnat ha en rättvis fight!
jag ska inte fighta med henne, det gör jag bara på de som jag har något emot :sissy

Återigen.. Detta kan bara avgöras med helkroppsfoton!!

LÄGG UPP!!

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Fan nu börjar det likna nåt... och va kul att ni killar oxå vill att era ställ ska se snygga ut! vissa idioter här verkar ju inte bry sig men det är ju deras problem.. och va bra att vissa förstår att med snyggt menar man inte sexigt... utan som speedgirl sa att det ska falla en i smaken... jag vill inte ha nåt jävla fjollställ med blommor och my little ponys på! (fast det va ganska coolt med rosa iof...) Jag vill ha ett helsvart eller gråsvart så lägg ner det där med att det ska va nåt jävla ögongodis...

Heja Rebecca! (Tror du det finns nåt i lack btw :hihi ;) )

Nästa gång du är i provartagen och hittar "byxor eller ställ med breda :arsele vida lår överdelar med plats för :tuttar och tilltagen ärmvidd" så - call me! Tycker allt i skinn till dam verkar vara stl 38 max (av det jag tittat på) inte ens lönt att försöka. Helt överlycklig att jag hittade ett par gore-tex brallor som faktiskt sitter ganska bra (om jag inte använder fodret) och en jacka som går om rumpan samt passar i ärmarna OCH ett par stövlar som går om vaderna. Sen att den första hjälmen jag köpte var en miss är en annan historia...

Hade varit bra med ngt i skinn, har sett att det finns byxor med "snörning" på utsidan av benen - det skulle ev kunna passa, men om det är särskilt funktionellt är en annan femma. Sen helt ställ.... då vill det till att man har "festblåsan" under! Killar har ju det något lättare där....

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Tips på Alpinestars återförsäljare?

Hade jag varit du så hade jag skräddarsytt ett helställ där du får rätt passform till både stuss, byst och ben(som är det vanligaste designfelen) och framför allt det som är mitt problem, att puckarna inte hamnar i knäläge :crash ....

Det är i mina ögon minst lika dyrt som att gå och köpa ett färdig, så varför inte skräddarsy och få bestämma själv? Finns en schysst kontakt här i tråden till en skräddare och ta gärna en titt i min tråd "tips på helställ-skinn-brud!"

Jag tänker utnyttja tråden på din bekostnad. Lycka till i sökandet efter inköp!

Jag är ute efter tips på prisvärda a-stars återförsäljare? nationella och internationella. Någon som vet?

Last edited:

Spirow

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Aprilia RSV1000R
Hade jag varit du så hade jag skräddarsytt ett helställ där du får rätt passform till både stuss, byst och ben(som är det vanligaste designfelen) och framför allt det som är mitt problem, att puckarna inte hamnar i knäläge :crash ....

Det är i mina ögon minst lika dyrt som att gå och köpa ett färdig, så varför inte skräddarsy och få bestämma själv? Finns en schysst kontakt här i tråden till en skräddare.

Jag tänker utnyttja tråden på din bekostnad. Lycka till i sökandet efter inköp!

Jag är ute efter tips på prisvärda a-stars återförsäljare? nationella och internationella. Någon som vet?

Finns en hel del Alpinestar handlare på Ebay även om dollarn har gått upp en del så är det fortfarande bra mycket billigare. Många av dem erbjuder dessutom fri frakt till Europa, problemet är väl om man torskar på svensk moms/tull men vågar man chansa lite så be dom bara skriva ned värdet.

Finns en del Alpinestar på: http://stores.ebay.com/Performance-Cycle-And-Marine-Supply_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZQ2d33QQftidZ2QQtZkm men finns en hel del andra som oxå säljer och det kan skilja en hel del i pris.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
nä jag brydde mig faktiskt inte alls, det blev nog bara ett missförstånd.
jag skiter i vad folk tycker om mitt skinnställ, så länge jag tycker det är snyggt.
dessutom går passform och säkerhet förre snygghet på stället. jag kan bara ha dainese.

Det var ju bra att du inte surnade till då, som det verkade. Och för övrigt har inte vem som vinner en fight alls med längden att göra! :tungan
Men jag har slutat slåss! :nicka
Och det är väl klart att man inte ska bry sig om vad andra tycker, det är ju du som ska ha det och ingen annan.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag önskar att jag kunde ha de fina tjejställ som görs nu, men irriterande nog så har jag lite omvänt problem mot vad de flesta andra tjejer verkar ha. När stället är lagom upptill, hänger det som en säck över rumpa och ben, inklusive vader. Herrställ sitter bättre, men de har så jäkla långa ben och ärmar att knäpuckar och armbågsskydd sitter typ en halvmeter för långt ner. :D

Det går liksom inte att ändra så mycket heller.

Det gamla hederliga Dainesestället Luce satt ändå riktigt bra, men det är ju delat och utan puckar på damvarianten och idag finns det verkligen en uppsjö dammodeller av alla märken. Problemet är bara att jag inte fattar vilka tjejer som är tänkta att ha dessa ställ?!? :va

Är alla tjejer som kör motorcykel byggda som skyltdockor tror de? För inte ens :tuttar får ju plats. :gnissla

Jaja, det går inte att göra alla lyckliga, om inte alla beställer skräddarsytt.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag önskar att jag kunde ha de fina tjejställ som görs nu, men irriterande nog så har jag lite omvänt problem mot vad de flesta andra tjejer verkar ha. När stället är lagom upptill, hänger det som en säck över rumpa och ben, inklusive vader. Herrställ sitter bättre, men de har så jäkla långa ben och ärmar att knäpuckar och armbågsskydd sitter typ en halvmeter för långt ner. :D

Det går liksom inte att ändra så mycket heller.

Det gamla hederliga Dainesestället Luce satt ändå riktigt bra, men det är ju delat och utan puckar på damvarianten och idag finns det verkligen en uppsjö dammodeller av alla märken. Problemet är bara att jag inte fattar vilka tjejer som är tänkta att ha dessa ställ?!? :va

Är alla tjejer som kör motorcykel byggda som skyltdockor tror de? För inte ens :tuttar får ju plats. :gnissla

Jaja, det går inte att göra alla lyckliga, om inte alla beställer skräddarsytt.

Det är svårt att få skiten att sitta bra överallt. Mitt är ju som sagt tight som fan över vaderna. Dessutom har jag "begåvats" (not :död ) med stora bröst, och de får man fan pressa ihop rejält för att kunna dra igen kedjan. Över röven däremot sitter det fint. :) Men man känner sig som en korv när det väl är på plats! :tungan

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Det är svårt att få skiten att sitta bra överallt. Mitt är ju som sagt tight som fan över vaderna. Dessutom har jag "begåvats" (not :död ) med stora bröst, och de får man fan pressa ihop rejält för att kunna dra igen kedjan. Över röven däremot sitter det fint. :) Men man känner sig som en korv när det väl är på plats! :tungan
*hehe* Köttbulle brukar jag likna mig vid i det läget. :D När damstället sitter bra över höfter och ben på mig, då är det typ en dm (minst) kvar innan jag kan knäppa över bysten. :rofl

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
*hehe* Köttbulle brukar jag likna mig vid i det läget. :D När damstället sitter bra över höfter och ben på mig, då är det typ en dm (minst) kvar innan jag kan knäppa över bysten. :rofl

Haha ja, de borde fan göra det möjligt att ställa in det över tuttsingarna! :rofl

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Klart man vill att stället ska vara snyggt!

Jag gillar mina arlenness som f..
Har två ett svart och vit (har det i mitt garage)
Och ett svart/rött och vit.

Svåraste blir att välja hur man ska måla racehojen nu:gnissla
Lacka den så att den passar ihop med silvertejp och leccakulor.
Tur att tejpen finns i både svart och silver, det gick ju några meter under vår ERF karriär. :D

Fan nu börjar det likna nåt... och va kul att ni killar oxå vill att era ställ ska se snygga ut! vissa idioter här verkar ju inte bry sig men det är ju deras problem.. och va bra att vissa förstår att med snyggt menar man inte sexigt... utan som speedgirl sa att det ska falla en i smaken... jag vill inte ha nåt jävla fjollställ med blommor och my little ponys på! (fast det va ganska coolt med rosa iof...) Jag vill ha ett helsvart eller gråsvart så lägg ner det där med att det ska va nåt jävla ögongodis...
Jag faller in i hyllningskören gällande Dainese tjejställ.
Vi letade och letade efter ställ och underbara sambon provade både det ena och andra (Arlen Ness, Berik, Spidi, Alpinestars m.fl.) men Dainese var överlägset.
Dessutom är det grymt snyggt skuret, tur att hon åker och inte kör själv, jag hade inte kunnat koncentrera mig på vägen om jag kört bakom. :drool
Satt dessutom bra på överkroppen med rum för allt som ska finnas där.

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Det var ju bra att du inte surnade till då, som det verkade. Och för övrigt har inte vem som vinner en fight alls med längden att göra! :tungan
Men jag har slutat slåss! :nicka
Och det är väl klart att man inte ska bry sig om vad andra tycker, det är ju du som ska ha det och ingen annan.

aja vi vet hur stadig du är på benen :rofl
räcker ju att jag flyttar mig så ramlar du :arsele

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
aja vi vet hur stadig du är på benen :rofl
räcker ju att jag flyttar mig så ramlar du :arsele

Det var ju för att jag siktade, tog sats och verkligen försökte med all min kraft. Att du sen inte stod där jag siktade är en annan historia! :hihi

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
tror du jag är helt dum i huvudet eller? Blir fan förbannad på sånt här jävla skitsnack! Det fattar väl vem som helst att man inte har skinnställ för att det ska va snyggt, men man behöver inte se ut som en säck potatis för det!

Skitsnack och skitsnack, säkerhet är viktigt...Men du ska veta att redan innan jag öppnade tråden så såg jag på rubriken och tänkte "hoppas inga moralkärringar börjar snacka om säkerhet nu igen" när tjejen vill ha ett stiligt ställ :). Så ja, är helt med dig på att man inte behöver se ut som skit :tummenupp

/~W

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Men det är ju bara för att du har airbags !:D

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Min tjej hade samma bekymmer när vi letade utrustning. Det mesta ser bara tantigt och konstigt ut. Höga midjor, breda arslen, och fula modeller.
Det slutade med att vi hittade ett motardställ, helställ, herrstorlek 46.
Ser grymt bra ut, om man jämför med det mesta vi testat innan.
Hon är Dryga 160 cm lång, och väger runt 60 kilo tror jag.

Värt att testa helt klart!

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Skitsnack och skitsnack, säkerhet är viktigt...Men du ska veta att redan innan jag öppnade tråden så såg jag på rubriken och tänkte "hoppas inga moralkärringar börjar snacka om säkerhet nu igen" när tjejen vill ha ett stiligt ställ :). Så ja, är helt med dig på att man inte behöver se ut som skit :tummenupp

/~W

jo det va väl lite dömt å misslyckas... men jag trodde fan inte folk va så dumma att de tror man vill köra i ett "osäkert" ställ för å va snygg! herregud. Men tacka lov för att det finns några vettiga personer här inne som faktiskt vill hjälpa till och fattar vad man menar..=)

för att göra saker och ting ännu tydligare vill jag oxå påpeka att jag inte är 160 direkt.

Jag är 180cm lång.
Väger 65kg.
Har långa ben och långa armar och inte direkt jättefeminin kroppsform.
Det är framförallt det här med längden i förhållande till vikten som är mitt bekymmer. Har därför kört med herrställ i alla år men de sitter ju inte heller optimalt.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept