Sola solarie?!

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Alla vet att det finns risker med att sola i solarium men hur ofta kan man sola utan att det början bli för mycket?
Beror såklart på hudtyp mm men mellan tumme & pekfinger bara.
Är 1 gång i veckan för mycket? Jag har nämligen inte en aning.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
En gång per vecka, rekomenderar inte till fler gånger. Det beror också på hur länge ni solar och till vilken styrka.
 

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
--
Hoj
--
Solar man mer än varannan vecka ser man så konstgjort brun ut så en gång i månaden räcker gott och väl för en normal/frisk solbränna under vintern.
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Du kan sola måndag, onsdag, fredag om du vill helt utan problem. Det viktiga hur ofta/länge du än väljer att sola är att du trappar upp det så du inte bränner dig. Men om du solar 3 ggr/vecka KOMMER du bli så brun att folk ser det.
 

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
köping
Hoj
yamaha rd350
jag solar 2-3 gånger i veckan tycker de är rätt lagom. kör bara 16 min åt gången. dock med ansiktskanonen så man blir rätt brun.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Linusp3 skrev:
Du kan sola måndag, onsdag, fredag om du vill helt utan problem. Det viktiga hur ofta/länge du än väljer att sola är att du trappar upp det så du inte bränner dig. Men om du solar 3 ggr/vecka KOMMER du bli så brun att folk ser det.

Det går inte att säga att det är helt utan problem. Alla har olika benägenheter att få hudcancer och utan att kolla dina DNA spiraler så vet du inte. Det är klart att det finns en minimikvot som de anser vara "säker" men inte ens då kan man dra alla med en kam. Folk kan vara mörkhyade och få hudcancer (inte lika vanligt kanske men risken finns).
Jag solar själv emellanåt, så jag är inte motståndare, jag menar bara att det går inte att säga att det är helt utan problem.

/Moraltanten :tomten
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Kör med Spray tan ( silverfärgade flaskan ) dyr men grymt bra !!!! :tummenupp

Billig i relation till hudcancer !! :fatta!
 

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
köping
Hoj
yamaha rd350
Jonte*FZ6 skrev:
Kör med Spray tan ( silverfärgade flaskan ) dyr men grymt bra !!!! :tummenupp

Billig i relation till hudcancer !! :fatta!


märke?? kan köpas var?`

själv körde jag med pizbuin eller va den heter och den sög VERKLIGEN.
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Jag solar 1-2ggr/vecka, alldeles lagom tycker jag! Å de är klart ni ska sola, annars kan ni alla blekfisar stå där medans tjejerna flockas runt mig :banana
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Jag provade spray-tan i somras, mest som en impulsgrej när jag och några till gick runt i Halmstad. Inte nog med att man får bra färg överallt, man skrattar så att tårarna rinner. Vaselin och plasthandskar ingår i operationen.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
wizlow skrev:
märke?? kan köpas var?`

själv körde jag med pizbuin eller va den heter och den sög VERKLIGEN.

En asbra fake tan är SAN TROPEZ. Den har en brun guide färg som gör att du kan se vart du har kletat på den så du slipper se ut som en missfärgad giraff när den blir. Den tar dock snabbt som satan så det ger inte mycket utrymme för fummel. Gegga ut den mellan handflatorna (MED handskar om du inte vill ha militärgrönbruna händer o naglar i två veckor) och direkt gno ut det tills det har absorberats. Efter tre timmar kan du tvätta bort guide färgen och färgen djupnar till nästa dag. Funkar bra på alla, jag får alltid polare som vill bli ingnodda och det blir lika fint varje gång. Kostar lite mer men är värt varje öre :) En vit o turkos flaska (finns i mousse, spray och kräm)..spray o mousse är enklast.
Lycka till
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
wizlow skrev:
märke?? kan köpas var?`

själv körde jag med pizbuin eller va den heter och den sög VERKLIGEN.

"Gaymode ON"

Blek som man är så har jag testat lite allt möjligt :).
Soldusch i kabin på salong funkar bra i ansiktet och på "framsidan" av kroppen, dock svårt att få det jämnt på insidan armar osv. 1 gång i veckan för ca 300 spänn (gör nån det manuellt på salong blir det bättre resultat och aningen billigare, är du blyg av dig rekommenderar jag kabinen).

Köpa egen spray kan du göra och mitt tips är att det brukar räcka om du kör ansikte + armar, eventuellt hela överkroppen (ändå ingen som kollar på benen :)) så spar du slantarna.

Tan Can kan du slänga åt helvete (blir kolsvart och sätter sig i porer och grejer)

Spray Sun (silvrig flaska, osäker på om det är den Jonte menar?). Ger på mig ingen direkt naturlig färg och man luktar som man badat i kolasås :tungan. Kostar ca 150 spänn och räcker till hela kroppen 2-3 gånger skulle jag tro. Finns hos din frisör.

Min rekommendation är att du går till en skönhets salong eller liknande där man sysslar med sånt här. Försök att få tag på Magic Tan spray (bronsfärgad flaska). Dyr och räcker till hela kroppen max 2 gånger. Finns antagligen 2 olika. En som ger dig lite färg med en gång medans den andra är helt genomskinlig. Det riktiga resultatet kommer dock efter ca +6 timmar så slutresultatet är detsamma. Denna kostar dig dock 350:- men ska du syssla med sån här skit är detta vad jag rekommenderar. Är för övrigt denna sprayen som används i den salongen jag var hos.

"Gaymode OFF" :D
 

Bifogat

  • aerosol.gif
    aerosol.gif
    4.3 KB · Visningar: 1,002
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Nursey skrev:
Glöm inte att fråga efter engångs string när de sprayar dig, för en riktigt fin miami bränna med white bits :brynad

:rofl :rofl
Är väl detta som lockar många till kabinen istället :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top