Men, URRninja har ju redan kommit med "fakta eller forskning", han citerade Statens Strålskyddsinstitut ovan och det känns som de är en rätt stabil informationskälla när det gäller UV-strålar...-Lowrider- skrev:solar ganska mycket själv och vet att huden blir tjockare om du är solbränd mm eller solar ofta!
Så skippa bullshit och kom med fakta eller forskning annars kan det va!
sgtpepper skrev:men Brun utan sol!?! Kan man verkligen använda det utan att förakta sig själv resten av livet? I think not.
landen skrev:Jag blir först röd, sen lite rödare, sen svider det i 2 veckor. Sen får jag en naturlig rosa nyans. Detta gäller mest överkroppen.
´Anneli skrev:(lite kul o se så många pojkar kunna så mycket om ämnet solarium.. )
Anneli skrev:(lite kul o se så många pojkar kunna så mycket om ämnet solarium.. )
EazyD skrev:Jag solar nästan varje dag 18min har gjort det nu i 5 dagar.
Kjelle skrev:Det som dessutom händer vid för mycket solande är att de elastiska ämnena i huden förstörs, särskilt om man också röker. Titta gärna närmare på huden på 40-50-åriga solariedamer med skinn som garvat läder.
Vastrix skrev:Säger inte att du har fel men är alltid intresserad av att lära mig mer.
/V.
Vastrix skrev:Beror på att det bildas oxidanter vid solning. Detta kan till viss del avhjälpas med extra intag av antioxidanter (tex. C-vitamin, betakaroten, selen mm.).
Anneli skrev:Gissa om ja känner igen mig... för att inte tala om alla dessa fräknar som dyker upp så fort man träffas av solen..
Jag får också väldigt lätt brännskador (typ blåsor) om jag skulle vara ute i solen oskyddad i knappt en kvart.
Kjelle skrev:Nja, jag är inte helt övertygad. Vet att finnarna fick bryta en studie för några år sedan, där man provade betakaroten i högdos som generell cancerprevention. Dock fick man MER cancer i betakaroten-gruppen än i kontrollgruppen.
Fast en fin orangebrun hudton får man, förstås..
-Lowrider- skrev:så är det mer er svenskar,,,och jag har en polare som äger en större solarie kedja och jo man för tjockare hud alltså bli mer motståndskraftig mot UV strålning om man solar solarie.!
Vastrix skydd och skydd det gäller från person till person,,ni svenskar som blir rödare än en julagris när ni solar kanske inte får samma skydd som oss halv blattar....solar ganska mycket själv och vet att huden blir tjockare om du är solbränd mm eller solar ofta!
Så skippa bullshit och kom med fakta eller forskning annars kan det va!
Acrid skrev:EDIT: Om ni inte förstår hur vi får färg av betakaroten..så tänk på Flamingon..det är deras kost som gör att de får sin färg.
heigo skrev:Vad äter flamingon? Vill också bli rosa, eller nåt...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|