Sopan som sprang in på planen..

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Samtidigt måste man ju helt klart trycka på att matchvärdarna/ordningsvakterna/supporterpoliserna är helt ofantligt jävla långsamma...

[YOUTUBE-ID]KFnNJ6C-UfU[/YOUTUBE-ID]

Det roligaste av allt är ju att 5+ poliser BÄR ut killen som om han vore nån jävla tungviktare. Hade det inte räckt med 2 poliser, en som vred om örat på honom och ledde honom ut, och den andre som örfilade honom samtidigt?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Även medlem i nån "yngre firma". Tror rentav han satt i styrelsen eller liknande.

Styrelsen? Hur ser dagordningen ut?
1. Närvarande

2. Delges

3. Sekreterare

- 3.1 Ingen är skrivkunnig, kom ihåg vad som sägs!

4. Justerare

- 4.1 Va fan är justerare?

5. Planering

- 5.1 Match mot Göteborg, vilka ska slåss hur ska dom göra?
- 5.2 Match mot AIK, törs vi åka till Sthlm eller ska vi stanna hemma?

6. Lokal (som vi inte har någon)

- 6.1 Vem är det som alltid pissar på ringen i klubblokalen (hemma hos Ronny alltså..)?

7. Ekonomi

- 7.1 Conny behöver låna busspengar för att ta sig till Götet, kan nån låna ut?

8. Övriga frågor

Styrelse.. :lol

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hallå jag har ingen aning, kopierar bara vad jag läste på flashback :rofl

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det är inte som att klubbarna väljer sin publik, precis lika lite som att andra evenemang gör det.

Besvara våld med våld kommer inte göra någon skillnad eftersom det är precis vad firmafolk går igång på.

När man läser om poliskostnaden ska man känna till att det är polisen själva som dimensionerar insatsen. Med tanke på hur kompetent polisen uppfattas härinne så behöver jag nog inte ens nämna att det är poppis att stå i hörnen under matcher och snurra på batongen och lyfta övertid.

Vad som behövs är att klubbarna får upprätta register över svartlistade (datainspektionen säger nej idag) besökare, gärna samma register för alla klubbar så slöddret inte kommer in på någon match nånstans.

England hyllas ofta för sina insatser. De chockhöjde biljettpriserna så pöbeln inte hade råd. Slagsmålen i England är inte färre om nu någon tror det, men media rapporterar inte, och de boxas utanför arenan.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Det roligaste av allt är ju att 5+ poliser BÄR ut killen som om han vore nån jävla tungviktare. Hade det inte räckt med 2 poliser, en som vred om örat på honom och ledde honom ut, och den andre som örfilade honom samtidigt?

Typ som om ett gäng SH-hårdingar skulle se en hojtjuv in action. Alla vill hjälpa till såklart :tummenupp

Fy f-n vilka fåntrattar fotbollssupportrar är, bittra hatiska oknullade(?) med massa aggresioner att leva ut.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du menar alltså att rätt medicin är en stor kram, ett bullfat med ett glas mjölk och någon som pratar lite med dom en stund? :)

Förmodligen. :)

Framförallt ska de ´vägras tillträde till alla offentliga sammanhang som matcher (oavsett sport), konserter osv.

Men med tanke på att en kram och ett samtal med någon som inte lider av en rad bokstavskombinationer sannolikt inte är något dessa pöjkar upplevt under sina liv så hade det säkert gjort rätt stor skillnad. Och vem fan blir inte snäll av bullar?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tipset.jpg

– Men bilden visar inte hela sanningen. De brottades rätt rejält med honom innan, säger Malmö FF:s säkerhetsansvarige Nisse Lovén.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Men sen om man tvingat klubbarna att stå för poliskostnaderna själva så hade säker 80% inte haft råd = misär på matcherna = ingen match går att spela = ingen omsättning = Ingen fotboll..

Du menar snarare att dom skulle tvingas sänka lönerna ungdomar som sparkar på en boll. Vilket skulle göra fotbollen aningen mer lik annan idrott och fritidsaktiviteter så som t.ex MECA som du nämnde.

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Du menar snarare att dom skulle tvingas sänka lönerna ungdomar som sparkar på en boll. Vilket skulle göra fotbollen aningen mer lik annan idrott och fritidsaktiviteter så som t.ex MECA som du nämnde.

Nä, jag bara menar att fotbollen i sig är väldigt privilegierad som har väldigt många fördelar att kunna bedriva sin verksamhet, jämfört med andra föreningar/utövare.
Och det är skamligt att man ska behöva ha 300-400 poliser för att överhuvudtaget kunna hantera ett derby.
Sätter man det i perspektiv till Sweden Rock eller något annat där man är väldigt mycket folk på en yta - med ett gemensamt intresse så krävs där 1/10-del av samma polisstöd. Varför kommer det sig?
Måste ju vara något kulturellt betingat med hela fotbolls kulturen då? Eller?

Jag tycker bara det är sorligt att fotbollen ska ens behöva vara beroende av stora polisinsatser för att ens kunna genomföra en match.

Det är något med vissa delar i denna supporterkulturen inom fotbollen, som är väldigt mörk och dyster. Man ser ju aldrig någon storma arenan på ett friidrotts VM, lika mycket, om inte mer publik?

Varför?

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Vad som behövs är att klubbarna får upprätta register över svartlistade (datainspektionen säger nej idag) besökare, gärna samma register för alla klubbar så slöddret inte kommer in på någon match nånstans.

Men hur jävla svårt är det att skita i datainspektionen och använda ett kollegieblock och skicka kopior mellan klubbarna.

De vill inte helt enkelt, hade det funnits någon vilja att lösa detta så hade man gjort det.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Men hur jävla svårt är det att skita i datainspektionen och använda ett kollegieblock och skicka kopior mellan klubbarna.

De vill inte helt enkelt, hade det funnits någon vilja att lösa detta så hade man gjort det.

"Datainspektionen" syftar inte till dator, utan till "data". Alltså fakta eller uppgifter om du så vill. Det spelar ingen roll om du spar den datan på NASA eller på baksidan av ett kvitto, det är ändå ett brott.

Smagatusk

Guest
Halvt-OT: Hur mycket skattepengar läggs på fotboll på ett år med tanke på poliser osv.?
(och hur lite läggs på MC-arrangemang?)

Läktarvåldet är än så länge inget känt fenomen på Pro Superbike. Behövs således inga snutar där.

Tipset.jpg

– Men bilden visar inte hela sanningen. De brottades rätt rejält med honom innan, säger Malmö FF:s säkerhetsansvarige Nisse Lovén.

:rofl

Dock så är de endast publikvärdar eller vad fan de kallas. Tror inte de får lov att bli fysiska. Bara tuffa ordningvakter som får vara det.

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
[YOUTUBE-ID]LF6Skj7WGoM[/YOUTUBE-ID]

Jag tycker vi samlar ihop pengar så att grabbarna kan få var sin boll:

1. BostonGurka 100:-

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Som malmösupporter kan jag bara beklaga idioten. Jag trodde att detta var ett stockholmssyndrom, men nu är även vi drabbade. Jag skäms..

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield