Sossesåpan, kan nån förklara?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Den här historian med Palm mfl som tar upp en massa tid i nyheterna, kan nån förklara vad det handlar om? I en eller två meningar helst, kom ihåg att använda punkt, komma och stor bokstav. En massa experter sitter och orerar om ditt och datt men det är så ointressant att jag inte lyckas få ett grepp om historien. Är internt bjäbb i das partaj riksnyheter som är nåt som jag borde ha stenkoll på?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
blame.jpg

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Blir det inte alltid såhär när man skall Kvotera in folk? Det kan ju aldrig sluta väl. Antisemiter och höjda skatter, vill vi ha det?

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Kortslutning mellan ideal och verklighet. Sossarna vill att alla skall älska dem tillräckligt mycket och ser inget problem med islamister och tokfeminister under samma partihatt. När skaran synas blir det kortslutning.

Kan liknas med krismötet på Aftonbladet när SSU's ordförande hamnar i slagsmål med en krogvakt som visar sig vare både invandrare och läkarstudent. Eftersom det blev helt omöjligt för Aftonbladet att välja sida blev den slående löpsedeln "Någon Ljuger". Jag önskar än idag att jag sparat ett ex.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Moderaterna verkar ha löst det lite bättre med Waberi, för er som inte vet vem Waberi är kommer en lite sammanfattning här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi

-du får bra betalt för att sitta med i våran regering bara du håller käft, du behöver inte sympatisera med oss, du får gärna fortsätta ha dina extrema åsikter i sann islamistanda, du får gärna tycka att det är okej för männen att prygla upp sina kvinnor lite då och då, du får gärna tycka att vi i sverige skulle må bra av sharialagar men det viktigste är att du inte visar det alltför mkt utåt ok, det enda vi egentligen behöver dig till är röster från den muslimska befolkningen i sverige, smart jobbat där conehead (reinfeldt för er som inte känner till vem conehead är):tummenupp

Last edited:

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Moderaterna verkar ha löst det lite bättre med Waberi, för er som inte vet vem Waberi är kommer en lite sammanfattning här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi

-du får bra betalt för att sitta med i våran regering bara du håller käft, du behöver inte sympatisera med oss, du får gärna fortsätta ha dina extrema åsikter i sann islamistanda, du får gärna tycka att det är okej för männen att prygla upp sina kvinnor lite då och då, du får gärna tycka att vi i sverige skulle må bra av sharialagar men det viktigste är att du inte visar det alltför mkt utåt ok, det enda vi behöver egentligen behöver dig till är röster från den muslimska befolkningen i sverige, smart jobbat där conehead (reinfeldt för er som inte känner till vem conehead är):tummenupp
Den där jäveln är ett stort tungt bojsänke för M.
Ganska PK i och för sig, men att stödja och välja in personer som detta as är helt sjukt.

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu

-du får bra betalt för att sitta med i våran regering bara du håller käft, du behöver inte sympatisera med oss, du får gärna fortsätta ha dina extrema åsikter i sann islamistanda, du får gärna tycka att det är okej för männen att prygla upp sina kvinnor lite då och då, du får gärna tycka att vi i sverige skulle må bra av sharialagar men det viktigste är att du inte visar det alltför mkt utåt ok, det enda vi behöver egentligen behöver dig till är röster från den muslimska befolkningen i sverige, smart jobbat där conehead (reinfeldt för er som inte känner till vem conehead är):tummenupp

Den där jäveln är ett stort tungt bojsänke för M.
Ganska PK i och för sig, men att stödja och välja in personer som detta as är helt sjukt.

Tips från insidan: Han fick, och får, rejält med kritik inifrån från väldigt många. Han är ett högst osäkert kort inför Riksdagsvalet 2014. Vederbörande gled in på nuvarande mandat på ett bananskal. Inne i partiet är han ofta uppe på tapeten och det disktueras alltid om honom bakom stängda dörrar och bakom hans rygg. Min bedömning: Hans framtid inom partiet är högst osäker.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Nu kommer jag säkert röra upp nåt som jag kommer ångra :näsblod men är det inte så att Waberi försöker förklara vad det innebär att vara troende muslim, hur de resonerar kring saker, vad man får och inte får göra? Det kan jag tycka är bra och viktigt... :rodnar

Att t.ex. förklara varför musik/dansa är någonting dåligt för en troende muslim är ju inte samma sak som att säga att muslimska barn i Sverige inte ska ha musikundervisning, men det upplyser om en skillnad mellan oss. Att skapa förståelse för att folk tycker annorlunda känns liksom som grunden för att komma tillrätta med alla problem det skapar (vilket det gör).

Litegrann som att försöka stoppa könsstympning på barn, det går liksom inte att avfärda som att "dom är dumma i huvudet", det är först när man inser att man själv hade gjort samma val under deras omständigheter som man har en chans att förändra någonting.

De är ju lika säkra på att de har rätt som vi är på att vi har rätt :3freak

Äsch, jag vet inte, har inte lyssnat överdrivet mycket på Waberi, men ämnet är så galet infekterat och så oerhört tacksamt att feltolka, nog därför jag envist väljer att förstå vad han vill åt.

Wise guy

The other one
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
R6, Fireblade, XT600
Jag tror hela grejen beror på att någon stoppat in pinnen i fel hål under någon sen nattlig konferens och folk är lite sura för det. Eventuellt har de delat säng med Reinfeldt och partiet är lite putta för det.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Nu kommer jag säkert röra upp nåt som jag kommer ångra :näsblod men är det inte så att Waberi försöker förklara vad det innebär att vara troende muslim, hur de resonerar kring saker, vad man får och inte får göra? Det kan jag tycka är bra och viktigt... :rodnar:tummenupp

Att t.ex. förklara varför musik/dansa är någonting dåligt för en troende muslim är ju inte samma sak som att säga att muslimska barn i Sverige inte ska ha musikundervisning, men det upplyser om en skillnad mellan oss. Att skapa förståelse för att folk tycker annorlunda känns liksom som grunden för att komma tillrätta med alla problem det skapar (vilket det gör).

Litegrann som att försöka stoppa könsstympning på barn, det går liksom inte att avfärda som att "dom är dumma i huvudet", det är först när man inser att man själv hade gjort samma val under deras omständigheter som man har en chans att förändra någonting.

De är ju lika säkra på att de har rätt som vi är på att vi har rätt :3freak

Äsch, jag vet inte, har inte lyssnat överdrivet mycket på Waberi, men ämnet är så galet infekterat och så oerhört tacksamt att feltolka, nog därför jag envist väljer att förstå vad han vill åt.

I min värld är alla troende dumma i huvudet. :tummenupp

Religion är dynga och svarar för sjuka och omänskliga regler och lagar att det är skrattretande.

Upplysning och kunskap inom religion är viktigt men man blir inte klokare av det.

Waberi pratar som tidigare sagt inte bara om söta saker så som dans och inte ta i hand utan även mer extrema åsikter som inte hör hemma i ett modernt samhälle.

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nu kommer jag säkert röra upp nåt som jag kommer ångra :näsblod men är det inte så att Waberi försöker förklara vad det innebär att vara troende muslim, hur de resonerar kring saker, vad man får och inte får göra? Det kan jag tycka är bra och viktigt... :rodnar

Tycker inte att man behöver ha någon som helst förståelse för vad det innebär att vara en troende muslim om det bryter mot de normer vårt samhälle är byggt på. Nu vet jag inte vad Waberi har sagt och inte sagt eller vad hans värderingar är förutom att han är muslim och medlem i Islamiska förbundet precis som Omar Mustafa. Om det nu hypotetiskt är så att han försöker påverka vårt samhälle i en riktning där könsstympning är accepterat där man backar kvinnosynen tillbaka till medeltiden då är det något som är fel. En sådan person kan inte vara medlem i ett etablerat parti. Speciellt i en företrädarposition. Med det sagt har jag full förståelse för att etablerade partier försöker vinna sympatier hos invandrargrupper i samhället genom att välja in personer med invandrarbakgrund. Det är en stor väljarkår man vill åt. Givetvis ska de också ha någon representant som kan föra fram deras talan och intressen. Dock inte på bekostnad av de normer vårt samhälle vilar på.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
I min värld är alla troende dumma i huvudet. :tummenupp

Religion är dynga och svarar för sjuka och omänskliga regler och lagar att det är skrattretande.

Upplysning och kunskap inom religion är viktigt men man blir inte klokare av det.

Waberi pratar som tidigare sagt inte bara om söta saker så som dans och inte ta i hand utan även mer extrema åsikter som inte hör hemma i ett modernt samhälle.

Jo det är många som resonerar som du, säkerligen på motsatt håll också :)

Antagligen därför integrationsproblemen blir värre och värre, vem fan vill integreras med dumhuvuden liksom :rolleyes:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Problemet för S är att de gått på sin egna "propaganda" ang Islam och att det inte finns några som helst oförenliga skillnader i syn på t ex kvinnors rättigheter och andra samhällsfrågor mellan muslimer och de värdegrunder som vårat svenska samhälle vilar på.

Därför fanns ingen anledning till att faktiskt göra någon form av bakgrundskoll på Omar Mustafa innan han tillsattes. (givetvis för att locka väljare med invandrarbakgrund).

Sen så kom verkligheten ikapp och S stod med skägget i brevlådan.

edit: för att inte någon vänsterextremist ska komma springandes med rasistkortet i högsta hugg så ska jag väl tillägga att även jag inser att inte ALLA muslimer har avvikande åsikter kring t ex kvinnors rättigheter. Men som ordförande i en islamistisk förening (där uppdrag granskning dessutom gjorde ett reportage där kvinnosynen med all önskvärd tydlighet visades upp) så ser jag det som väldigt svårt att ha en hög position i ett parti som påstår sig värna om kvinnors rättigheter.

Last edited:

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
En avledningsmanöver för att flytta fokus från nåt annat viktigare som behöver mörkas förmodligen...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ah, negativ evolution. Det ska vi förespråka. eh. näe? Nä.

Det är väl hög tid att samhället och politiker i synnerhet reagerar och agerar mot extrema åsikter. Oavsett varifrån de kommer.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Tycker inte att man behöver ha någon som helst förståelse för vad det innebär att vara en troende muslim om det bryter mot de normer vårt samhälle är byggt på. Nu vet jag inte vad Waberi har sagt och inte sagt eller vad hans värderingar är förutom att han är muslim och medlem i Islamiska förbundet precis som Omar Mustafa. Om det nu hypotetiskt är så att han försöker påverka vårt samhälle i en riktning där könsstympning är accepterat där man backar kvinnosynen tillbaka till medeltiden då är det något som är fel. En sådan person kan inte vara medlem i ett etablerat parti. Speciellt i en företrädarposition. Med det sagt har jag full förståelse för att etablerade partier försöker vinna sympatier hos invandrargrupper i samhället genom att välja in personer med invandrarbakgrund. Det är en stor väljarkår man vill åt. Givetvis ska de också ha någon representant som kan föra fram deras talan och intressen. Dock inte på bekostnad av de normer vårt samhälle vilar på.

Åh nej hoppas för guds skull inte det lät som jag tyckte det var ok att förespråka könsstympning, oavsett del av världen, nä shit jag är inte galen. Jag menade bara att jag förstår varför de gör det, varför det är viktigt for dom. Och jag är övertygad om att förståelse är vägen till lösning. Hur bra hade det gått att stampa in i en afrikansk by och säga att de måste sluta könsstympa sina barn annars är de dumma i huvudet?

Jag har inte uppfattat det som att Waberi vill ha en förändrad (eller tillåta en föråldrad) kvinnosyn i Sverige, jag tolkar det som att han försöker förklara hur en muslim ser på saker.

Varför de inte vill ta i hand (spontant helt ok med mig, det är inte viktigt för mig att händerna rör varann och jag tycker deras sätt att hälsa med handen på hjärtat är jättefint) eller varför de slår sina fruar/barn (naturligtvis inte ok), för att skapa förståelse. Och jag menar inte acceptans, jag menar förståelse.

Hade Waberi dragit det till en nivå där våra samhällsnormer ska ge vika hade han rykt direkt, det hade inte gått att försvara ju. Kanske ligger han på gränsen eftersom han inte verkar vara så poppis inom partiet ens... eller så är han bara lite för opolerad i sina uttalanden.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Ah, negativ evolution. Det ska vi förespråka. eh. näe? Nä.

Det är väl hög tid att samhället och politiker i synnerhet reagerar och agerar mot extrema åsikter. Oavsett varifrån de kommer.

Grejen är att jag håller med dig helt, men jag tror att vägen till att agera går genom att vi förstår dom och dom förstår oss.

Kanske hade de haft lättare att anpassa sig till vårt samhälle ifall de inte direkt blev stämplade som utanför och "dumma i huvudet". Jag tänker att hade man gjort Waberi-grejen på ett smart sätt hade han kunnat bli deras väg in i svenska samhället.

Inte säker på att Waberi är rätt man för jobbet, men definitivt bättre än nån präktig vänsterpartist som går och 1a maj demonstrerar i sina acnejeans och palestinasjal innan de går hem till sin bostadsrätt och dricker Amarone...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping