Sony Ericsson K850

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ska köpa K850 när den kommer och har kollat på webhallen.com där
kostar den gröna K850 en tusing mer än den blåa, någon som vet om det skiljer något mellan telefonerna. Ja att det skiljer i färg ser jag :rolleyes:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Nej, de är identiska enligt SE:s hemsida.

Var också inne på en K850i först, men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga. Det blir en W960i istället! :yoparty

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
ok, varför är den bättre då ?

edit: har kollat nu, nej det blir en k850 vill ha den bättre kameran.

Last edited:

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ok, varför är den bättre då ?

1) Snyggare! Jag har pillat på K850 men den känns... gammal redan vid första anblick. Till stor anledning pga av att den är så tjock.

2) W960 har pekskärm över hela skärmen. Dessutom är den 2,6 tum stor => kolla på film/TV när man reser kanske?

3) W960 har jäkligt mycket minne (8 GB). Visst, man kan köpa 4 GB extraminne till K850i med det kostar ju extra.

4) Man får två headset till W960, ett trådlöst headset (perfekt till kontoret) och ett trådburit med maffigare lurar (perfekt när man ska råkca loss).

Det enda som eg. talar för K850i är att den har 5 mpix kamera ist för 3.2 mpix och att den också har HSDPA.

W960i känns som SE:s svar på iPhone och iPod-trenden. Tror den kan bli riktigt lyckad. :hoppa

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ska också ska skaffa K850. Har K810i nu och den är den tveklöst bästa luren Jag haft men den börjar ge upp efter en rad små missöden...

Paradoxy

Guest
1) Snyggare! Jag har pillat på K850 men den känns... gammal redan vid första anblick. Till stor anledning pga av att den är så tjock.
Den är en milimeter tjockare.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone2=2008&idPhone1=2003
3) W960 har jäkligt mycket minne (8 GB). Visst, man kan köpa 4 GB extraminne till K850i med det kostar ju extra.
Du tror inte att dom redan räknat in priset på det minnet i telefonen då? :huvet
Det enda som eg. talar för K850i är att den har 5 mpix kamera ist för 3.2 mpix och att den också har HSDPA.
Xenonblixt = :yoparty :yoparty :yoparty

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Enl se:s hemsida är den 1 mm tjockare. gör det så stor skillnad ?

Edit: hehe var lite sen där :näsblod

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Den är en milimeter tjockare.

Sant, men den ser och känns tjockare ut. Den är helt enkelt inte lika snygg. En smaksak förstås.

Du tror inte att dom redan räknat in priset på det minnet i telefonen då?

Självklart. Men båda kommer att kosta runt 5 gäddor och med w960:n får du dessutom 2 headset samt du slipper köpa extra minne till. Det ärju mer än 1000 spänn där. Känns som det är mer mervärde med w960:n. Missuppfitta mig rätt, jag var själv helt och hållet inne på att köpa K850:n men ångrade mig när jag väl fingrat på den. Det verkar dessutom som att det är den grå/svart/blåa som släpps först. Den grönsvarta har jag inte sett releasedatum på än. har ni? Det kan ju ta hur lång tid som helst. T.ex. så har inte W610 inte släppts i svartvit ännu mig veterligen och då har den funnits på marknaden i... 6 mån? Min poäng är att jag inte orkar sitta och vänta på att k850 ska komma i rätt färg. behöver en bra vettig nalle hyfsat snart! :)

Sant. Men man får väga fördelar mot nackdelar så som alltid. Jag tycker det tippar åt w960. Men om ni vet att K850:n släpps i svartgrön snart och kan övertyga mig så fine. Jag lyssnar. :)

Edit: En till skillnad. K850 kan filma i 30 fps QVGA mot W960:s 15 fps QVGA.

Enl se:s hemsida är den 1 mm tjockare. gör det så stor skillnad ?

Njae. Det är bara en sak som får mig att tippa mot W960i.

Edit: Poll?

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har nu beställt 2 st K850. någon som vet om det ingår något/några minneskort till telefon?

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Någon mer än jag som provat telefonen i fråga?

Klämmde lite på den på jobbet igår, och måste erkänna att den är rätt nice!
Snygg design, shyssta menyer, och riktigt bra kamera, inte sett hur det blir när man för över till datorn dock.

På den negativa sidan kan väl nämnas tjockleken, kanske jag som vant mig för mycket vid min W880i och hur tunn den är, men tyckte allt att K850i var lite för tjock för att kännas smidig :gnissla

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
WEHOOOO! Sitter och pillar på den nu! K810i Är nog världens bästa mobil hittillls. 850 är liiiite knepigare och mer teknisk märker man + att finnishen på 810 är superb samt navigationsspaken som Jag saknar på 850. Men 850 har en underbar skärm och så kameran så klart! Weeeee gadjets får evryvån!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
850 funkar inte om man har långa naglar, kan jag meddela.
jävla skittelefon. en manlig telefon är det, jävlar i min låda.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
850 funkar inte om man har långa naglar, kan jag meddela.
jävla skittelefon. en manlig telefon är det, jävlar i min låda.

Den har liknande knappar som 810 vilket Jag gillar. 8001 hade breda knappar och man tryckte fel hela tiden. Det gör man faen inte på dessa. Äntligen har dom fattat.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Den har liknande knappar som 810 vilket Jag gillar. 8001 hade breda knappar och man tryckte fel hela tiden. Det gör man faen inte på dessa. Äntligen har dom fattat.

Det är inte knapparna som är problemet - det är touchscreenen. Jag lyckas inte ens få bort knapplåset. Stört omöjligt.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept